Mitkä talvikengät taaperolle?
Suosittele hyviä talvikenkiä kaksivuotiaalle. Pitäisi olla hyvät jalassa, helppo pukea, hyvät kävellä ja pitää jalat sekä kuivina että lämpiminä.
Onko esim. Superfitin tai Eccon talvikengät oikeasti lämpimiä pienille varpaille?
Kommentit (32)
Baby kuomat, nää on hyvät kun jalka on vielä melko leveä putkivartisiin malleihin.
Vierailija kirjoitti:
"Ongelmana on se, että perusmarketeista, joista kenkiä usein lapsille haetaan, ei löydy sellaisia kenkiä kuin pitäisi olla".
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/794cce26-30a7-4427-b392-8c2b…
Itsekin olen ammatissani nähnyt näitä halvoilla Kuomilla pilattuja jalkoja.
Höpönhöpön. Lasten jalat pilataan liian pienillä kengillä. 70 prosenttia lapsista kulkee liian pienissä kengissä. Sillä ne jalat pilataan. Kenenkään jalkoja ei auta liian myöskään kylmät kengät, joissa varpaat jäätyy.
Lasten kengissä pitäisi olla 2 cm ylimääräistä tilaa varpaille.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsen jalkaa ei saisi tukea millään kankeilla kengillä. Vanhentunutta tietoa millä pilataan lapsen jalat, että niitä pitäisi tukea mitenkään. Paljasjalkakengät aina parhaat, mutta talvipakkaset tuo siihen haasteensa. Itse panostan välikausi- ja kesäkenkiin ja talvikengät ovat jotkin vedenkestävät ja lämpimät. Meillä oli Tensonit viime talven ja varpaat pysyivät lämpiminä ilman villasukkia.
Viime talvena Etelä-ja Keski-Suomessa millä tahansa kengillä jalat pysyi lämpiminä kun ei ollut ollenkaan pakkasia kuten yleensä. Lämpötila koko talven plussalla reilusti.
Viking lämpökumpparit on ehdottomasti parhaat päiväkotiin, näillä pärjää koko talven läpi, eikä kastu läpi niinkuin kuomat ja on lämpimät myös pakkasella.
Mulla on ollutvlapsille yleensä Vikingin gorekengät ja huopikkaat. Mä oon kyllä sitä mieltä, että yhdet kengät ei riitä talveksi, kun on sekä pakkasta että märkää.
Kaksivuotias ei kyllä pysty Kuomilla jalkojaan pilaamaan. Ne on yksinkertaisesti parhaat, koska lämpö taatusti säilyy, ei hikoa tai lonksu, kun alle puetaan oikeat villasukat. Vaikka etelä-Suomessa ei ole lunta, kylmää ja kosteaa on. Silloin ei millään kevyillä kengillä pärjää.
Ei muita suosituksia kuin Kuomat ja Vikingit?
Ap vielä nostaa. Asumme siis Helsingissä, jossa voi olla kovat pakkaset ja lunta tai sitten voi olla kuin viime talvi eli märkää märkää +2 ja kylmä tuuli koko talven. Voin toki ostaa kahdetkin kengät, jos yhdet ei riitä. Ainakin toisten pitää kestää kunnolla loskaa ja märkää. Onko parempi ostaa talvikumisaappaat (onko ne liian liukkaat jos, veden alla on jäätä?) vai onko parempi ostaa goretex-talvikengät? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä nostaa. Asumme siis Helsingissä, jossa voi olla kovat pakkaset ja lunta tai sitten voi olla kuin viime talvi eli märkää märkää +2 ja kylmä tuuli koko talven. Voin toki ostaa kahdetkin kengät, jos yhdet ei riitä. Ainakin toisten pitää kestää kunnolla loskaa ja märkää. Onko parempi ostaa talvikumisaappaat (onko ne liian liukkaat jos, veden alla on jäätä?) vai onko parempi ostaa goretex-talvikengät? Ap
https://www.huonoaiti.fi/viking-thermot-kestavat-pakkaset-ja-vesikelin/
"Ongelmana on se, että perusmarketeista, joista kenkiä usein lapsille haetaan, ei löydy sellaisia kenkiä kuin pitäisi olla".
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/794cce26-30a7-4427-b392-8c2b…
Itsekin olen ammatissani nähnyt näitä halvoilla Kuomilla pilattuja jalkoja.