Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni haluaa vuokrata hääpuvun, vaikka olen luvannut ostaa sen hänelle!

Vierailija
08.09.2013 |

No siinähän se jo tulikin. Olen jo pitkän aikaa sitten kertonut tyttärelleni, että kun hän menee naimisiin, haluan ostaa hänelle haluamansa hääpuvun. Nyt on hääpäivä vihdoin tiedossa ja kyselin milloin lähdetään hääpukuostoksille, niin tyttäreni ilmoittikin, että ei halua että ostetaan hääpuku. Hän haluaa vuokrata mekon, koska hänestä on turhaa ostaa kallis mekko, jota pidetään päällä vain yksi päivä. Rahasta ei minun puolestani ole kyse, minulla on hyvin varaa ostaa hääpuku, ja tytär tietää sen.

Olen pettynyt, koska olisin halunnut lahjoittaa tyttärelleni mekon hänen naimisiinmenonsa kunniaksi, ja samalla lahjoittaa pysyvän muiston - että hän olisi voinut säästää mekon ja ihailla sitä tulevaisuudessakin. Mielestäni hääpuku on tärkeä osa tapahtumaa ja symboloi paljon. Itsekin olen säästänyt hääpukuni, olisi todella outo ajatus, että olisin palauttanut pukuni hääjuhlan jälkeen. Nyt on ihanaa aina välillä ottaa hääpuku esiin ja katsella sitä, siihen liittyy niin paljon tärkeitä muistoja. Olisin halunnut samaa tyttärelleni.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Miten noin hölmölle äidille onkin tullut noin fiksu tytär.

Vierailija
2/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tyttösi on sinua fiksumpi. Sitä tosiaan käytetään vain yksi päivä. Vuokraaminen on paras vaihtoehto.

Anna jotain muuta pysyvää lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi ei halua samaa kuin sinä. Yritä elää tämän asian kanssa. Ehkä hän on ympäristötietoinen ihminen eikä halua, että puku tehdään vain yhtä käyttöä varten? Tai ehkä hän on muuten vain säästäväinen. Hyvä ominaisuus sekin.

Vierailija
4/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttösi on ihan fiksu :) jos vuokrapuvuksi löytyy joku ihana tytöllesi sopiva puku niin mikä ettei! itsekin tulen luultavasti menemään naimisiin joko yo-puvussani (luonnonvalkoinen pitkä kreikkalaistyylinen sifonkimekko) jota mahdollisesti vähän tuunailen, tosin jos olenkin laihtunut (tai lihonut :D) niin paljon ettei puku enää istu, niin sitten voisin uuden (tai käytetyn) ostaa, tai jopa vuokrata :)

Vierailija
5/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat häälahjaksi jotain tärkeämpää - tyttärellesi tärkeämpää. Miksi vanhemmat lähestyvät lapsiaan aina siitä käsin, mitä itse pitävät oikeana ja tärkeänä, kuuntelematta sitä, mitä aikuinen lapsi itse kokee tarvitsevansa?

Vierailija
6/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänny äkkiä - etkö huomaa, että sekaannut, painostat ja roikut! Kohta voi tulla vihamiehiä.

Vierailija
7/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tyttäresi häistä sentään otetaan kuvia? eikö niistä voi ihailla sitä pukua?

Mitä muuten hääpuku symboloi?

Vierailija
8/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa perheessä pitää edes yhdellä olla jalat maassa ja teidän perheessä se tyttäresi.

Ehkä on kattellut liikaa vierestä jatkuvaa haihatteluasi, että järki kasvoi hänen päähäänsä ajoissa.

Vierailija
9/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 19:15"]

No siinähän se jo tulikin. Olen jo pitkän aikaa sitten kertonut tyttärelleni, että kun hän menee naimisiin, haluan ostaa hänelle haluamansa hääpuvun. Nyt on hääpäivä vihdoin tiedossa ja kyselin milloin lähdetään hääpukuostoksille, niin tyttäreni ilmoittikin, että ei halua että ostetaan hääpuku. Hän haluaa vuokrata mekon, koska hänestä on turhaa ostaa kallis mekko, jota pidetään päällä vain yksi päivä. Rahasta ei minun puolestani ole kyse, minulla on hyvin varaa ostaa hääpuku, ja tytär tietää sen.

Olen pettynyt, koska olisin halunnut lahjoittaa tyttärelleni mekon hänen naimisiinmenonsa kunniaksi, ja samalla lahjoittaa pysyvän muiston - että hän olisi voinut säästää mekon ja ihailla sitä tulevaisuudessakin. Mielestäni hääpuku on tärkeä osa tapahtumaa ja symboloi paljon. Itsekin olen säästänyt hääpukuni, olisi todella outo ajatus, että olisin palauttanut pukuni hääjuhlan jälkeen. Nyt on ihanaa aina välillä ottaa hääpuku esiin ja katsella sitä, siihen liittyy niin paljon tärkeitä muistoja. Olisin halunnut samaa tyttärelleni.

[/quote]

Jos tyttärellesi hääpuki ei ole niin merkittävä juttu kuin sinulle,maksat tietty mukisematta puvun vuokran,anna hänelle omanlaisensa häät. Itsekin vastustan turhaa kulutusta,hääpukua yleensä käytetään vain sen kerran.

Vierailija
10/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassua kun se ptää omaksi ostaa ja sitten säilöä lippuelämä koiden ja homeen armoilla jossain ullakolla. Ihmisetn kotona ei aina ole tilaa ja hankitaan vain se käyttöesineet.

Vierailija
11/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ko. raha käytettäväksi vihkisormukseen. Upeaa vihkisormusta voi ihailla joka päivä koko loppuelämänsä ajan.

Vierailija
12/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen häät, hänen päätökset.

Osta vaikka vihkisormus, maksa valokuvaaja tai jotain muuta, joka tyydyttää ajatuksesi pysyvyydestä.

Vierailija
13/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ajattelit laittaa siihen hääpukuun rahaa?

Vierailija
14/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet ajatellut siihen tyttären hääpukuun sijoittaa? Mietin nimittäin, että voisitko vaikka lahjoittaa ne nyt tytön halutessa vuokrata puvun säästyvät rahat hänelle niin, että voi sijoittaa ne johonkin sellaiseen hääpäivästä muistuttavaan asiaan/tavaraan, jonka kokee itselleen tarpeelliseksi? 

Kaikilla kun ei todellakaan ole yhtä sentimentaalinen suhtautuminen hääpukuun, vaikka se tärkeä osa päivää olisi ollutkin. Itselläni itse maksettu puku roikkuu viemässä liikaa tilaa pienehkön asunnon rajoitetuista säilytystiloista. Tarkoitus olisi myydä puku eteenpäin, koska tosiaan ihania kuvia puvusta on riittämiin (sijoitimme hyvään valokuvaajaan, joka oli mukana juhlassa koko päivän, ja meillä on 400 kuvaa tilaisuudesta!) ja oma tyttäreni tuskin haluaa tuohon mahdollisesti naimisiin mennessään  pukeutua, sen verran hääpukumuoti muuttuu. Mutta se jälleenmyyntiarvo on aika olematon, ja vaiva iso, joten voi jopa olla, että puku päätyy lopulta UFF:in tai PR:n keräykseen. :-D

Vierailija
15/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko päättää myös mitä sille puvulle tapahtuu häiden jälkeen? Saako sen myydä, antaa pois. Vai pitääkö säästää lasivitriinissä lopun ikää tilaa viemässä?

Vierailija
16/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tämä asia on minulle niin tärkeä tai miksi olen niin pettynyt. Tottakai kunnioitan tyttäreni päätöstä ja maksan sitten vuokrapuvun, kerran hän ei halua hääpukua ostettavan. Jotenkin se vaan tuntuu erilaiselta kuin se, että olisimme yhdessä kierrelleet kauppoja, ja täydellisen puvun tultua vastaan olisin voinut lahjoittaa sen hänelle, ihan omaksi ja säästettäväksi. Samoin teimme äitini kanssa kun minä olin menossa naimisiin. Vuokrapukuja on pienempi valikoimakin kuin myytäviä.

Joku kysyi, mitä hääpuku symboloi. Hääpuku symboloi minulle erityisesti siirtymää uuteen elämänvaiheeseen. Minusta oli todella tärkeää löytää juuri minulle täydellinen puku siihen astisen elämäni tärkeimpään päivään. Äidilleni oli tärkeää lahjoittaa se minulle, asusteeksi päivään, jolloin minusta tuli mieheni vaimo. Mieheni oli todella liikuttunut nähdessään minut ensimmäistä kertaa hääpuvussani. Se on minulle yhä tärkeä esine, koska siihen liittyy niin paljon tunnetta ja muistoja. 

AP

Vierailija
17/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on kuitenkin omat halut, mieltymykset ja ajatukset. Niitä pitää kunnioittaa. Häät on varsinkin sellainen juttu, jossa ei ulkopuolisten kannata tyrkyttää omia mielipiteitään ellei kysytä. Parille voi tulla ahdistunut olo, jos pitää joustaa muiden mieliksi eikä voi rennosti tehdä niin kuin itse tykkää.

Vierailija
18/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olisiko nyt mietinnän paikka siinä, miten paljon noin niinkuin yleisesti ottaen elät elämää aikuisen tyttäresi kautta? Koska vähän tuntuu siltä, että tällaisia tilanteita voi tulla esille enemmänkin, liittyen mahdollisten tulevien lastenlasten kasvatukseen jne. Ihan siksi tämän sanon, että vähän surulliselta kuulostaa tällainen oman monen kymmenen vuoden takaisen elämän läpikäynti, kun nykyisyydestäkin voisi löytyä inspiroivia ja ihania asioita. 

Vierailija
19/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrapuku maksaa suunnilleen saman kuin ostettu, joten anna tyttären itse maksaa vuokraus ja käytä ne siten säästyvät rahat omaan asuusi hääpäivänä. Satsaa kerrankin itseesi hyvällä omallatunnolla ja kerro tytöllesi, että se on lahjasi hänelle.

Vierailija
20/36 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ap:ta ollenkaan ja harvassa asunnossa on tilaa säilyttää hääpukua. Mutta mä en olekkan ikinä mennyt naimisiin. N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän