Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku ystävä kehuu somessa kauniiksi....

Vierailija
23.08.2020 |

...en ota sitä enää kovinkaan tosissani, sillä järjestään kaikkien ihmisten kaikenlaisissa profiilikuvissa yms. selfieissä on aina toistakymmentä kommenttia "kaunis sinä" - "eipäs kun sinä" -tyyliin, vaikka ko. ihminen ei olisi parhaalla tahdollakaan kaunista nähnyt ikipäivänä.

Miksi pitää kehua perusteettomasti ja suorastaan valehdella? Se on aika noloa, koska ruma ihminen useinmiten tietää olevansa ruma.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos on eri mieltä teidän kanssa muiden kauneudesta - itseasiassa valehtelee? :D

Keitä te oikein kuvittelette olevanne, sairasta.

Ei kai tässä niin sanottu, ettäollaan eri mieltä? Ei mulle ainakaan kaikki somessa olevat kuvat nostata ajatusta, että joku on kaunis. Se ei tarkoita, että hän on ruma.

Toisekseen omaan kasvatukseeni kuuluu, ettei sellaista sanota ääneen, vaikka jonkun kuva olisikin kaunis, ellei kuva ole jostain mallin kansiosta ja siis liity vaikkapa henkilön ammattiin.

Koska asian sanominen ääneen tarkoittaa sitä, että minä katsoisin olevani siinä asemassa, että arvioin sitä toista ja kukapa koskaan sanoisi arviossaan, etten nyt oikein tykkää siltä, miltä näytät? Joten sanomalla noin kerran ei voi enää koskaan olla kehumatta toisen kuvia, ainakin käytännössä.

Mistä ihmeestä sinä näitä sääntöjä keksit.😂

Kehuminen ja koteliaisuudet nimenomaan kuuluu hyviinn käytöstapoihin. Ja ystävyyteen se että pyritään nostattamaan muita. Ei laittamaan muita alas.

Vain huonoitaetuntoinen tekee tällaista.

Ulkonäön arviointi tai kommentointi itseasiassa on ERITTÄIN TÖKERÖÄ käytöstä. Mutta mitäpä eivät w t :t somessa tökeröisi. Itse koen jopa alentavana sen, jos mies sanoo oletpa kaunis jos ollaan menossa vaikka juhliin. Minusta hyväkäytöksinen ihminen ilmaisee mahdollisen positiivisuutensa vaikka vain elein. Ei sanoin. Se on alentavaa.

Vierailija
42/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuessaan kumppaninsa ulkonäköä juhliin mennessä voi syntyä vaikutelma, että mies on hyvillään saadessaaan mukaansa juhliin niin edustavan seuralaisen. Jos mies todellakin tykkää näkemästään, paljon aidompi ja tenhoavampi tapa kertoa se on eleet. Ja se ei sitten tarkoita mitään tissien puristelua 😝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mmärrän, että ihmiset voivat tarkoittaa niillä kehuillaan hyvää, mutta jos omaan kuvaani tulisi sellaista, tekisi mieli sanoa, että äläpäs esineellistä.

Vierailija
44/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan mmärrän, että ihmiset voivat tarkoittaa niillä kehuillaan hyvää, mutta jos omaan kuvaani tulisi sellaista, tekisi mieli sanoa, että äläpäs esineellistä.

Mutta välttääkseni tämän kokonaan en laitakaan kuviani someen.

Minulla on kyllä yksi todella kiva kuva itsestäni, jonka käsittämätöntä kyllä nappasi tyttäreni varmaan jonain 6-vuotiaana tabletillaan, mutta mulle riittää kyllä varsin hyvin, että kuva on laitteellani ja jos haluan, voin näyttää sitä jollekulle livenä laitteelta.

Vierailija
45/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, vastaan vänkääminen päättyi, kun ketjun sivistynyt ihminen ilmoitti, että ulkonäön arvioiminen on esineellistämistä, eikä sovi hyviin arvoihin :D

Vierailija
46/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit mua huvittaa aina nämä ”hyvä kuva susta”. Kun henkilö näyttää luonnossa ihan erilaiselta ja on kivat filtterit.

Vierailija
47/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit mua huvittaa aina nämä ”hyvä kuva susta”. Kun henkilö näyttää luonnossa ihan erilaiselta ja on kivat filtterit.

Filtterit on paha juttu.... ne saavat rupisammakotkin kuvittelemaan itsensä prinsessoiksi ja muikistelemaan itselleen suodatinmeikit ja "söpöt" ketunkorvat ja sitten voikin taas loukkaantua, kun totuus iskee jossain kohtaa päin kasvoja.

Vierailija
48/48 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina mukava kuulla olevansa hyvän näköinen (syystä tai toisesta), jos kommentti tulee aidosti. Sen sijaan feikkejä kehuja en halua. Joskus tuntuu, että somessakin tämä toistensa kehuminen on kaupankäyntiä tyyliin minä rapsutan sun selkää, niin sinä sitten rapsutat minun selkääni. Ihan typerää.