Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiset matkustavat kun taas toiset eivät

Vierailija
23.08.2020 |

Jäin miettimään onko ihmisen elämä tosiaan niin eritasoista jos toiset pystyvät matkustamaan esimerkiksi ympäri maailmaa, kun taas toiset saattavat elää elämäänsä niin etteivät ole käyneet edes naapuripitäjässä. Tai sitten he ovat tyytyväisiä vähään. Tulipa kummallinen ajatus mieleen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Se, joka ei matkusta ei ehkä pysty siihen taloudellisista syistä ja ei riitä uskallus tai kielitaito. Voi olla ideologinenkin syy. Itse matkustelen normaalisti n. 3 kertaa vuodessa ulkomailla.

Tai sitten on käynyt sen verran jo, että on tajunnut, että oman rentoutumisensa saa ihan muualta. Vaikka erämaavaelluksesta Lapin kairasta. 

Saamelaisten eivöt kuuke tykkää siitä jos menet heidän Lappiinsa vaeltamaan heidän pyhille mailleen. Suomalaiset kuulema heittävät roskat maahan, tekevät tarpeensa luontoon ja johtavat lopulta Lapin koskemattoman luonnon tuhoon.

Vierailija
22/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullut kotonaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Se, joka ei matkusta ei ehkä pysty siihen taloudellisista syistä ja ei riitä uskallus tai kielitaito. Voi olla ideologinenkin syy. Itse matkustelen normaalisti n. 3 kertaa vuodessa ulkomailla.

Todennäköisempää Suomessa on että nämä kyseiset henkilöt eivät vain halua matkustaa eikä heitä kiinnosta, ovat tyytyväisiä siihe elämään joka heillä jo on ioman mitään maailman ja Suomen matkailua. Riittää kun koti ja neljä seinää joiden sisällä saa olla rauhassa ja kääriytyä lämpimään vilttiin.

Suomi on pullollaan mielenterveysongelmista kärsiviä, rutiineista pitäviä autisteja ja ihmiskammoisia. Nämä sitten netissä kilvat kiilloittavat omaa sädekehäänsä, kun eivät levitä koronaa ja saastuta luontoa. Eipä siinä mitään, kyllä minä sen heille suon, jos se on heidän ainoa ilonaiheensa.

Ne matkustavat jotka haluavat matkustaa ja ne jotka eivät matkustele eivät halua matkustaa. That is so simple.

Noin juuri. Jostain syystä nämä kotonaan viihtyvät vain kovasti arvostelevat toisin eläviä. Huvittavimpia ovat ihmiset, jotka ovat kyllästyneet matkustamiseen ja sitten ihmettelevät, miksi muut edelleen haluavat samanalaisia elämyksiä kuin he itse aiemmin.

Ehkä he lopettivat matkustelun, koska eivät saaneet niitä toivomiaan elämyksiä? Ymmärrän itse oikein hyvin molempia kuppikuntia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaisin enemmän, jos olisi seuraa. Mutta kun ei ole sopivaa seuraa, en tällä hetkellä matkusta Suomen ulkopuolelle.

Suomessakin voi matkustaa, meillä on pikkukaupunkeja, merta, järvi-Suomea, Lappi, peltomaisemaa, kansallispuistoa jne. Kymmenen vuotta matkustin vain Suomea ristiin rastiin. 

Eikö se yksinäisyys sitten vaivaa kotimaassa matkailevaa? Minä olen kyllä aina matkustanut yksinäni, jos ei juuri silloin ole seuraa löytynyt. Useimmiten onneksi on. Hotellihuone tulee vähän kalliimmaksi, mutta eipä sekään ole riemua rajoittanut.

Vierailija
24/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on käynyt sen verran jo, että on tajunnut, että oman rentoutumisensa saa ihan muualta. Vaikka erämaavaelluksesta Lapin kairasta. 

Saamelaisten eivöt kuuke tykkää siitä jos menet heidän Lappiinsa vaeltamaan heidän pyhille mailleen. Suomalaiset kuulema heittävät roskat maahan, tekevät tarpeensa luontoon ja johtavat lopulta Lapin koskemattoman luonnon tuhoon.

Esim .vanhempani ovat käyneet siellä viimeiset 40 vuotta ja ei ole tätä ryntäystä ennen kukaan valitellut :)  Mutta kun porukkaa käy nyt huomattavasti enemmän ja on rakennettu  kaikenlaista biletyskeskusta, niin toki joukkoon aina mahtuu myös enemmän idiotteja, jotka eivät välitä mistään säännöistä

Vierailija
25/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huomannut saman asian. Monet ovat olleet matkoilla ja/tai matkustaneet silloin kun itse en ole matkustanut. Tätä tapahtui jo ennen koronaepidemiaa, mutta nyt ehkä jatkuu myöskin koska matkustelu.

Vierailija
26/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää Suomessa on että nämä kyseiset henkilöt eivät vain halua matkustaa eikä heitä kiinnosta, ovat tyytyväisiä siihe elämään joka heillä jo on ioman mitään maailman ja Suomen matkailua. Riittää kun koti ja neljä seinää joiden sisällä saa olla rauhassa ja kääriytyä lämpimään vilttiin.

Suomi on pullollaan mielenterveysongelmista kärsiviä, rutiineista pitäviä autisteja ja ihmiskammoisia. Nämä sitten netissä kilvat kiilloittavat omaa sädekehäänsä, kun eivät levitä koronaa ja saastuta luontoa. Eipä siinä mitään, kyllä minä sen heille suon, jos se on heidän ainoa ilonaiheensa.

Mieti vaan, kuinka paljon ne kohdemaasi ihmiset matkustelevat. Moni yhtä paljon kuin suomalainen autisti. Suomalaiset ovat yksi matkustelevin kansa, meillä on siihen hyvät mahdollisuudet (taloudelliset resurssit ja passi kelpaa hyvin ja viisumin saa lähes mihin vaan). 

Toki minä sen ymmärrän, ettei kaikilla ole samanlaisia resursseja kuin suomalaisilla. Näin siitäkin huolimatta, että moni suomalainen valittaa Suomen olevan köyhä maa ja kansa.

Onko tämä taas jotain suomalaista alemmuudentunnetta, että pitäisi hävetä sitä, että tykkää lomailla kotimaassa. Katsoin katuhaastattelua kreikkalaisista ja todella moni sanoi, että paras maa lomailuun on Kreikka. 

Vierailija
27/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He jotka etsivät onnellisuutta matkustamalla eivät sitä ikinä löydä. Samalla luonto, mielenterveys ja läheiset kärsii.

Mistä sinä sen muiden puolesta tiedät? Minä ainakin tulen onnelliseksi uusista elämyksistä. Ensin haaveillaan, sitten toteutetaan ja lopuksi muistellaan.

Vierailija
28/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää allekirjoittamassa kansallis aloite addressit comissa eräiden matkustelusta. Myös miekkari.

Vierailija
29/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti vaan, kuinka paljon ne kohdemaasi ihmiset matkustelevat. Moni yhtä paljon kuin suomalainen autisti. Suomalaiset ovat yksi matkustelevin kansa, meillä on siihen hyvät mahdollisuudet (taloudelliset resurssit ja passi kelpaa hyvin ja viisumin saa lähes mihin vaan). 

Toki minä sen ymmärrän, ettei kaikilla ole samanlaisia resursseja kuin suomalaisilla. Näin siitäkin huolimatta, että moni suomalainen valittaa Suomen olevan köyhä maa ja kansa.

Onko tämä taas jotain suomalaista alemmuudentunnetta, että pitäisi hävetä sitä, että tykkää lomailla kotimaassa. Katsoin katuhaastattelua kreikkalaisista ja todella moni sanoi, että paras maa lomailuun on Kreikka. 

Ei ole. Valitettavasti New York tai Tokio poikkeaa enemmän Jyväskylästä kuin Kuopio.

Vierailija
30/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen löytänyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He jotka etsivät onnellisuutta matkustamalla eivät sitä ikinä löydä. Samalla luonto, mielenterveys ja läheiset kärsii.

Mistä sinä sen muiden puolesta tiedät? Minä ainakin tulen onnelliseksi uusista elämyksistä. Ensin haaveillaan, sitten toteutetaan ja lopuksi muistellaan.

Et vaikuta hirveän onnelliselta. Tärisetkö, kun et ole päässyt kokemaan huumettasi?

Vierailija
31/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla naisella on älykkyyttä nauttia vaikka Pariisin oopperan 6-tuntisesta oopperaesityksestä. Kun se instagram on niin paljon kiinnostavampi 😂🤣😅🤣

Vai niin, sinänsä yllättävää sillä oopperan yleisöstä maailmanlaajuisesti keskimäärin 60% on naisia....

Vierailija
32/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnen löytänyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta hirveän onnelliselta. Tärisetkö, kun et ole päässyt kokemaan huumettasi?

Itse asiassa kävin kesälomalla kolme kertaa ulkomailla, joten olen kokeillut "huumettani" ihan tarpeeksi syyslomaa odotellessa.

Vierailija
33/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla naisella on älykkyyttä nauttia vaikka Pariisin oopperan 6-tuntisesta oopperaesityksestä. Kun se instagram on niin paljon kiinnostavampi 😂🤣😅🤣

Miten Instagram liittyy matkustamiseen?

t. Vuodesta 1982 alkaen matkustamista harrastanut

Vierailija
34/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen kotona, mutta siltikin tykkään matkustaa.

Teen töitä kotona, joten välillä on mukava vaihtaa maisemaa. Erityisesti pidän vuoristomaisemista. Ne maisemat ja patikointi ovat hienoja matkakokemuksia. Tosin tänä vuonna en matkusta koronan takia vaan olen perunut matkani. 

Vierailija
35/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomaa odotellessa.

Lentoliput ja hotellit eivät nyt maksa mitään. Oikea omatoimimatkailijan syksy tulossa.

Jos taasen hallitukselta menee tolkku matkustusrajoitusten kanssa joutuu salamatkustamaan.

Vierailija
36/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei pidä ulkomaanmatkailusta vaan viettää lomansa mieluiten mökillä tai jossain eräkämpällä Lapissa, äiti sen sijaan matkustaisi monta kertaa vuodessa, etenkin kun kaksi meistä neljästä lapsesta asuu pysyvästi ulkomailla.

He ovat ratkaisseet asian niin että äiti matkustaa joko ystäviensä tai meidän lasten kanssa ja isä tulee mukaan joskus joihinkin isompiin juttuihin, kuten häihin, ristiäisiin tai pyöreiden juhlimiseen. Hyvin toiminut heillä jo 50 vuotta.

Vierailija
37/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on pieni riski. Keväälläkin vain murto-osa sai taudin ulkomailla, suurin osa sai sen suomessa.

Vierailija
38/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on pieni riski. Keväälläkin vain murto-osa sai taudin ulkomailla, suurin osa sai sen suomessa.

Tämä

Vierailija
39/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

... tuo, se, nämä, nuo, ne...

Vierailija
40/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaarallisia nuo suomalaiset ruokatorit...