Ei uusi nainen/mies ole se joka rikkoo perheen..
Kumallinen käsitys kaikilla ihmisillä että miehen tai naisen uusi puoliso on se joka on rikkonut perheen, vaikka tosiasiassahan se on se mies tai nainen joka uuden mukaan lähtee se joka perheen rikkoo. Itse tapasin jonkinaika sitten varatun miehen joka oli jo päättänyt lähteä suhteestaan ennen minun tapamista ja kun päätös tuli miehen omasta halustaan lähdin hänen kanssaan suhteeseen joka oli alkuun pelkkää kahvittelua ja tapailua ja kun hän sai entisen suhteensä päätökseen syvensimme suhteemme makuuhuoneen puolelle. Nyt olemme naimisissa ja hyvin onnellisia, silti entisen puolelta kuulee jatkuvasti kuinka minä olen heidän perheen rikkonut, vaikka se perhe oli rikki jo ennen kuin tunsin heistä ketään. Olen korkeintaan korjannut entstä perhettä niin ettei perheen isä lähtenyt eri paikkakunnalle töihin vaan jäi lähemmäksi lapsiaan ja on nykyisin hyvinvoiva ja elämän iloinen mies :)
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:45"]
On helppo syyttää sitä ulkopuolista, koska jos myöntäisi, että se oma kumppani on jotenkin syyllinen, joutuisi kenties jopa katsomaan omaan peiliin ja miettimään miksi se oma kumppani lähti ja siinä saattaisi joutua huomaamaan, että ei itsekään ollut täydellinen ja itsekin olisi voinut tehdä monta asiaa toisin, kuten vaikka kuunnella sitä toista.
[/quote]
muuten olen samaa mieltä, mutta petetty ei ole koskaan syyllinen. Ei vaikka olisi mustasukkainen sekopää, rupsahtanut kurppa tai muuten vaan.
Kyllä se on mies joka päätöksen tekee ja vain syyllinen on voinut vaikuttaa siihen tapahtuiko se vai ei. Nainen ei voi estää miestä pettämästä vaikka kyttäisi joka askelta, eikä edes niin että antaa kaiken mahdollisen vapauden.
Ei myöskään petetty mies ole syyllinen siksi ettei puhunut tunteistaan ja antanut ymmärtää että nainen oli maailman tärkein ja siksi vaimo lähti italialaisen matkaan. Sellainen hän on ja sellaisina me hyväksymme jonkun jos emme hyväksy emme petä vaan eroamme piste!
Olen miettinyt samaa. Ei itse tulisi mieleenkään syyttää tuollaisessa tilanteessa sitä uutta, vaan nimenomaan kumppania.
Tutustua voi varmaan toiseen ihmiseen ja paljastaa tunteensa. Etenkin jos parisuhteessa on jo molemmin puolin todettu että tämä on tässä ja ainoa mikä pitää yhdessä on lapset. Itse en ainakaan aio odottaa eroon asti ja hukata mahdollisuutta jos löydän ihmisen joka on ensitapaamisesta tuntunut oikealta, vaimon kanssa näin ei ollut. Paljosta on selvitty ja ystäviä ollaan, toivottavasti ollaan edelleen kaiken jälkeen. Petosta on myös jäädä suhteeseen, jossa ei ole molemmat täysillä mukana, se ei vaan toimi pidemmän päälle yrityksistä huolimatta. Vaimolle olen jo luvannut hänen pyynnöstään, että jos löydän toisen, kerron ajoissa enkä lähde pettämään.
Tässä on tyypillinen esimerkki siitä miten toinen nainen yrittää lievittää omaatuntoaan. Jos ap olisi sinut tekojensa kanssa, ei hän hakisi synninpäästöä täällä.
"Olen korkeintaan korjannut entstä perhettä niin ettei perheen isä lähtenyt eri paikkakunnalle töihin vaan jäi lähemmäksi lapsiaan ja on nykyisin hyvinvoiva ja elämän iloinen mies :) "
Eli sä olet perheen pelastaja? Hoh hoijaa,kun ihmiset eivät voi ottaa vastuuta. Et todellakaan ole mikään puhdas pulmunen,vaikka kuinka yrittäisit uskotella itsellesi ja muille.Siihen tarvitaan myös sinua,jotta perhe rikkoontuisi. Ei ole yksin miehen vastuulla.