Mies lyö aina kasvoille vanhat virheeni
Eli mitä tekisitte tässä tapauksessa , virhe kylläkin väärä sana. Olemme olleet yhdessä yli 10v. Olimme seurustelleet vasta pari kk kun mies jätti , olin musertunut. Tapasin silloin toisen miehen jonka kanssa oli pari viikkoa jotain sutinaa. N kk jälkeen tämä ensimmäinen mies halusi palata yhteen. Teimme sen, menimme naimisiin ja saimme kaksi lasta. Ongelma siis on se että lähestulkoon jokaisen riidan yhteydessä mies vettä esille sen että olin tämän miehen kanssa , jonka siis mieskin tietää. Tuttuja. Olen sanonut että tän täytyy loppua , en aio kuunnella halventavaa ja millaisia asiasta joka ei ensinnäkään liity häneen millään tavalla eikä myöskään kuulu tähän päivään. Mutta ongelma siis tämä vanhojen juttujen kaivelu aina. Meidän suhde on muuten hyvä mutta kieltämättä tulee tunne että hän näkee muta jotenkin ”saastaisena” tän asian takia. Kun sanoo tyyliin ”miten kehtasit olla just SEN kanssa tms ”
Kommentit (25)
Mun mummo sanoi: ”joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään”.
Mä oon yrittänyt sitä ihmissuhteessa, etten syyllistä vanhoista. Tosin itseäni edelleen ruoskin, mutta yritän tuota vanhaa sananlaskua pitää ohjenuorana.
Sun on hyvä puhua toi asia miehellesi. Veikkaan, että on lapsuudesta kotinsa peruja.
Ei tajua.
Pitää opetella. Pitää lopettaa.
Suoraan pitää puhua ja kyllä se pystyy muuttumaan, jos haluaa.
Sillä sun miehellä tulee primitiivireaktiot noissa riidoissa. Voi opetella uuden tavan.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vaikka sanoin että suhde on muuten tosi hyvä , niin valitettavasti mies ei osaa yhtään hallita itseään pieninkään ristiriidan / kinan aikana. Aina lähtee henkilökohtaisuuksiin. Vetää perheen mukaan. Esim jos olen hänelle kertonut jotain arkaluontoista perheestäni niin vetää sen tyhjästä mukaan tyyliin ” miten kehtaat käydä isäs luona joka vaan ryyppää, sekin vaan yks alkoholisti ”. Mies on kyllä riitojen ainoina todella henkisesti väkivaltainen. Toinen esimerkki on se että tietää mun koulukiusaamistaustan , ja voi riidellessä sanoa tyyliin ”ei ihme että kukaan ei susta tykännyt silloinkaan ”. Ja tilanne on siis yleensä se että mä itken ja huudan mikä sua vaivaa miks et voi lopettaa.
Tiedän kyllä miltä tää ulkopuolisille kuulostaa , ihan järkkyä. Mutta voitteko usko että on kuin kaksi et ihmistä , ne hyvät hetket on niin hemmetin hyviä että kun jostain elokuvasta. Intohimoa ja hellyyttä todella paljo. Mutta jos tulee pienikin normaali riita niin hän vetää sen yli ja menee liian pitkälle. Ap
Vihanhallintakurssille se mies. Sä olet sanonut asiasta, eikä Näköjään ymmärrä. Ei osaa.
Joi ei toi ole hyvä asetelma.
On jotain käsittelemättömiä asioita hänellä. Eikä ne nöy muuttuvan ilman ulkopuolista apua.
Joo tää taitaa olla tiensä päässä tää tarina. Jos ei toinen pysty sen vertaa itseään kehittämään vaikka on luvattu. Edellis kerran jälkeen jopa itse sanoi , kun lupasi ja vannoi ettei enää koskaan , että silloin voin erota jos vielä kerran tekee. Ja nyt siis teki. Tuntuu vaan niin hiton pahalta että itse on antanut kaikkensa ja ainoa mitä pyytää on rakkaus ja kunnioitus vaikka onkin vihainen. Olisko sitten jollekin toiselle parempi ? Sekin ajatus satuttaa. Ap
Jätä se.