Nyt nopeasti flunssantorjuntavinkkejä, alkoi tuntua kurkkukipua...
Mitä teette ehkäistäksenne flunssaa, jos jotain pientä oiretta on jo alkamassa? Kurkkuni alkoi kipeytyä nyt illan mittaan, onko mitään vinkkejä toimivista ehkäisykeinoista, ettei tuo yltäisi flunssaksi asti?
Kommentit (8)
Itse käytän esim. Echinaforcea tai muuta auringonhattu-uutetta, c-vitamiinia, sinkkiä, valkosipulia ja d-vitamiinia. Kurkkua voi kurlata suolavedellä. Suolaveden ohjeet ja muutaman muun flunssantorjuntavinkin löydät vaikkapa tältä listalta. http://www.tohtori.fi/?page=5833192&id=5177679
Keitän pari sipulia ja valkosipulia pilkottuna vedessä johon lisätty suolaa, pippuria, chiliä jne. Ajan sen siten sauvasekoittimella sosekeitoksi ja juon pois.
Tuoremehua juon myös.
echinaforcea ja lepoa.
Auringonhattu-uute toimii mulla loistavasti siinä vaiheessa kun flunssasta tuntuu vasta aavistus nielussa ja nenässä.
Kunnon annos c-vitamiinia (1g / päivä) sekä aurinkohattu-uutetta. Munkkitippojakin otan.
Jos kurkkukipu jo tuntuu niin siellä se pöpö jo jyllää,mulla tämä sama,viikon verran kurkkukipua ja loppuviikosta alkoi ääni säröillä ja nyt nenä tukossa muttei juurikaan vuoda ja ääni aivan käheä. ei kuumetta.
C-vitamiinia ja lepoa. Pysy lämpimänä.
Minä juon minttuviinaa raakana, toimii! Mitään hirveitä kännejä ei ole tarkoitus vetää vaan desinfioida kurkku.
Sperma auttaa kurkun kipuun ja voi ehkäistä alkavaa flunssaa. Huom. Tulee nauttia oraalisesti.