miksi naapuri valvottaa alle 10 vuotiaita lapsiaan yhteentoista, huomenna on koulupäivä?
Kommentit (15)
Jos se ei vaan oo vielä saanut rytmiä käännettyä? Mun ekaluokkalainen valvoi viime viikolla vielä 10 jälkeen, koska ei ole vielä löytynyt se kouluun sopiva unirytmi. Eilen oli kuitenkin ysiltä nukkumassa niin kyllä se siitä kääntyy. On saanut olla kotona eskariin asti joten on nukkunut silloin, kun väsyttää. Eskariin heräsi, mutta sitten kotona yleensä nukkui päiväunet, kun pikkusisaruksetkin nukkui. Nuoremmat saa yhä mennä omalla rytmillään ja nukkua, kun nukuttaa. Minä nukun silloin kun kaikki lapset on yhtä aikaa unessa tai mies voi viikonloppuna päivällä olla vastuussa.
Valvottaa vai antaa valvoa? Mikäli vanhempi pakolla pitää lapsiaan hereillä, niin ymmärrän huolestumisen. Mikäli lapset ovat hereillä, niin ihmisiä on erilaisia.
Mun lapset ei koskaan halua nukkua. Ne kuvittelee että nukkumalla ne menettää jotain kivaa. Joka ilta on hivutustaistelu. Varsinkin kun päiväkodissa on nukuttu päikkärit. Lapsia ei yksinkertaisesti edes väsytä ennen keskiyötä. Mä tarvisin unta enemmän kuin 5,5 tuntia yössä...
Niin, siis valvottaa, vai ei saa yrityksistä huolimatta nukkumaan aiemmin?
Onko naapurillasi myös outo säde kaihdin käytäntö?
Oletko varma ettei olisi työtön se naapuri? Viekö myös roskia keskellä yötä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät naapuriasi?
Huoli-ilmoituksen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Onko naapurillasi myös outo säde kaihdin käytäntö?
XD
Meillä minä ja kuopus ollaan ihan hukassa unirytmiemme kanssa vielä lokakuun loppuun asti, kunnes palataan taas takaisin normaaliaikaan. Tää kesäaika on meille molemmille aika iso haaste.
Itse olen kärsinyt tästä 39 vuotta. Helpottais kummasti elämää jos luovuttais kesäajasta ja siirryttäis samaan aikaan Ruotsin ja Norjan kanssa.
No jospa lasten koulu alkaa vasta kello 10. Klo 23 nukkumaan ja klo 9 herätys.
No ei ole. Lastensuojeluilmoituksen paikka olisi sitten jos lapset leikkisi pihalla vielä klo 23 tai olisivat hereillä toistuvasti vielä aamuyöllä. Ihmisillä ei ole kai mitään käsitystä lastensuojelun tarkoituksesta enää nykyään.
Ihmettelen miksi lastenohjelma alkaa klo 21 kun seuraavana päivänä on arki? Sehän oli tämä itse ilkimys 3 laitettu noin typerään aikaan.
Kaikki eivät välitä suosituksista, unenpuutteen yleensä näkee lapsen käytöksessä, onneksi en ole opettaja...