ERoaminen - miten selvitä kaikista miljoonista asioista??
Olen ollut mieheni kanssa teini-iästä lähtien ja siis lapsuudenkodista menin naimisiin.
Nyt yli 20v. avioliittovuoden jälkeen näyttää, että en kertakaikkiaan jaksa enää hänen alkoholin käyttöään ja siitä aiheutuvaa masennusta / tympeää käytöstä.
Meillä on useita lapsia, eri-ikäisiä, nuorin pv-koti ikäinen ja sitten koululainen ja 2 lähellä aikuisikää.
MIetin vaan, miten sitten kaikki pikkuasiat tehdään yksin, mitä en osaa tehdä: jos nyt muutan tästä vaikka nuorempien lasten kanssa, miten muutto? En osaa yksin kaikkea pakata (tekniset jutut, painavat jne.). Muuttofirmakaan ei tee kaikkea eli aika omatoiminen pitää olla - tai sitten maksaa niin maltaita ettei ole varaa.
Miten saan pesukoneen asennettua uudessa asunnossa? Entä kattovalaisimet? Mies on kuitenkin aina hoitanut kaikki nuo tuollaiset jutut.
En osaa käyttää ruohonleikkuriakaaan - sitäkin joutuisi edes vähän käyttämään jos vaikka rivariin muutetaan tästä omakotitalosta.
Autolle en osaa tehdä oikein mitään,autopesuunkaan en ole vuosikausiin vienyt autoa.
Ja miten se muutto ylipäänsä, ensin kai pitäisi talo myydä, no sehän kestää kuukausikaupalla tässä taloustilanteessa.
Ja miten sitten kun lapset kasvavat, ja olisi kaikkia urheilujuttuja ja poikien juttuja jne. - itse olen todella huono urheilussa enkä kykene mitään hiihtoa / luistelua / pyöräilyä kovin kummasti opettamaan kun en osaa niitä.
Nyt joku ajattelee että olen joku tosi avuton. No, nuo nyt on just ne jutut mitä en handlaa. Muuten koen olevani parempi selvittämäään henkisiä ongelmia, menemään elämässä eteenpäin, hoitamaan raha- yms. asioita, suunnittelemaan jne., kuin mies.
Mulla ei ole edes ketään kaveria joka auttaisi tai muita semmoisia tuttuja oikein, eli aika yksin olen.
Osin näihin se mun lähtö on kaatunut aina ennenkin. Mutta mä en oikeesti kohta enää jaksa, jos tuo mies ei muutu. Ja ei se tunnu tajuavan, kieltää vaan kaikki ongelmansa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 20:42"]
Eikö sinulla tosiaankaan ole yhtään ystävää tai tuttua, jolta kysyä apua mahdollisissa ongelmatilanteissa? Tai heidän miehiään? Palkattua apua saa kyllä ihan kaikkeen, muuttomiesten kanssa voi tehdä sopimuksen, että he samalla irrottavat lamput tai pakkaavat hankalat tavarat jne. Kaikesta selviää, ja selviäminen on suunnattoman voimaannuttavaa.
[/quote]
No valitettavasti jostain syystä mulla on tosi vähän sellaisia ystäviä/kavereita. Sekin on pitkä tarina... liittyy lahkouskonnosta irtautumiseen. Tuttavuussuhteita on aikuisena vaikea kehittää & vaikeuttaa sekin että en oikein osaa tutustua syvemmin enkä helposti luota kehenkään.
Muutama vanha tuttu on, mutta tiedän että heistäkään ei juuri apua olisi. Ehkä yhden miestä voisi joskus pyytää jotain auttamaan. Tai no jaa, hekin on oikeasti alunperin mieheni kavereita, eli saattaisivat valita puolensa siihen suuntaan...
ap