Tunnustaako kukaan käyttävänsä vanupuikkoja korvien putsaamiseen vaikkei saisi?
Kommentit (42)
Hiustenpesun jälkeen vedet saa parhaiten imeytettyä korvakäytävästä siihen puikkoon. Mutta muuten, oma korvavahan tuotanto on melko vähäistä ja sen osalta ei ole ollut suurempaa putsaustarvetta.
Vihaan märkiä korvia ja kuivaan ne aina kun tulen suihkusta ja samalla puhdistuu. En oo paksuvaikkukorva.
Minulla on pieni kamera jolla näkee korvaan. Käytän aina vanupuikkoja eivätkä ne TODELLAKAAN työnnä vaikka syvemmälle! Niiden kuidut kaappaavat töhnän.
Ei kai puikoilla ole tarkoitus työntää vaikka syvemmälle, vaan puhdistaa korvakäytävän seinämiä. Mä ainakin käytän niitä, tekee gutaa kun rapsuttelee kutisevaa korvaa puikolla.
Jos on urpo eikä osaa käyttää niitä niin ei kannatakkaan...
Niitä pitää käyttää lapiomaisesti kaivamalla, jos vaan tunget sisään niin silloin ei irtoa vittuukaa.
Putsaan joka aamu. Just vähän aikaa sitten lääkäri kurkkas korviin ja sanoi ettei ole vaikkua.
Olen kova kaivelemaan korviani, myönnän, ja olen joutunut korvahuuhteluun muutaman kerran.
Nyt käytän ennalta ehkäisevästi removax-liuosta (1x/vko), eikä enää ole menneet korvat lukkoon.
T. Ei maksettu mainos
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuhun niitä muka käytetään kuin korvien putsaukseen?
Mä en käyttänyt niitä mihinkään, mutta yhden pikkupurkin ostin joskus 20 vuotta sitten miesystävän kaipaillessa niitä korviensa putsaukseen. Hänen häivyttyään elämästäni olen käyttänyt niitä esim. ylimääräisen kynsilakan poistamiseen kynsien reunoilta ja joskus luomivärin levittämiseen
Hyvin harvoin siis, koska ne on edelleen tuolla kaapissa. Korvat putsautuvat kyllä suihkussa normaalisti sormin pesemällä tai kasvojen pesun yhteydessä.
Pumpulipuikolla kaivamalla saatte todennäköisesti vain vaikun tuoton lisääntymään. Normaali korva puhdistuu itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuhun niitä muka käytetään kuin korvien putsaukseen?
Kyllä mä käytän niitä paljon muuhunkin kuin korvien putsaamiseen. Esim. meikkaamiseen, kynsilakan poistoon kynnen pielestä (kun lakatessa menee yli), saranoiden öljyämiseen, pienten ja ahtaiden kolojen ja välien putsaamiseen (mm. tietsikan näppäimistö). Lisäksi ne on käteviä monenlaisessa askartelussa.
Vinkki: putsatkaa myös napanne vanupuikoilla. Muuten siistien ihmisten navoista löytyy vaikka minkälaisia ”aarteita”. Tiedän, kun työssäni näitä töhniä ihmisten navoista kaivelen... t. Sh leikkaussalista
Pumpulipuikkojen käyttö häiritsee korvan värekarvojen toimintaa. Värekarvojen tarkoitus on estää likaa joutumasta korvaan ja myös kuljettaa sinne joutunutta pölyä ja likaa pois. Toimii samalla periaatteella kuin nenäkarvat. Nenä puhdistetaan niistämällä, korvista epäpuhtaudet poistuvat yöaikana ja peseytymisen yhteydessä. Molempien värkkien puhtaanapitoa helpottaa ko. kohteeseen tarkoitettu hoitoöljy, joita on monen nimisiä. Näitä voi käyttää, mikäli ongelmia. Saatavana apteekista.
Pumpulipuikko korvien putsaamisessa vaikusta on niin so last sea son (viimeistä meripoikaa).
Paras väline on vanhanaikainen hiuspinni!
Pinnin lenkkipää ujutetaan ovelasti vaikkupalleron ohitse, päältä tai sivuitse sen taakse ja sitten silmustetaan pallero pinnin lenkin silmukkaan ja vedetään vaikunvonkale ulos korvasta.!
Sama toistetaan tarpeeksi usein. Korvan tärykalvoa on syytä varoa.
Pumpulipuikolla voi putsata klitoriksen ja sen hupun väliin muodostuvan "naisten sissijuuston".
Sitten on mahiksia saada suuseksiäkin, kun värkki ei haise cheddartehtaalta.
Remowaxia ja korvapumppua käytetään korvien putsaamiseen. Remowaxin annetaan vaikuttaa esimerkkiksi yön yli ja aamulla huuhdellaan korvapumppua käyttäen korvat. Apteekista saa ostettua yhdistelmäpakkauksen ensikertalaiselle sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: putsatkaa myös napanne vanupuikoilla. Muuten siistien ihmisten navoista löytyy vaikka minkälaisia ”aarteita”. Tiedän, kun työssäni näitä töhniä ihmisten navoista kaivelen... t. Sh leikkaussalista
Tämä. Suihkun jälkeen ainakin yksi vanupuikko menee mulla navan putsaukseen ja kuivaukseen. Jos napaa ei puhdista edes joskus, se saattaa tulehtua.
Joo, mutta yritän olla varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Pumpulipuikolla voi putsata klitoriksen ja sen hupun väliin muodostuvan "naisten sissijuuston".
Sitten on mahiksia saada suuseksiäkin, kun värkki ei haise cheddartehtaalta.
Minkä mallisen klitan sisälle muodostuu "sissijuustoa", joka ei normaalisti pesemällä (suihkussa) poistu? En ole edes kuullut, että joillakin naisilla voisi olla jokin esinahan tyyppinen taakse vedettävä juttu - koko klitoriskin on niin pieni verrattuna miesten terskaan (jonka ympärille/alle sitä töhnää tosiaan kertyy), että jos tuollaista sattuu, taitaa olla jokin paha tulehdus alapäässä...
Minä. Joka päivä. Ja syvältä.
Töhnää tulee niin prkleesti, että korvakäytäväni olisivat varmaan yököttävät ilman putsausta.
No miten ne korvat sitten pitää puhdistaa?
Mulla ei edes tule mitään keltaista vaikkua ikinä, kiitos puikkojen! Kuivaan korvat puikoilla aina suihkun jälkeen, joka päivä. Kauhea tunne, jos jää vettä korviin!!!