Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A Game of Thrones/ Tulen ja jään laulu

Vierailija
08.09.2013 |

Onko muut lukeneet ennen tuota tv-sarjaa kirjoja, joihin se perustuu?

Aloitin sarjan lukemisen joskus vuonna 2008 ja olen nyt lukenut kaikki ilmestyneet osat (suomeksi enimmäkseen mutta A Dance with Dragons:n englanniksi). Minua häiritsee suunnattomasti, kun tv-sarjaa katsoneet käyttävät kirjoistakin nimeä "A Game of Thrones" vaikka sarjan alkuperäinen nimi oli "A Song of Ice and Fire" (suomeksi Tulen ja jään laulu)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykyisellään pidänkin kirjoja todella paljon itse tv-sarjaa suuremmassa arvossa, aloin lukea niitä vasta nähtyäni tv-sarjan kolme ensimmäistä jaksoa, eli olen myöhäisherännyt. :-D Silti tunnen pientä ylpeyttä siitä, että tiedän esimerkiksi sen, mikä ero on ASOIAF:illa ja GOT:illa (sarjan nimessähän ei ole sarjan ensimmäisen kirjan tapaan sitä määräistä artikkelia).  Tosifanit, kuten sinä, jotka olivat lukeneet kaikki kirjat ennen sarjan alkua, ovat sitten jo melkoista nörttieliittiä, joten ole pikemminkin ylpeä statuksestasi kuin ärsyynny muiden tietämättömyydestä. :-D

Vierailija
2/2 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs kummaa tuosta ärsyyntymään? Mielestäni sarjassa on isompiakin asioita, joista ärsyyntyä, kuten ettei mene kirjan juonen mukaan. Tuottajat ovat vain laskelmoineet, että nimi Game of Thrones on iskevämpi, mitä se kyllä tosiaan onkin. Siksi itsekin käytän sitä kirjasarjasta puhuessani, silloin suurin osa ihmisistä tietää mistä puhun, toisin kuin jos puhuisin tolla ASOIAF-nimellä. Mitä väliä? Ärsyttääkö sua kovin moni muukin pikkuasia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla