Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa hautakivi ennen kuin sen puuttumista kehtaa alkaa kyselemään?

Vierailija
09.09.2013 |

Kummitätini kuoli jo vuosi sitten heinäkuussa, mutta edelleen haudalla on puinen risti. Kukkia omaiset kyllä vievät usein, ja kynttilöitä. Koska kehtaan soittaa heille ja kysyä, miksi kiveä ei vieläkään ole? Olivat tosi shokissa kummitätini kuoltua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy koska heillä on varaa maksaa se 2000-3000e kunnon kivestä.

Vierailija
2/16 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaisi koskaan kysyä tuollaista keltään. Ihan omaisten oma asia, hankkivatko haudalle kiven vai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kysyisi...

Vierailija
4/16 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyisi, jos en ole niin läheinen, että kiven hommaaminen voisi olla mun tehtävä. Kaikki ei hommaa kiveä koskaan. Kiven hommaaminen on täysin omaisten asia.

Vierailija
5/16 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyisit moista asiaa? Ehkä eivät hommaa kiveä koskaan. Se on heidän valintansa.

Vierailija
6/16 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudu ostamaan kivi.

Vierailija
7/16 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kummisetä kuoli reilu vuosi sitten. Omaiseilta olisi käynyt kiven saaminen liikaa kukkarolle joten me hankimme sen. Ei se kunnon kivi kolmea tonnia maksa- vajaalla tonnilla sai lyhtyaukollisen kiven punaisesta graniitista ja nyt on mukava käydä muistelemassa menneitä!

Vierailija
8/16 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, miten monilla tavoilla me ihmiset keksimmekään hankaloittaa toistemme elämää tekemällä omista ennakkoasenteistamme normeja ja vaatimalla toisilta niiden mukaista toimintaa.

Vierailija
9/16 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti 1,5v. sen hankkiminen. Ensin oli hautajaisten järjestelyt, sitten piti KAIKKIEN sukulaisten mielipiteet ottaa huomioon kiveä valittaessa, joten neuvotteluissa kesti. Sitten vielä valinnan jälkeen se piti tehdä.

Kysyä en kehtaisi koskaan, että miksei kiveä jo ole, jollen sitten tarjoutuisi sitä hankkimaan ja maksamaan.

Vierailija
10/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa, mistä hakitte sen tuolla hinnalla.

Vierailija
11/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia olla laittamatta kiveä laisinkaan. Oman läheiseni kuoli vajaa vuosi sitten talvella ja kivi laitettiin keväällä. Hinta oli reilu 1000e pääkaupunki seudulla.

Vierailija
12/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautakiven tarvitse olla perinteinen hiottu kantikas kivi. Tuttavani haudalle tehtiin kivi sillä tavalla, että rakkaalta mökkipaikalsta valittiin kaunis, hautakiveksi pienehkö luonnonkivi. Tämä kivi vietiin sitten hautakivitehtaalle, jossa siihen kiinnitettiin kaiverrettu metallilaatta ja porattiin reikä, johon aivan tavallisesta kaupasa ostettu metallitikkuvartinen kynttilälyhty kiinnitettiin. Lyhty oli tarkoitettu maahanpistettäväksi, mutta hyvin se sopi kiveenkin. Hintaa koko hommalle tuli muutama sata euroa.

Vierailija
13/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin ymmärsin otsikon niin, että kivi on tilattu ja ehkä maksettukin eikä sitä näy - silloin kannattaa tietysti alkaa jossain vaiheessa kysellä perään jos on itse sen tilannut eikä toimitusaikaa ole sovittu tai se venyy.

Ei hauta mitään kiveä tarvitse. Voi olla puuristi tai voi olla laatta tai kuten sanottu, voi olla luonnonkivi. Ruumis ei sieltä pinnalle nouse ja ne joille asia kuuluu tietää kenet sinne on haudattu vaikka siinä ei olisi minkäänlaista muistomerkkiä.

Vierailija
14/16 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys omaan testamenttiin, viimeinen toive kohta #197:

Muistomerkki on halvin kivilaatta minkä kaupasta saa, ellei perikunta pääse asiasta muuhun yksimielisyyteen 3 minuutin neuvottelulla. Uskottu mies vastaa ajanotosta. Kutsu neuvotteluun esitetään vähintään 7 päivää ennen neuvottelua ja jos asianosainen ei ole paikalla, hänen mielipidettään, tuotiinpa se julki ennen- tai jälkeen päätöksenteon, ei huomioida. Muistomerkki asennetaan hautaamista seuraavan kesäkauden loppuun mennessä. Siihen kaiverretaan nimi, syntymäpäivä, syntymäpaikka, kuolinpäivä. Kuolinpaikka jätetään merkitsemättä, jos se ei ollut oma kotikunta. Haudalle ei osteta hoitosopimusta.

Vierailija
15/16 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä taida olla varaa laittaa kiveä.

Minun paras ystäväni kuoli kaksi vuotta sitten. Muutama kuukausi sitten uskaltauduin kysymään että aikovatko hänen omaiset pistää kiveä. Ystäväni äiti sanoi että ei aio laittaa, ei koe sitä tärkeäksi. Tiedän, että hautakivi olisi ollut ystävälleni tärkeä, joten tarjouduin sitten ostamaan sen. Sijoitin kiveen 2 500€, (nimenomainen kivi oli ihan ystäväni näköinen) kivi joka haudalle ilmestyi oli maksanut 1 200€, tusinakivi.

Jos ostatte haudalle hautakiven, pyytäkää se omaisilta laskuna. 

Niin, ja nyt mainostavat Facebookissa kiveä itseostamanaan. Ihan sama minulle, mutta kertoo varmasti jotain näistä omaisista jotka eivät kiveä halua laittaa.

Vierailija
16/16 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä missä asemassa sinä olet sitä omaisilta tivaamaan. Itse ainakaan en kehtaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi