Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mt-ongelmaiset on usein rumia?

Vierailija
09.09.2013 |

Katsokaa vaikka viime viikolla tulleessa Ylen keskusteluohjelmassa nuorten syrjäytmisestä ollutta juttua mt-ongelmaisesta tytöstä.

Eikä tämä ole ainoa esimerkki. Aina jos julkisuudessa on joku nuori mt-potilas, ei hän tytön ollesa kyseessä ole mikään fitnesskissa tai pojan, salskea atleetti.

Nuorten kohdalla tämä ero tuntuu olevan suurin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 01:30"]

Katsokaa vaikka viime viikolla tulleessa Ylen keskusteluohjelmassa nuorten syrjäytmisestä ollutta juttua mt-ongelmaisesta tytöstä.

Eikä tämä ole ainoa esimerkki. Aina jos julkisuudessa on joku nuori mt-potilas, ei hän tytön ollesa kyseessä ole mikään fitnesskissa tai pojan, salskea atleetti.

Nuorten kohdalla tämä ero tuntuu olevan suurin.

[/quote]

Ehkä kaikki eivät onnistu pitämään rumuuttaan vain sisäisenä rumuutena. vink..vink

Vierailija
22/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin monenlaisia. Yksi mielenterveyspotilastyyppi on ikäistään huomattavasti nuoremman oloinen nainen. Olen kuullut sanonnan, että monet mielenterveyspotilaat ovat ikäistään nuoremman näköisiä tietyn lapsellisuuden, lapsenomaisuuden säilymisen vuoksi. Nämä ovat usein jotenkin taiteellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ OHJELMA?

Vierailija
24/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet ja ahdistuneet tuottavat sellaisia hormoneita elimistöönsä jotka muokkaavat kasvojen ja muutenkin kehon piirteitä rajusti. En viitsi mennä yksityiskohteiin, mutta erot ovat todella voimakkaat. Jos taudista pääsee ylitse, ne piirteet muuttuvat takaisin omiksensa ja ulkoinen olemus viehättävämmäksi. Ero voi olla todella valtava.

Tietyt ongelmat näkyvät kropassa. Asiaa sivuten oli myös uusi tutkimus josta uutisoitiin kesällä, ja sokkokyselyssä niiden henkilöiden kuvat olivat vähiten haluttavia vastakkaisien sukupuolen mielestä joilla ko. haitallisten hormoneiden pitoisuudet olivat selvästi koholla.

Vierailija
25/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:45"]

Niitä on niin monenlaisia. Yksi mielenterveyspotilastyyppi on ikäistään huomattavasti nuoremman oloinen nainen. Olen kuullut sanonnan, että monet mielenterveyspotilaat ovat ikäistään nuoremman näköisiä tietyn lapsellisuuden, lapsenomaisuuden säilymisen vuoksi. Nämä ovat usein jotenkin taiteellisia.

[/quote]

Mitään tämän sekavampaa en ole kyökkipsykologian alalta hetkeen lukenut :'D

Vierailija
26/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:45"]

[/quote]

Mitään tämän sekavampaa en ole kyökkipsykologian alalta hetkeen lukenut :'D

[/quote]

Kerro toki, mikä kohta erityisesti osui hermoon? Ei se ole pelkkä klisee, että luovuus ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä. Ne ovat kolikon kaksi puolta. Tunnen useita. Tiettyä lapsellisuuttakin heissä on, niin, "hulluutta".

Vierailija
27/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas näitä aloituksia..  :( :(

Vierailija
28/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan mielipuoli, lääkärit todennu ja lääkkeitä löytyy vaikka mitä. Mutta silti oon ihan pirun hyvännäköinen, niin miesten kuin naistenkin mielestä. Ja omasta mielestä. Ja aloittajan miehen mielestä.

Vierailija
29/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko väitteesi vain yhteen tv-ohjelmaan? Eniten julkisuutta saaneet mt-potilaat taivat olla Catherine Zeta-Jones, Marilyn Monroe ja Vivien Leigh.

Vierailija
30/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se juuri näin on. Turha sitä on kaunistella. Nuoret naiset masentuvat jo lukioaikana, kun eivät ole tyytyväisiä omaan habitukseensa. Ja nuorelle naiselle ulkonäkö on kaikki kaikessa.

Ulkonäkö on miehillekin tärkeä, mutta miehet ovat realistisempiä tässä ja varsin nopeasti hyväksyvät asian ja vetävät vaikka viinaa yleiseen vitutukseen, mutta eivät varsinaisesti masennu. 

"There is nothing wrong with you that an expensive medical operation can't prolong!"

Vierailija
31/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ahdistushäiriöön ja masennukseen määrätyt lääkecocktailit. (En osaa sanoa mikä/mitkä niistä, oli niin paljon koska kärsin herkästi sivuoireista) aiheuttivat tosiaan lihomista. Lisäksi mun entinen posliini-iho meni hirveäksi aknepaisemättääksi. :( yli puoli vuotta venlafaxin ja lyrican (nämä vaikuttivat pahimmilta mulle) lopettamisesta ja EHKÄ pikkuhiljaa alkaa helpottaa ihon kunto. Jokainen huokonen oli pahimmillaan täynnä. 

Ehkä vuoden päästä olen taas kaunis. :) Onneksi kuitenkin elossa. :)

Vierailija
32/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus, joka on jo itsessään huomautuksen aihe, on hylkäystuomio nyky-yhteisössämme. Rumuus kielii usein risteytyksesä, risteyksen ehkäisemästä kehityksestä eli degeneraatiosta. 

Ei siis ihme, että rumat masentuvat.

Vierailija
33/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:36"]

Rumuus, joka on jo itsessään huomautuksen aihe, on hylkäystuomio nyky-yhteisössämme. Rumuus kielii usein risteytyksesä, risteyksen ehkäisemästä kehityksestä eli degeneraatiosta. 

Ei siis ihme, että rumat masentuvat.

[/quote]

mä en usko sua! Lälläs lää. =b

Vierailija
34/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ihmiset, menkää kotiinne (muutkin masentuvat teidät nähdessään).

Vierailija
35/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:58"]

[/quote]

Ei varmastikaan edes hölsky, mikäli sä heilautat päätäsi? Niin täynnä on selvästikin. (kusta, jos sulla ei raksuttanut)

Vierailija
36/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:58"]

[/quote]

siinähän masentuu kateudesta. 

Vierailija
37/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on hyve, ja rumuus pahe, kuten Aristoteles jo aikoinaan totesi.

Rumat ihmiset turvautuvat keinoihin, joita hyveelliset ja vetävän ulkoisen habituksen omaavat ihmiset eivät suostuisi käyttämään. He turvautuvat dialektiikkaan, joka on heidän viimeinen keinonsa, temppu, jota mm. filosofit ja teologit ovat aina harrastaneet.

Tärkeintä on kuitenkin aistien turhuttaminen ja se onnistuu parhaiten mielialalääkityksellä, joilloin aistitoiminta vääristyy ja tunne-elämä surkastuu.

Vierailija
38/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loogista sinänsä että rumuus masentaa, tai on ainakin edesauttamassa sitä, kun kauniit saavat paremmin ystäviä, tuttavia, työpaikkoja, yms. yleensäkin mahdollisuuksia elämässään tässä ulkonäkökeskeisessä kulttuurissamme. Sairaana ei sitten jaksa huolehtia ulkonäöstään, lääkkeet saattavat muuttaa ulkonäköä yms.... kierre on valmis. 

Vierailija
39/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 16:16"]

Ihan loogista sinänsä että rumuus masentaa, tai on ainakin edesauttamassa sitä, kun kauniit saavat paremmin ystäviä, tuttavia, työpaikkoja, yms. yleensäkin mahdollisuuksia elämässään tässä ulkonäkökeskeisessä kulttuurissamme. Sairaana ei sitten jaksa huolehtia ulkonäöstään, lääkkeet saattavat muuttaa ulkonäköä yms.... kierre on valmis. 

[/quote]

Jäkäti jäkäti kirppu. Mulle sä oot just se.