Lääkäriä tai psykan opiskelijaa paikalla?
Miehelläni (nelikymppinen) on eräänlainen ongelma. Tai no, minun mielestäni se on ongelma. Mies muistaa ja kantaa mukanaan kaikki virheensä tai tilanteet jotka kokee virheiksi lapsuudestaan saakka. Aina välillä tapahtuu jotain joka laukaisee reaktion jonka myötä hän tuntuu käyvän läpi kaikki hölmöilynsä kautta aikain lisäten viimeisimmän koko roskaan. Tästä seuraa yleensä viikon ajanjakso jolloin hän on pahantuulinen ja poissaoleva.
Tämä on jatkunut jo vuosia. Mitä tuolle voi tehdä kun ei viitsisi itse elää mukana uudestaan samaa vanhaa aina uudestaan ja uudestaan? Miksi aikuinen ihminen ei pysty muuttumaan vaikka asiasta on keskusteltu useita kertoja?
Kommentit (26)
Lääkäri, psykan opiskelija tai reipas poika voi auttaa?
Miksi naisten pitää aina yrittää muuttaa miestä sellaiseksi kuin haluavat?
Kannattaa lukaista persoonallisuushäiriöiden kuvaukset läpi. Niissä voi olla joku tutulta kuulostava.
On naisten etuoikeus olla oikullisia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukaista persoonallisuushäiriöiden kuvaukset läpi. Niissä voi olla joku tutulta kuulostava.
Voin tietysti lukea mutta tuskin se miehen käytöstä muuttaa.
ap
Psykoterapia, jossa pääsisi käsittelemään noita virheiksi kokemiaan asioita, voisi ehkä auttaa? Huono itsetunto, ahdistus tms taustalla?
Jos kyseessä olisi nainen niin kyseessä olisi kuukautiset mutta miehen ollessa kyseessä niin kaveri on luultavasti seinähullu.
”Ole mies äläkä pillitä. Juo viinaa ja mukiloi naisia.” Onko tuo sitten parempi?
Tekeekö se mies jotain joka haittaa elämääsi paitsi velloo virheissään?
pakko kysyä, onko tämä myös miehelle ongelma vai vain sinulle?
Kysymys väliin. Miksi naiset haluavat aina väkivaltaisen, raivohullun ja juopon/narkkarin ukon? Miksi teille ei yleensä kelpaa mikään muu?
M
Vierailija kirjoitti:
pakko kysyä, onko tämä myös miehelle ongelma vai vain sinulle?
Minusta tuntuu että ongelma on suurempi minulle. Minusta on ihan turha vatvoa virheitä joita on tehnyt nuorena , ei niille enää mitäään voi. Mies pärjää tänä päivänä oikein mallikkaasti mutta minusta tuntuu välillä niin kuin minäkin joutuisin vetämään samaa kivirekeä mitä hän tuntuu vetävän. Mielestäni hän on vain "hyväksynyt" että maailma on paha ja hänen tulee kärsiä siitä vaikka meillä on kaikki muuten ihan hyvin.
En ymmärrä hänen asennettaan ja se on alkanut viime aikoina hiertää.
ap
Nostan jos saisin jotain vinkkejä.
ap
En kyllä löisi persoonallisuushäiriöisen leimaa otsaan tuolla kuvauksella. Voi olla muutakin, esim trauman aiheuttama stressihäiriö, ptsd, huonon itsetunnon aiheuttamaa tms. Mutta ei sitä tätä palstaa lukemalla tiedä eikä hoideta. Jospa kävisi ammattilaisen juttusilla. Viimeistään silloin kun tämä seuraavan kerran tapahtuu. Katso mitkä ovat teidän paikkakunnan mielenterveys polin tms yhteystiedot, kerro olevasi huolissasi ja ohjaa sinne
Olen psykologi yli 10 vuoden työkokemuksella, mutta multahan ei kysytty.
Onko vaativa persoonallisuushäiriö tuttu? OCPD?