Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne elämällänne joku tarkoitus?

Vierailija
22.08.2020 |

Tai odotatteko sen tarkoituksen jossain vaiheessa paljastuvan? Tässä kun aloin miettimään, niin näin keski-iän saavuttavana elämässäni on tapahtunut aika monia juttuja joissa olisin voinut kuolla, mutta ihmeellisen tuurin ansiosta aina selvisin. Ikäänkuin eläisin jotain varten, mutta en vielä tiedä miksi. Vai olenko jo kenties täyttänyt tarkoitukseni tietämättäni ja tuo tuuri loppuu pian kuten sen myötä elämänikin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta ihmeellisen tuurin ansiosta aina selvisin."

Et sinä selvinnyt ihmeellisen tuurin ansiosta.

Et ollenkaan ystävä hyvä. Vaan tilanteet oli käsikirjoitettu "läheltä piti", tilanteiksi.

Zinc

Konteksti muuttuu radikaalisti, kun huomaat totuuden ..

Mut eikö kaikki vaihtoehdot toteudu rinnakkaistodellisuuksissa?

Vierailija
22/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mutta ihmeellisen tuurin ansiosta aina selvisin."

Et sinä selvinnyt ihmeellisen tuurin ansiosta.

Et ollenkaan ystävä hyvä. Vaan tilanteet oli käsikirjoitettu "läheltä piti", tilanteiksi.

Zinc

Konteksti muuttuu radikaalisti, kun huomaat totuuden ..

Mut eikö kaikki vaihtoehdot toteudu rinnakkaistodellisuuksissa?

Ei

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää tätä mikä on mahdollisimman oikein tai mahdollisimman sopivasti. Ei satuttaa vaan kasvattaa ja opastaa ja auttaa myös avun tarvitsijaa.

Ottaa opiksi viisailta ja elämässä.

Kehittyä ihmisenä.

Ehkä etsiä ja tavoitella rauhaa. Sielunrauhaa ja muutenkin.

Vierailija
24/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseäni varten täällä elän, äitini ansiosta olen täällä..hiukan isänikin (vaikka hän ei ole millään tavalla osallistunut kasvatukseeni). Ehkä joskus myös omaa perhettäni varten, toivon tätä hartaasti ja positiivisesti lähitulevaisuudessa. Kokeakseni elämän kuten koen, kehittyäkseni siinä missä olen hyvä ja kasvaakseni ihmisenä. Sitä varten olen täällä..ja rakastaakseni, tullakseni viisaammaksi.

Vierailija
25/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina tuntunut, että tarkoitukseni täällä on auttaa muita ihmisiä parhaani mukaan, kun en ole omasta pienestä elämästäni ja tulevaisuudestani juuri koskaan välittänyt. Kaikki unelmani ovat aina pyörineet muiden ihmisten ja eläinten ja heidän auttamisen ympärillä, ei unelmia urasta tai omasta perheestä. Ei myöskään pelkästä loikoilusta ja matkustelusta. Olen ihmetellyt sitä teinistä asti, että johtuuko se vain jostain masennuksesta vai onko minut sitten luotu tänne vain auttamaan muita, niin paljon kuin ehdin ja jaksan tämän pienen elämäni aikana. Olla mahdollisimman paljon muille ja tälle maailmalle hyödyksi.

Haluaisin kyllä nähdä vielä itsestäni sen, että laittaisinko isosta lottovoitosta oikeasti suuren osan hyväntekeväisyyteen vai lähes kaiken vain itseeni ja läheisiini. Muuttuisiko ajatus sitten, kun sen oikeasti voittaisi.

Vierailija
26/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on löytää oman elämänsä tarkoitus. Se mitä se on itselle, ei ole välttämättä samaa jollekin toiselle.

Vierailija
27/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkopuolelta tulevaa tarkoitusta. Itse toki voin ja olenkin antanut olemassaololleni tarkoituksen, eli teen tiettyjä asioita joita pidän tärkeänä ja joiden kautta ajattelen voivani saada jotain pientä hyvää aikaan. 

28/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastuu kun kuollaan täältä poies, mutta paskimmassa tilanteessa synnytään uudelleen, muisti menetettynä ja ikuinen looppi, ehkä kunnes teknologia on tarpeeksi kehittynyttä niin saadaan elämä haltuun ja päästään kuplasta poies...

Kallistun simulaatioteoriaan...

Vierailija
29/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattuhan tuon varsinaisesti kertoo: turhuutta kaikki on lopulta. Vai mitä Ahmed?!

Tuo mainitsemasi Raamatun kohta on Saarnaajan kirjan 1:2, jossa elämään väsynyt kuningas Salomo toteaa, miten "ei ole mitään uutta auringon alla".

Kirkkoisä Augustinus sanoi : ”Ihmisen sielu on levoton, kunnes se löytää levon Jumalassa.”

Eli mielestäni elämän tarkoitus on saada pelastua iankaikkiseen elämään Jeesuksen sovitustyön vastaanottamalla.  Sitten voi ajan mittaan oppia tuntemaan Jumalaa rukouksen ja Pyhän Sanan kautta.

Käytännön arjessa saa sitten pyrkiä elämään Kristuksen opetuslapsena ja anteeksiannossa, mikä ei ole aina helppoa. Jeesus puhui rakkauden kolmoiskäskystä, eli rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseä (esim. Matteus 22: 37-39). Kun tähän ei pysty, niin saa mennä Jeesuksen luo, anteeksiantoon. Ja huom. itseäkin saa rakastaa. 

Myös uuden oppiminen ja luovuus, muiden tukeminen, lohduttaminen ja kannustaminen on mielestäni yksi osa (kristityn) elämän tarkoitusta, samoin velvollisuuksiensa täyttäminen sillä paikalla, jolle Jumala on asettanut - ainakin näitä!

Vierailija
30/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on kärsiä tässä saat anan maailmassa ja se saa tana on ihminen ja nimenomaan se perkeleen eliitti joka sikarohmuaa kaiken ja talloo tavallaisia ihmisiä, kuo lema heille!

Vierailija
31/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattuhan tuon varsinaisesti kertoo: turhuutta kaikki on lopulta. Vai mitä Ahmed?!

Tuo mainitsemasi Raamatun kohta on Saarnaajan kirjan 1:2, jossa elämään väsynyt kuningas Salomo toteaa, miten "ei ole mitään uutta auringon alla".

Kirkkoisä Augustinus sanoi : ”Ihmisen sielu on levoton, kunnes se löytää levon Jumalassa.”

Eli mielestäni elämän tarkoitus on saada pelastua iankaikkiseen elämään Jeesuksen sovitustyön vastaanottamalla.  Sitten voi ajan mittaan oppia tuntemaan Jumalaa rukouksen ja Pyhän Sanan kautta.

Käytännön arjessa saa sitten pyrkiä elämään Kristuksen opetuslapsena ja anteeksiannossa, mikä ei ole aina helppoa. Jeesus puhui rakkauden kolmoiskäskystä, eli rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseä (esim. Matteus 22: 37-39). Kun tähän ei pysty, niin saa mennä Jeesuksen luo, anteeksiantoon. Ja huom. itseäkin saa rakastaa. 

Myös uuden oppiminen ja luovuus, muiden tukeminen, lohduttaminen ja kannustaminen on mielestäni yksi osa (kristityn) elämän tarkoitusta, samoin velvollisuuksiensa täyttäminen sillä paikalla, jolle Jumala on asettanut - ainakin näitä!

Jatkan vielä: Jumala halusi luoda meidät rakkautensa kohteeksi: "Minun iloni olivat ihmislapset"(Sananlaskut 8:31) ja "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, siksi olen vetänyt sinua luokseni armosta" (Jeremia 31:3). 

Eli elämän tarkoitus on myös vastaanottaa Jumalan rakkautta ja jotenkin eheytyäkin Jumala-suhteen kautta mahdollisista haavoista. Jumala haluaa, että kohdistamme Hänen rakkauttaan eteenpäin. Vaikka kolhuja tuleekin välillä, huh. Mutta eteenpäin elävän mieli :). 

Vierailija
32/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko elämälläni olevan mitään erityistä tarkoitusta. Kaikkien elinikä ei ole saman mittainen, mutta se johtuu vain huonosta tai hyvästä tuurista. Ei mistään muusta.

Vierailija
33/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai: suoritan karmani ja siirryn lopulta astraalitasolle levähtämään ja ihmettelemään, kunnes minun on aika siirtyä suunnittelemaan seuraavan reinkarnaationi velkoja ja miten ne tulen suorittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme