Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotisi on sotkuinen?

Vierailija
09.09.2013 |

Miksi kotinne on kaaoksessa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siivoaminen on minusta tylsää, käytän aikani mieluummin muuhun

-lapset sotkevat paljon eivätkä (yllättäen) aina jaksa siivota jälkiään. Inhoan siivoamista, mutta vielä enemmän inhoan muiden tekemien sotkujen siivoamista.

-mies on tutkijana yliopistolla ja tekee iltaisin ja viikonloppuisin kotona hommia. Artikkeleita sun muita pyörii ympäriinsä ja miehen sotkuja kiinnostaa siivota vielä vähemmän kuin lasten

-pidän järjestysta yllä sen verran kun jaksan (=viitsin) ja ehdin (=maltan), mutta kun sotkujen määrä ylittää tietyn kynnyksen luovutan kun tuntuu ettei se minun siivoiluni näy missään. Sitten kaaos kasvaa kunnes tehdään suursiivous koko perheen voimin, päätetään parantaa tapamme, jaksetaan sitä ehkä 2 viikkoa jos hyvin käy, sen jälkeen tavaraa alkaa kasaantua, minä jossain vaiheessa luovutan jne.

Vierailija
22/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin juuri eikä tavarat ole vielä täysin löytäneet paikkojaan. Emme esim. ole löytäneet vielä silmää miellyttävää kirjahyllyä, joten kaikki kirjat (joita on aika paljon!) lojuvat laatikkovuorena vallaten suurimman osan meidän makkarista.Olkkarista löytyy myös mm. kaatopaikkakuntoinen sohva, jota ei ole ehditty työkiireiden vuoksi vielä viedä pois (kun pitäisi ensin vuokrata/lainata peräkärry jostain). Vaatehuone on on kuin tavararäjähdyksen jäljiltä: hyllyt ovat kyllä siistinä (kun mä ne varta vasten muuttaessa järjestelin) mutta mies on tunkenut kaiken kirpparille/lahjoitukseen menevän vain suoraan ovesta sisään. Leluja nyt löytyy oikeastaan jatkuvasti joka puolelta, siitä huolehtivat tuhokaksikko 1,5-v. ja 2,5-v. Lisäksi jostain syystä joka puolella on aivan järkyttävästi lasten sukkia!! Tuntuu että keräilen niitä jatkuvasti pois, mutta kohta taas pilkistää jostain sohvan sisältä tai työpöydän laatikosta taas lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjaon jäljiltä. Tavaraa on ihan liikaa ja sitä lojuu pitkin taloa. 

Vierailija
24/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsen lelut pitkin lattiaa ei ole sotku. Ne on kesken oleva leikki, joka jatkuu kunhan ehtii. Kerran viikossa ne kerätään pois imurin alta.

Vessan peili on roiskeissa, koska en asu täällä yksin.

Villakoirat kokoontuu yhteen tiettyyn eteisen nurkkaan...niitä ei ole muualla. Kokoontumisajot on sitten merkki kaivaa imuri esiin...lähipäivinä.

Vierailija
25/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:02"]

"Clean house is a sign of a wasted life."

[/quote]

Tästä lauseesta voisi tilatan sellaisen ah niin muodikkaan seinätarran, ja laittaa eteisen seinälle, että vieraat näkevät sen heti ovesta tullessaan. 

[/quote]

Tuolla on niitä lisääkin: 

http://www.viipaleita.net/blog/media/blogs/satu/koristeet2.jpg

http://www.viipaleita.net/blog/satu/2009/06/24/don-t-cook-don-t-clean-no-man-will-ever

Vierailija
26/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ehdi siivota kovin paljon, koska minulla on mielestäni tärkeämpää tekemistä (lapsen kanssa leikkiminen, omat harrastukset, yhteinen aika miehen kanssa, ystävien tapaaminen).

2. Epäjärjestys ei häiritse minua.

Meillä ei siis ole likaista, mutta pölyistä kyllä ja leluja, papereita ja vaatteita "väärissä paikoissa". Imuroidaan kerran viikossa ja silloin myös raivataan tavarat lattialta. Pölyt saan pyyhittyä ehkä kerran 2 viikossa...

Vierailija
27/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:43"]

1. En ehdi siivota kovin paljon, koska minulla on mielestäni tärkeämpää tekemistä (lapsen kanssa leikkiminen, omat harrastukset, yhteinen aika miehen kanssa, ystävien tapaaminen).

Meillä ei siis ole likaista, mutta pölyistä kyllä ja leluja, papereita ja vaatteita "väärissä paikoissa". Imuroidaan kerran viikossa ja silloin myös raivataan tavarat lattialta. Pölyt saan pyyhittyä ehkä kerran 2 viikossa...

[/quote]

"Pölyt saan pyyhittyä ehkä kerran 2 viikossa"... HYIII!!!!

Vierailija
28/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

Koita kestää, tsemppiä :D

Vierailija
29/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Koita kestää, tsemppiä :D

[/quote]

Kiitos!

Vierailija
30/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestän,ku eipähän ole minun kotini ;)

Vierailija
31/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän to, mutta nykyään asunnoissa on aika vähän pintoja, joilta pölyt pitää viikkosiivouksen yhteydessä pyyhkiä. Harvalla on enää kirjahyllyä olkkarissa, monilla ei ole sohvapöytää, kaikki tavarat ovat kaapissa, tietokonepöytää ei tarvita koska on läppärit jne. Meillä pitää pyyhkiä pölyt vain yöpöydän päältä. Joten ainakin yksi kotityö on ajan myötä vähenemässä. :)

Vierailija
32/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 1v. lapsi sotkee nopeammin kuin ehdin/jaksan siivota.

Vierailija
33/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:24"]

Vähän to, mutta nykyään asunnoissa on aika vähän pintoja, joilta pölyt pitää viikkosiivouksen yhteydessä pyyhkiä. Harvalla on enää kirjahyllyä olkkarissa, monilla ei ole sohvapöytää, kaikki tavarat ovat kaapissa, tietokonepöytää ei tarvita koska on läppärit jne. Meillä pitää pyyhkiä pölyt vain yöpöydän päältä. Joten ainakin yksi kotityö on ajan myötä vähenemässä. :)

[/quote]

Kyllähän pölyt täytyy pyyhkiä myös läppäristä, myös tv ja muut mahdolliset elektroniikkalaitteet keräävät hyvin pölyä. Mahdolliset esim. seinähyllyt, pöydät ja lipastot täytyy pyyhkiä pölyistä.

Vierailija
34/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mä pyyhin pölyt ehkä kerran kuussa, lällällää!

Vierailija
35/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan perheessä ei erityisemmin pidä siivoamisesta, joten sitä vältellään aika onnistuneesti. Siivotaan yleensä kun tulee vieraita.. no nyt kun on lattialla viihtyvä vauva niin koitetaan tsempata vähän enemmän imuroinnin/lattianpesun kanssa. Meillä on liikaa tavaraa eikä ne koskaan löydä takaisin paikoilleen käytön jälkeen vaan vasta siivousoperaation yhteydessä.

Vierailija
36/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiistiä porukkaa täällä!

Vierailija
37/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt kaaoksesta tiedä, mutta vähän epäjärjestyksessä, sillä asun yksin ja olen kipeä.

Vierailija
38/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se? En mä tiedä. Sano sä.

Vierailija
39/41 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sotkuinen,ainakaan tällä hetkellä

Vierailija
40/41 |