Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: laitatko kirppikselle myyntiin lasten vaatteet, jotka olet saanut ilmaiseksi?

Vierailija
10.09.2013 |

Jos et laita, miksi et laita?

Jos laitat, miksi laitat?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Lahjoitan spr:lle.

Vierailija
2/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitan. Meidän muksu on molempien "suvun viimeinen", joten mihin muuallekaan niitä laittaisin? Siinä ne menee samalla kuin ostamani vaatteetkin.

Samoin kirjat, pelit, dvd:t, lelut ja mitä nyt serkkujen vanhoja meille on kannettu. Polkupyörästä kysyin ja sen täti otti takaisin ja myi itse.

Silloin tällöin annetaan serkuille uutta kivaa (vaate, kirja, peli ja, usein ne sitten lopulta päätyy meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt vaatteiden antajalta, haluaako niitä takaisin. Jos ei halua, niin sitten laitan myyntiin/kierrätykseen/milloin minnekin eteenpäin.

Vierailija
4/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen laittaisi? Laitanhan lahjatkin, ei noita ole korvamerkitty mikä on mistäkin tullut. Lapsi on jo 12 eli vauvakamoista on päästy eroon ajat sitten! Yhden "muistojen laatikon" säästin, ja sinne esim. ekat saappaat sun muuta.

Vierailija
5/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Laitan ne SPR:lle. En osaa myydä sellaista, jonka olen saanut ilmaiseksi. Oli se sitten peli tai vaate.

Vierailija
6/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti laitan, ne on mun vaatteita riippumatta siitä paljonko olen itse niistä maksanut vai olenko maksanut mitään.

Vierailija
7/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Heitän roskiin, jos joku ei tarvitse.

Vierailija
8/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin myyn. Mun ystävät ovat iloisia, kun pääsevät kätevästi vaatteista eroon ja heille joskus annan jotain. Nyt ostin yhden Marimekon 59 euron pussukan yhdelle, kun antoi säkillisen vaatteita. Oli tosi iloinen ja sanoi ei olis tarvinut.

Kyllä sitä parhaiten oman ystävän tuntee. Mun ystävät eivät käy kirppiksillä myymässä, muutenkin heittävät kaikki UFFille, joten sama se heille on vaikka antaa mulle.

Ja sama homma, ei ole ketään kenelle antaisi. Ainoastaan serkulla on nuorempi poika, mutta hän haluaa itse ostaa omalle lapselleen vaatteita eikä huoli meiltä vanhoja.

Mulle raha kyllä käy. Olen myös ystäväporukan ehdottomasti vähävaraisin äiti.

Vierailija
9/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tietenkin myyntiin. Pakko sitä rahaa jostain on saada, että saisi lapsille lisää vaatetta. Työttömyystuella ei pitkälle pötkitä. En muutenkaan kyllä tiedä, miksi joku ilmaiseksi tai lahjaksi saatu vaate olisi jotenkin eriarvoinen muihin vaatteisiin verrattuna. Samaan pinoon ne kaikki menee, kun pieneksi jäävät.

Vierailija
10/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai myyn, kuten kaiken muunkin itselle tai perheelle tarpeettoman. Sillä ei ole väliä mikä on rojun alkuperä.

Vierailija
11/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Periaatteeni on, että hyvä pitää laittaa kiertämään. Eli jos kukaan lähipiiristä ei tarvitse, niin vien ensi- ja turvakotiin.

Vierailija
12/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse kirppistelijänä kiitän suuresti teitä, jotka niitä lastenvaatteita siellä myytte. Ihanaa löytää lapsille sieltä kaikkea tarpeellista edullisesti :) UFF:llä taas on aivan kiskurihinnat. Viimeksi katsoin lapselleni sieltä takkia.  Seppälän takki 12e. Meillä oli ollut juuri sama takki, mutta kaksi numeroa pienemmässä koossa. Se oli maksanut uutena 12e (toki alerekistä, mutta silti)! Kassaneiti vain kohautteli olkapäitään, että ei voi mitään, heillä on tällainen hinnoittelupolitiikka.

Vierailija
13/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myyn. Lahjaksi on saatu paljon uusia vaatteita ja tietenkin myyn nämä. Jos saan joltain käytettyjä vaatteita/tavaroita lahjoituksena, kysyn haluaako henkilö ne takaisin (kukaan ei ole vielä halunnut), ja sitten voin tietysti myydä. Samoin olen myynyt äitiyspakkauksen vaatteita (halvalla!) ja hyvin ovat menneet kirpparilla kaupaksi.

Raha sen verran tiukilla, että itsellä ei ole varaa laittaa hyväntekeväisyyteen, mutta arvostan niitä, jotka näin tekevät.

Vierailija
14/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erittele ilmaisena saatuja tai ostettuja toisistaan. Itsekin annan kummilapsille omien lasten pieniä, mutta tyttökummilapsen äiti on melko nirso eikä halua läheskään kaikkia ja toinen kummilapsi taas on poika, joten meidän neidiltä ei paljoa hänelle meneviä löydy.

Ne joita en pysty eteenpäin laittamaan, myyn kirppareilla ja tutun tutuille pakettihintaan. 

Vierailija
15/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sitä mieltä, että ilmaiseksi saatua ei saa myydä eteenpäin, niin tarkoitatteko, että vain itse ostetut saa myydä?

Siis, kun vauva syntyy, niin sukulaiset ja kaverit antaa lahjaksi vauvanvaatteita, samoin lisää vaatetta tulee kastepäivänä, sitten syntymä- ja nimipäivinä. Näitäkö siis ei saa myydä?

Vierailija
16/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:34"]

En. Periaatteeni on, että hyvä pitää laittaa kiertämään. Eli jos kukaan lähipiiristä ei tarvitse, niin vien ensi- ja turvakotiin.

[/quote]

ensikodissanin myyvät omalla kirpparilla ja se vasta on huonosti hoidettu, jos olet ikinä käynyt

Vierailija
17/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa, vaan lahjoitan hyväntekeväisyyskirpparille. Tuntuisi väärältä hyötyä rahallisesti lahjoituksista. Lahjat (synttäri-, joulu- jne.) sitten erikseen, niitä voin myydä kun ne on tavallaan "ansaittu".

Vierailija
18/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaatteet on jääneet pieneksi, en todellakaan ala siinä eritellä mistä mikäkin vaate on, onko ostettu, onko saatu syntärilahjaksi ja keneltä, onko saatu isossa vaatesäkissä muiden vanhojen joukossa. Hyvät menevät myyntiin, kuluneemmat lahjoitukseen. En ymmärrä logiikkaa, että esim mummon antama vaate "kuuluisi" antaa eteenpäin saman puolen serkuille, jos lapsi on saanut vaatteen lahjaksi.

Jos joku haluaa päättää siitä, mitä vaatteelle tapahtuu lasteni käytössäolon jälkeen, hänen kannattaa antaessaan ilmoittaa tästä päätösoikeutensa säilymisestä ja siitä, että on antamassa vaatteen vain lainaan tai oikeastaan olla antamatta ollenkaan. En tykkää lainata vaatteita muilta - saa koko ajan säikkyä tahriintumista, kulumista, rikkoutumista, häviämistä. 

Vierailija
19/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä sellaista ajattelua, että saatuja vaatteita ei voisi myydä eteenpäin. Mutta sitten että joululahjaksi saadut on jotenkin eri asia...

Kun minä lahjoitan vaatteen, olen päinvastoin iloinen, että käytettyään vaatetta, saaja voi saada siitä vielä rahaa jolloin vaatteesta on tavallaan kaksinkertainen hyöty!

Hienoahan se on, että lahjoittaa eteenpäin. Itse annan tuttaville, keräykseen tai kirppikselle sen mukaan miten jaksan ja mitä ylimääräistä on, mutta en lajittele tavaroita niiden alkuperän mukaan.

Hyvän voi laittaa kiertämään tekoina, lahjoituksina, vapaaehtoistyönä, mutta en ajattele että juuri tämä tietty vaate tai tavara on se joka kuuluu lahjoittaa eikä myydä. 

Vierailija
20/21 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt. Sain isot kasat vauvanvaatteita ilmaiseksi ja annoin ne lasten serkuille aikoinaan. Nyt on erilainen tilanne, kun en voi millään muistaa mitkä kaikki lasten vaatteista on itse ostettuja, kirppikseltä, kaverilta tai lahjaksi saatuja. Vaatteita on yksinkertaisesti niin paljon ja ovat nyt isommilla lapsilla käytössäkin niin pitkään, etten enää tiedä mikä vaate on mistäkin tullut. Menevät kaikki superhalvalla kavereiden lapsille ja jos jotain jää, vien loput vaatekeräykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän