Jos joku ystävä kehuu somessa kauniiksi....
...en ota sitä enää kovinkaan tosissani, sillä järjestään kaikkien ihmisten kaikenlaisissa profiilikuvissa yms. selfieissä on aina toistakymmentä kommenttia "kaunis sinä" - "eipäs kun sinä" -tyyliin, vaikka ko. ihminen ei olisi parhaalla tahdollakaan kaunista nähnyt ikipäivänä.
Miksi pitää kehua perusteettomasti ja suorastaan valehdella? Se on aika noloa, koska ruma ihminen useinmiten tietää olevansa ruma.
Kommentit (48)
Kehuessaan kumppaninsa ulkonäköä juhliin mennessä voi syntyä vaikutelma, että mies on hyvillään saadessaaan mukaansa juhliin niin edustavan seuralaisen. Jos mies todellakin tykkää näkemästään, paljon aidompi ja tenhoavampi tapa kertoa se on eleet. Ja se ei sitten tarkoita mitään tissien puristelua 😝
Tavallaan mmärrän, että ihmiset voivat tarkoittaa niillä kehuillaan hyvää, mutta jos omaan kuvaani tulisi sellaista, tekisi mieli sanoa, että äläpäs esineellistä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan mmärrän, että ihmiset voivat tarkoittaa niillä kehuillaan hyvää, mutta jos omaan kuvaani tulisi sellaista, tekisi mieli sanoa, että äläpäs esineellistä.
Mutta välttääkseni tämän kokonaan en laitakaan kuviani someen.
Minulla on kyllä yksi todella kiva kuva itsestäni, jonka käsittämätöntä kyllä nappasi tyttäreni varmaan jonain 6-vuotiaana tabletillaan, mutta mulle riittää kyllä varsin hyvin, että kuva on laitteellani ja jos haluan, voin näyttää sitä jollekulle livenä laitteelta.
Haha, vastaan vänkääminen päättyi, kun ketjun sivistynyt ihminen ilmoitti, että ulkonäön arvioiminen on esineellistämistä, eikä sovi hyviin arvoihin :D
Sit mua huvittaa aina nämä ”hyvä kuva susta”. Kun henkilö näyttää luonnossa ihan erilaiselta ja on kivat filtterit.
Vierailija kirjoitti:
Sit mua huvittaa aina nämä ”hyvä kuva susta”. Kun henkilö näyttää luonnossa ihan erilaiselta ja on kivat filtterit.
Filtterit on paha juttu.... ne saavat rupisammakotkin kuvittelemaan itsensä prinsessoiksi ja muikistelemaan itselleen suodatinmeikit ja "söpöt" ketunkorvat ja sitten voikin taas loukkaantua, kun totuus iskee jossain kohtaa päin kasvoja.
On aina mukava kuulla olevansa hyvän näköinen (syystä tai toisesta), jos kommentti tulee aidosti. Sen sijaan feikkejä kehuja en halua. Joskus tuntuu, että somessakin tämä toistensa kehuminen on kaupankäyntiä tyyliin minä rapsutan sun selkää, niin sinä sitten rapsutat minun selkääni. Ihan typerää.
Ulkonäön arviointi tai kommentointi itseasiassa on ERITTÄIN TÖKERÖÄ käytöstä. Mutta mitäpä eivät w t :t somessa tökeröisi. Itse koen jopa alentavana sen, jos mies sanoo oletpa kaunis jos ollaan menossa vaikka juhliin. Minusta hyväkäytöksinen ihminen ilmaisee mahdollisen positiivisuutensa vaikka vain elein. Ei sanoin. Se on alentavaa.