Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyys ja kaveruussuhteet ja ylläpito

Vierailija
08.09.2013 |

Olen erakkomainen ekstrovertti. Termi ei ole kohdallani oksimorooni. Olen sosiaalinen,  en pidä mistään bilettämisestä ollenkaan. Viihdyn yksikseni pitkiä aikoja.

Tapaan siis ihmisen ja minä olen se joka johtaa keskustelua. Olen toki vastavuoroinen. Monilla tuntuu olevan hauskaa kanssani, kun saan itseni aika maaniseen lentoon. On toki ihmisiä joiden kanssa en saa minkäänlaista stimuloivaa keskusteluyhteyttä. Kaipaan siis stimuloivaa keskustelua. Olen aina ollut se, jonka on täytynyt olla aloitteellinen.

Eli lyhyesti: Onko ekstrovertin tehtävä ylläpitää ihmissuhteitaan, jos vastapuoli on introvertti?

Ei siinä mitään sillä moni mielellään viettää aikaa kanssani. Mutta kaikki aloitteellisuus on minun vastuullani. Ehkä ihmiset olettavat minun olevan paljon aktiivisempi, mitä todellisuudessa olen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos sittenkin olet introvertti. Ei introverttius tarkoita sitä, ettei viihdy ihmisten seurassa vaan sitä, että ihminen tarvitsee omaa aikaa, jolloin saa olla yksin. Introvertti saa voimaa yksin olosta, kun taas ekstrovertti tarvitsee muiden ihmisten seuraa saadakseen pattereihinsa virtaa. 

Kaikki introvertit eivät suinkaan ole ujoja ja syrjäänvetäytyviä vaan voivat myös johtaa keskustelua. Näin on ainakin minun kohdallani. Olen myös aloitteellisempi yhteydenotoissa kuin ystäväni ja tuttavani. 

Koska olet kiinnostunut ihmisten luonteenpiirteistä, suosittelen sinua tutustumaan  Myers–Briggsin tyyppi-indikaattorieihin. 

Vierailija
2/2 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä voi pyytää kavereita viettämään iltaa tai mennä katsomaan jotain teatteria tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme