Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhemmat naiset ovat opettaneet sinua elämään miehen kanssa?

Vierailija
23.08.2020 |

Tuli jostain vanhemmasta keskustelusta mieleen, kun jonkun mummo oli sanonut, että naiset käyvät vaan pikaisesti pesulla saunassa, jotta miehille jää sitten aikaa istua pitkään saunassa. Muita vastaavia "neuvoja" nuorille naisille?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on sanonut monta kertaa että kotityöt kuuluu naiselle. Siinäpä ainoa opetus mitä olen saanut, äiti ei oo opettanut yhtään mitään. Mieheni kyllä tekee kotitöitä.

Vierailija
2/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä se on naisen osa, että siivoaminen ja ruoanlaitto jää naiselle. 🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole sanoneet mitään, ei mummot, anopit eikä äiti. Eikä ole mies koskaan odottanut mitään täyshoitoa.

Vierailija
4/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Panon jälkeen pesulle." vm -47.

Vierailija
5/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu ja siivoaminen on naisten työtä. Samoin nainen hoitaa lapset eikä saa motkotaa jos mies ryyppää (rentoutuu) mikäli mies kerran käy töissä.

Nainen jolla ei ole (joka ei saa) miestä itselleen on epäilyttävä ja omituinen. (Pohjanmaa)

Vierailija
6/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin mieheni kanssa yhteen, anoppi kysyi pari viikkoa muuton jälkeen olenko jo laittanut "Pertin" vaatteet kaappeihin.

Vierailija
7/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on ärsyttänyt tai sitten ilmiselvästi tehnyt itse jotakin jos sen ihan mukavanoloinen ulospäin mies lyö.

Vierailija
8/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni (s. 1901) sanoi, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
9/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannnata erota jos mies ryyppää ja rällää, kyllä ne vanhemmiten siitä aina rauhoittuu.

Vierailija
10/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ei onneksi ole neuvoneet mitään, itse olen saanut miehen kanssa asiat sopia. Onneksi mulla on ihan nykyaikainen ja tasa-arvoinen mies niin ei ole tarvinnut asioista vääntää vaan tehdään kumpikin mitä mielekkäänä pidetään ja ostetaan loput omilla rahoillamme. Kumpikaan ei myöskään ole puuttunut toisen opiskeluihin tai työssäkäyntiin tai -käymättömyyteen. 

Vierailija
11/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aina kotona ja ruoka valmiina kun mies tulee töistä kotiin.

Ei saa olla omia mielipiteitä. Tai jos on, niin ne täytyy esittää yhteisinä "me ollaa Pekan kanssa sitä mieltä että..."

Kaikki pitää tehdä aina niinkuin mies haluaa eikä saa olla omaa elämää.

Vierailija
12/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt mummoni joka erosi 70-luvulla vaaristani (ja varmasti paheksuttiin laajasti silloin) sanoi että ei avioliitossa naisen kaikkea tarvitse kestää. Ihana neuvo, mummo oli moderni nainen!

Vierailija
13/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti opetettu mitään, mutta mun vanhemmat ovat tyytyväisinä todenneet, että se tekee joka paremmin osaa. Kuulostaa reilulta, muttei ole. Siis nainen tekee ruuan, tiskaa, siivoaa, pyykkää, silittää, käy kaupassa, hoitaa vauvata... Mies - vaihtaa lamput, avaa tukkeutuneen viemäriputken, huolehtii autosta.

Vierailija
14/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden ystäväni äiti sattui kerran samaan bussiin kanssani. Juteltiin siinä, hän rupesi siinä antamaan elämän ohjeita siitä miten naisen kannattaa aina pitää houli siitä että on oma toimeentulo, eikä ole mitenkään miehestä riippuvainen. Se on paras jos pystyy nostamaan kytkintä ilman että joutuu miettimään miten tulee pärjäämään. Mielestäni ihan hyvät neuvot. 

15/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat liikaa parisuhteelta, totesi äiti. "Kun heräät, niin vieressä makaa mies, jonka hengitys haisee hirvittävältä."

Äiti toisaalta muisti aina kertoa, että yksin elävät vain sellaiset ihmiset, jotka eivät tule toimeen muiden ihmisten kanssa. 

Elän edelleen yksin - ja kyllä, kuvittelen, että parisuhde on parempaa kuin haisuhengitysen hengittämistä. :D

Vierailija
16/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aina kotona ja ruoka valmiina kun mies tulee töistä kotiin.

Ei saa olla omia mielipiteitä. Tai jos on, niin ne täytyy esittää yhteisinä "me ollaa Pekan kanssa sitä mieltä että..."

Kaikki pitää tehdä aina niinkuin mies haluaa eikä saa olla omaa elämää.

Kun puhuu miehen suulla on naisen sanomassa enemmän painoarvoa.

Esimerkiksi "Pekka" sanoi että hänen mielestään on kummallista että........... "Pekka" oli miettinyt että mitä jos tekisimme......

(Pohjanmaa)

Vierailija
17/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään neuvoja saanu.

Vierailija
18/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti opetettu mitään, mutta mun vanhemmat ovat tyytyväisinä todenneet, että se tekee joka paremmin osaa. Kuulostaa reilulta, muttei ole. Siis nainen tekee ruuan, tiskaa, siivoaa, pyykkää, silittää, käy kaupassa, hoitaa vauvata... Mies - vaihtaa lamput, avaa tukkeutuneen viemäriputken, huolehtii autosta.

Miehet on opetettu leikkimään toopea, ja nyt ne osaavat sen niin hyvin, että syrjäytyvät kaikesta.

Kyllä tämäkin menee evoluution piikkiin: ei opetella aivoja käyttämään ja kuollaan pulina puskaan.

Vierailija
19/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi, että naisella pitää olla koulutus, ammatti ja omat rahat. Äidillä ei noita ollut.

Vierailija
20/23 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tyttö puolesi. Kenenkään kynnysmatoksi älä rupea. Opiskele, kun kerran päätä riittää. Pidä kiinni kukkaronnyöreistä. Jne. Äitini ohjeita minulle. Kaikkia olen noudattanut.