Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

baijerilainen knöödeli. Onko yhtä pahaa kuin miltä kuulostaa?

Vierailija
25.09.2013 |

Lidlissä myydään pekonin tai vehnänmakuisia. Näyttävät lähinnä joltain talipalloilta. Onko joku maistanut niitä. Niitä on muistaakseni joskus aiemminkin ollut lidlissä. Ovatko pahoja, syötäviä vaiko jopa hyvänmakuisia? Mitä raaka-aineita niissä on?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia. Saksalainen mieheni ja puoliksi saksalaiset lapseni tykkäävät, minä en juuri minkäänlaisia Knödeleitä voi sietää, ovat mielestäni limaisia ja aika mauttomia...

Vierailija
2/20 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knöödeleitä on noin 30 eri sorttia. Osa aivan loistavia, osa ei niinkään minun makuuni. Valmisknöödeleitä en ole koskaan maistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin knöödelit eivät ole pahoja, vaan lähinnä mauttomia. Ne pitää itse keittää vedessä. Ostettiin kerran, mies sanoi että ei tarvitse ostaa toiste.

Vierailija
4/20 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin knöödeleistä ei ole kokemuksia, mutta oon saanut maistaa saksalaisia, perinteisellä reseptillä rakkaudella tehtyjä ja ne oli kamalia, mauttomia, rasvassa pyöriviä jauhopalloja.

Vierailija
5/20 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisia löytyy monista muistakin keittiöistä. Italiassa sen nimi on gnocchi (lausutaan: njokki), Suomessa klimppi (lausutaan: klimppi). Jokseenkin samaa tavaraa kaikki: perunaa, jauhoja, munaa, vähän mausteita taikinaksi,  taikina palasiksi ja vedessä kypsäksi.

Vierailija
6/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:44"]

Lidlissä myydään pekonin tai vehnänmakuisia. Näyttävät lähinnä joltain talipalloilta. Onko joku maistanut niitä. Niitä on muistaakseni joskus aiemminkin ollut lidlissä. Ovatko pahoja, syötäviä vaiko jopa hyvänmakuisia? Mitä raaka-aineita niissä on?

[/quote]

up

Vierailija
7/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin maistaa. Oon syönyt niitä viimeksi 10 vuotta sitten mutta ainakin silloin, Saksassa syödessäni, olivat ihan hyviä.

Vierailija
8/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuasia...itse pidän lähinnä aidoista kartoffelknödeleistä, jotka on ostettu Munchenistä (siis peruna knödeleistä jos Saksa ei ole hallussa). Nuo semmelknödelit (eli taikinapallot) jää kyllä itselle kurkkuun. tuosta pekonisesta en tiedä. Työkaverilla oli aina baari-illan päätteeksi tapana ostaa Saksassa siis leberknödelsuppe Eli keitto jossa uiskenteli jotain maksasta tehtyjä palleroita. Itselle tuli oksennus....

Mutta siis ihan puhdas makuasia nuo knödelit

Vierailija
9/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 23:02"]

makuasia...itse pidän lähinnä aidoista kartoffelknödeleistä, jotka on ostettu Munchenistä (siis peruna knödeleistä jos Saksa ei ole hallussa). Nuo semmelknödelit (eli taikinapallot) jää kyllä itselle kurkkuun. tuosta pekonisesta en tiedä. Työkaverilla oli aina baari-illan päätteeksi tapana ostaa Saksassa siis leberknödelsuppe Eli keitto jossa uiskenteli jotain maksasta tehtyjä palleroita. Itselle tuli oksennus....

Mutta siis ihan puhdas makuasia nuo knödelit

[/quote]

siis ovatko nuo knödelit kypsiä vai raakoja?

Vierailija
10/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulsin että lidlin myymät raakoja tai puolikypsiä. noit täytyy keittää vedessä

Vierailija
11/20 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt useasti itävallassa ja noi on ihan akmalia. Tosin en tykkää riisistä, perunasta tai muustakaan tärkkelys pitoisesta ruuan avecista.

Vierailija
12/20 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knöödelithän on ihan loistavia! Tai siis ainakin aidot sellaiset mitä saa keskieuroopas ravintoloista. Tiedä sitten noista Lidlin pikaruokahökötyksistä.

Vierailija
13/20 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään!

Vierailija
14/20 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

knöödeli on pihkatappi... :((

Vierailija
15/20 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa olen syönyt knöödeleitä ensimmäisen ja viimeisen kerran. Hirveitä jauhopalleroita :p

Vierailija
16/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa syöty knödelruoka (ja knödel itsessään) oli taivaallisen hyvää. Lidlin knöödelit olivat pettymys, koska ne olivat kuin olisi syönyt liisterisiä kumipalloja.

Vierailija
17/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kumiliisteriset knöödelit olivat aivan hirveitä.Aidot olisivat ihan eri juttu.Ainakin minulle ja miehelle iiiiiiso pettymys,eri sorttisia knöödeleitä muistan syöneeni lapsena Itävallassa, nämä ei olleet lähellekään sellaisia.Säästä rahasi😊

Vierailija
18/20 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lidlistä leipätäytteisiä perunaknöödelitä... puraisin raasta palasen ja mietin heti että HYI tää maistuu ihan tupakantumpille. Laitoin kuitenkin kiehumaan jospa se siitä muuttuisi. Haistatin pakkausta miehelleni ja kysyin mitä tuoksu muistuttaa hänestä. No tupakkahan siellä heti tuli mieleen. Katsoo kumminkin nut muuttuuko maku, mutta aijon ensiksi rikkoa nuo ettei sisällä oikeasti ole jotain sinne kuulumatonta. Älkää ostako ellette tupakasta tykkää.

Vierailija
19/20 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knödel on jauhopallero joka maistuu jos on tarpeeksi nälkä. Suomalaista vastinetta ei ole. Kolme kertaa suurempia kuin lihapullat ja maku on vehnäjauhojen ja timjamin yhdistelmä. Itse söin niitä Itävallassa alpeilla ja menetteleehän ne mutta kulinarismin riemuvoitosta on turha puhua. Taidanpa tehdä niitä Williamin happy tanssin kunniaksi.

Vierailija
20/20 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maukkaassa liemessä keitettynä ihan hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi