Miksi jotkut vanhemmat tekee vielä koululaisillekin aamiaisen?
Kommentit (53)
Jotta hän saisi nukkua hieman pidempään.
Lapsi osaa kyllä itsekin tehdä hienot aamu ja iltapalat. Leipää ja tuoreita kasviksia juureksia ja hedelmiä. Lapsen lempiruoka on salaatti. Eli kyllä hän osaa.
Minä teen sen rakkaudesta.
Joo ja miksi kukaan tekee muulle perheelle illallista? Eikö ne muut osaa mitään? Kyllä jokainen voi hoitaa omat ruokansa eskarin jälkeen.
Siinä säästää aikkaa kun tekee kaikille aamiaisen kerrala eikä vain yksin itselle. Niin itsekäs ja ahne en ole etten voisi huomioida aamiaistalaittaessani muutakin perhettäni
Ei oo ihme jos nuorilla on elämänhallinnassa ongelmia kun perusjuttujakaan ei oleteta hoitavan.
Minä teen useinkin aamupalan muulle perheelle!
Samalla, kun teen itselleni. Herään aina aikaisin.
Minusta se on ihan kivaa! Lapsilla menee koulut hyvin ja mielellän heitä aina välillä passaan!
Tänään leivoin aamupallale itse tehtyjä sämpylöitä, olisiko pitänyt laittaa lapsi leipomaan omat sämpylänsä kun herää?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ihme jos nuorilla on elämänhallinnassa ongelmia kun perusjuttujakaan ei oleteta hoitavan.
Empatiakyvyttömällä on elämänhallinnassa ongelmia.
Meillä kaikki tekee myös oman lounaansa, päivällisensä ja iltapalansa. Jokainen huolehtikoon itsestään.
Samat tyypit varmaan vielä pyyhkii eskarin pyllyn ja pakkaa ekaluokkalaisen repun.
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit varmaan vielä pyyhkii eskarin pyllyn ja pakkaa ekaluokkalaisen repun.
Muut jättää paskat oerseeseen ja kirjat kotiin
Tiedän äidin joka annostelee vielä 15-vuotiaalle ruuan lautaselle ja paloitteleekin se. Lapsi osaisi kyllä itse ja osaakin kun on itse kotona. En tiedä mikä äitiä vaivaa.
Meillä jokainen auttaa toisiaan. Välillä äiti tekee aamiaisen kaikille, lapsi pesee kaikkien pyykit, isä vie kaikki kouluun. Jokainen oppii tekemään töitä yhteisen viihtyvyyden eteen. Ketään ei passata, mutta toisten puolesta tehdään töitä.
Lapset osaavat kyllä laittaa aamiaista ja välipalaa, joten avuttomuudesta ei ole kysymys.
Minä äitinä haluan hemmotella heitä hieman ja osoittaa huolenpitoa, välittämistä ja rakkautta. Nykylastenkin maailma on tarpeeksi kova kaikenlaisten vaatimusten, kiusaamisen ja somen aiheuttamien ongelmien takia, haluan että lapseni saavat aamuisin hyvän startin päivään ja tunteen siitä että ovat vanhemmilleen tärkeitä. Sama koskee tietenkin kaikkea huolenpitoa ja auttamista mitä lapseni saavat päivän aikana.
Mä teen useimmiten miehellekin ja kun lapset ovat kylässä niin kaikille. Kuorin myös aina miehelle perunat valmiiksi :)
Se on välittämistä ja huolehtimista. Koulutyön ja lapsen kasvun tukemista. Kyllä minulle äiti teki vielä lukiolaisena aamiaisen.
Samalla, kun tekee itselleen, tekee lapsellekin.