Lasten ruokalistat ravintoloissa.
Aina tuntuu olevan niitä samoja nakit/lihapullat ja muussi. Sitä linjaa siis valtaosin tarjolla.
Mitä teidän lapset mieluusti syö ruokaravintoloissa?
Kommentit (29)
Missä oikein käytte syömässä jos nakkeja tarjotaan. Yleensä lasten anokset on samoja kuin aikuisten, puolitettuna
Puolikkaan aikuisten annoksesta (tilataan siis puolikas annos lapselle erikseen), mitä milloinkin. Ei käytetä lasten listaa ollenkaan
Harvemmin käydään, mutta silloin harvoinkin samaa kuin aikuiset.
Ei meillä kotonakaan nakit/lihapullat ja muusi ole mikään arkiruoka, joten eivät osaa kaivata mitään hullunkurisia merirosvon nauravia naksunakkeja iloisen muusikikkareen kera..
Puolikas aikuistenannos, siinä meidän lasten tilaus ravintolassa.
Itsekin aina ihmettelen niitä nauravia nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia. Ei suostuta suostuta, että lapset syö lasten listalta. Vaan tilataan aina aikuisten listalta jotain puoliksi.
Lisäksi ollaan usein ravintoloissa kasvissyöjiä. eivät sitten ala purnaamaan siitä, kun annokset pitää jaksaa kahdelle lapselle. Sitäkin on nähty näinä vuosina ja paljon Suomessa, siis vastaan purnaamista. Usein vielä sitten jaetaan itse ja/tai syövät yhteiseltä lautaselta.
Me käydään vain kerran kuussa ravintolassa syömässä, kun ei ole useammin varaa. Haluan, että lapsetkin tottuvat syömään etnistä ruokaa ja erilaisia kotimaisia juttuja. Hampurilaispaikat ja spudarit ovat erikseen. Sieltä sitten ranuja ja nakkeja/lihapullia.
Nyt ovat isompia ja jaksavat mättää sen pihvinkin jo, että saavat valita niitäkin.
Konstit on monet!
Olisipa ollut kiva, jos tama keskustelu olisi säästynyt näiltä itsensäylentäjiltä, joiden lapsetkin syövät pienestä pitäen äyriäisiä ja homejuustoja.
Joskus vain haluaisi käydä syömässä aikuisten ruokaa paikassa, jossa lapset saisivat jotain konstailematonta perusruokaa. Siinä lepäisi aikuisten hermot, eikä harmittaisi ollenkaan maksaa 20+ euroa ateriasta, jonka saisi syödä rauhassa sillä aikaa kun tenavat söisivät jotain herkullista pastavuokaa tai niitä nauravia nakkeja muusin kera. Eikä lasten annosten tarvitsisi olla yli viittä euroa lautasellinen. Siinäpä liikeidea hienompiin ravintoloihin. Äitikin voisi joskus nauttia sen tyyriimmän jälkkärin kun lapset ei oisi pettyneet johonkin hiiltyneeseen lasagneen, joka vielä kehtaa maksaakin 9 euroa.
Samaa olen miettinyt. Miksi lähteä ravintolaan syömään einesaltaan alenakkeja hemmetisti kalliimpaan hintaan?! Näitä tilaavat maksavat siis siitä, että joku muu lämmittää ne mikrossa.
Meillä ei oteta koskaan lastenlistalta. Kokeillaan kotona paljon uusia ruokia, lapset kokkailee mukana (7v. ja 5v.) ja rohkeasti maistavat kun ovat itse saaneet osallistua tekemiseen. Ravintolassa tilataan aikuisten listalta lapsille lapsille sopivalla annoskoolla. Mitä milloinkin, kalaa, pihviä, kanaa jne. Hyvin on maistunut! Eivät varmaan edes tiedä, että ravintolassa voisi tilata myös nakkeja ja lihapullia :D Me suositaan muita kuin ketjupaikkoja, en oikeastaan miellä niitä edes ravintoloiksi. Rossot sun muut on vähän kun kävisi mäkkärissä, samaa pakastepaskaa. Mutta niissähän just on näitä iänikuisia ketsuppihöttöjän eli nauravia nakkeja, muumimamman lihapullia ja pikkumyyn nugetteja. Sitten lykätään se herneenverso siihen muusin tai ranujen päälle ja alle euron annokselle saatiin hintaa kymppi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 18:28"]
Itsekin aina ihmettelen niitä nauravia nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia. Ei suostuta suostuta, että lapset syö lasten listalta. Vaan tilataan aina aikuisten listalta jotain puoliksi.
Lisäksi ollaan usein ravintoloissa kasvissyöjiä. eivät sitten ala purnaamaan siitä, kun annokset pitää jaksaa kahdelle lapselle. Sitäkin on nähty näinä vuosina ja paljon Suomessa, siis vastaan purnaamista. Usein vielä sitten jaetaan itse ja/tai syövät yhteiseltä lautaselta.
Me käydään vain kerran kuussa ravintolassa syömässä, kun ei ole useammin varaa. Haluan, että lapsetkin tottuvat syömään etnistä ruokaa ja erilaisia kotimaisia juttuja. Hampurilaispaikat ja spudarit ovat erikseen. Sieltä sitten ranuja ja nakkeja/lihapullia.
Nyt ovat isompia ja jaksavat mättää sen pihvinkin jo, että saavat valita niitäkin.
Konstit on monet!
[/quote]
äyriäiset ja homejuustot ovat arkiruokaa. Jestas.
Sitä mitä aikuisetkin. Mä en käsitä miksi joku menee ravintolaan syömään nakkeja ja ranskalaisia:-O
Konstit on monet!
[/quote]
kenelle katkaravut ja autajuusto on nykyään eksoottisia ruokia? Toivottavasti ei kenellekään enää vuonna 2013
Kun lapset olivat pieniä, tilasivat jotain lastenlistalta tai ottivat puokkiin jonkun aikuisten annoksesta, eli ovat syöneet niin nakkia kuin lohtakin...
Mua valitettavasti vähän naurattaa nämä, jotka sanovat, etteivät ikinä anna lastensa tilata lasten listalta, siis miksi ei??
Kamalan vakavaa aina nämä ruokailut joillekin, no, elämä on.?
Lapset syö sitä mitä heidät opetetaan syömään. Jos sä syötät kotona lapsillesi nakkeja ja ranskalaisia niin eihän ne ravintolassakaan muuta suostu syömään.
Mun mielestä katkaravuissa ja homejuustoissa ei ole mitään ihmeellistä tai erikoista etteikö lapset voisi niitä oppia syömään. Vaikka pienestä pitäen.
Olisipa ollut kiva, jos tama keskustelu olisi säästynyt näiltä itsensäylentäjiltä, joiden lapsetkin syövät pienestä pitäen äyriäisiä ja homejuustoja.
[/quote]
Meillä lapsi usein valitsee listalta lohta tai siikaa (jos sitä löytyy) ja muusia. Ihan mielellään ottaa kyllä niitä lihapulliakin. On vielä sen ikäinen ettei osaa lukea joten vaikka olisi lastenlista jolta valinta on tehtävä niin sieltä ei koskaan "löydy" nakkeja ja ranskalaisia. Varmaan söisi niitäkin jos kertoisin että niitä on. Eli kerron lastenlistasta vaan ne "paremmat" vaihtoehdot (kanaa tai kalaa ja keitetyt/muusi eikä niitä nakkeja ja ranuja tmv). Monesti kysytään saisiko aikuisten annosta pienempänä. Joskus saa joskus ei.
Meillä lapsi usein valitsee listalta lohta tai siikaa (jos sitä löytyy) ja muusia. Ihan mielellään ottaa kyllä niitä lihapulliakin. On vielä sen ikäinen ettei osaa lukea joten vaikka olisi lastenlista jolta valinta on tehtävä niin sieltä ei koskaan "löydy" nakkeja ja ranskalaisia. Varmaan söisi niitäkin jos kertoisin että niitä on. Eli kerron lastenlistasta vaan ne "paremmat" vaihtoehdot (kanaa tai kalaa ja keitetyt/muusi eikä niitä nakkeja ja ranuja tmv). Monesti kysytään saisiko aikuisten annosta pienempänä. Joskus saa joskus ei.
Jos me mennään ravintolaan, me ei syödä nakkeja. Ravintolassa syödään sitä, mitä kotona ei saa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 18:35"]
Mua valitettavasti vähän naurattaa nämä, jotka sanovat, etteivät ikinä anna lastensa tilata lasten listalta, siis miksi ei??
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 18:35"]
Kun lapset olivat pieniä, tilasivat jotain lastenlistalta tai ottivat puokkiin jonkun aikuisten annoksesta, eli ovat syöneet niin nakkia kuin lohtakin...
[/quote]
Ainakin lapseni kohdalla syy on se, että se ei mene alas, lapset ei tykkää. He haluaa oikeaa ruokaa, eikä tuollaista. -4-
jep, itsensäylentäjiä piisaa.
Tottakai opetan lapsia syömään kaikkea, mutta aina se ei onnistu, eikä aina jaksa koutsata lapsia maistamaan uutta. Antakaa meillekin väsyneille äideille se mahdollisuus, että saamme jonkun toisen laittamaa hyvää ruokaa. Ja saamme syödä sen ruokapöydässä ravintolassa, jossa on lasten mieliteotkin otettu huomioon. Eihän se teiltä ole pois, jos joku muu haluaa tilata lapsilleen jotain ruokaa, mikä maistuu hyvältä, on terveellistä ja annoskoko sopiva lapselle ja se on listattu lasten listalla? Kaipa mahdumme samaan ravintolaan, vaikka minua väsyttääkin hoputtaa lapsia maistelemaan vähän oudon näköistä ruokaa - minä itse syön sitä mielelläni. Ja maksan siitä ilosta.
Suomessa on vaikea löytää terveellistä, maistuvaa ja luomuaineksista tehtyä lasten ruokaa kohtuuhintaan. Jos saisin tenavat vähinäänin syömään, olisi ravintolaruokailuhetki minullekin mieluisia. Nyt jos maksan lasten ruoista 8-10 euroa pääruoka-annoksesta, eikä se ole hyvin tehtyä tai terveellistä niin en varmaankaan mene siihen ravintolaan syömään pidemmänkaavankautta niitä aikuisten 20-30 euroa maksavia pääruoka-annoksiakaan.
Kokeilut teemme mieluiten kotosalla.
Siis missä te käytte, jos lastenlistalta ei muka löydy muuta kuin nakkeja tms? Heh, ymmärrän sitten, että tilataan aikusten listalta, varmaan jotain paljon fiksumpaa totta kait :)
Meillä yleensä taapero kokkaa kotona chatobrienit ja ravintolassa vähintäänkin valitsee viinit.
Noita lastenlistan juttuja ne mieluiten kyllä syövät :) Joskus annetaan tilata sieltä, joskus tilataan aikuisten listalta. Riippuu mitä aikuisten listalla on.