Hyvänpäiväntuttujen poistaminen fb-kavereista
Minua on alkanut ahdistaa fb-kavereiden suuri määrä, ja haluaisin poistaa kaikki, jotka eivät ole kavereitani (tai sukulaisia) myös fb:n ulkopuolisessa maailmassa. Tuntuu kuitenkin, etten kehtaa tehdä sitä, koska en halua loukata ketään. Suurimman osan olen sitä paitsi itse aikoinaan pyytänyt fb-kavereiksi, kun ajattelin, että fb on hieno mahdollisuus verkostoitua jne. Loukkaannutteko te, jos huomaatte, että joku hyvänpäiväntuttu on poistanut teidät?
Kommentit (26)
Itse vasta poistelin ihmisiä fb kavereista, jotka eivät moikkaa kadulla jos tulee vastaan. Miksi joku loukkaantuisi asiasta??
Mäkin kannustan rohkeasti poistamaan ne, jotka haluat.
Ensinnäkin, en usko että osa heistä edes huomaa poistoa tapahtuneen. Mä en muista tarkkaan montako kaveria mulla on, viime "siivouksen" jälkeen alle sata. Toinen esimerkki: tapasin serkkuni (jonka olen tavannut aikuisiällä kahdesti) setäni hautajaisissa ja FB tuli puheeksi. Hän kertoi poistaneensa koko tilinsä monta kuukautta sitten - enkä ollut huomannut, vaikka aikoinani luinkin hänen päivityksiään!
Toiseksi, jos joku loukkaantuu, niin se on hänen asiansa. Jos hän tivaa syytä, voit kertoa totuuden: päätit pitää kavereina vain ne, jotka ovat oikeasti todella läheisiä. Ihmisillä on erilaiset kriteerit FB kavereihin, toinen haluaa monta, koska voi verkostoitua ja pitää yhteyttä puolituttuihinkin. Toinen tahtoo vain lähipiirin.
Kolmanneksi, kaikkia ei tarvitse miellyttää. Ei varsinkaan puolituttuja.
Mun yksi kaveri laittoi reippaasti seinälleen, että tulee poistamaan kavereita ja ei tarkoita sillä mitään henkilökohtaista vaan kavereita on kertynyt melkein 200 ja on päätynyt siihen, että rajatumpi porukka riittää. Itse tulin poistetuksi tuossa ja ei siinä mitään, kun tiesin, että se tulee tapahtumaan monelle muullekin.
Kai multakin on kavereita vähentynyt. Joskus aina havahdun siihen. Sinänsä musta FB:n tarkoituskin on olla sellainen "¨kaikkien kaveri" -foorumi. Eli näen eri tavalla sen kuin nämä rajoittajat. Mutta se nyt vaan on mielipide-ero.
mä oon miettiny ihmisten kohdalla, että jos törmättäis kaupungilla, niin juteltaisiinko. Jos ei, ei edes moikattais, niin poistoon vaan!
Enpä ole viitsinyt kokonaan poistaa, mutta olen luokitellut ystävät ja tuttavat erilleen, ja tuttavien päivitykset eivät näy. Joskus kun siltä tuntuu käyn sitten katselemassa heidän sivujaan.
Mua pyyteli taannoin yksi tuttu kaksikin kertaa fb- kaveriksi ennenkuin hyväksyin pyynnön. Minä kommentoin melko usein hänen päivityksiään. Muutaman kuukauden päästä hän päätti siivota "turhat" kaverit pois ja minut siinä samassa. Miksi ylipäätään pyysi?