Mies lyö aina kasvoille vanhat virheeni
Eli mitä tekisitte tässä tapauksessa , virhe kylläkin väärä sana. Olemme olleet yhdessä yli 10v. Olimme seurustelleet vasta pari kk kun mies jätti , olin musertunut. Tapasin silloin toisen miehen jonka kanssa oli pari viikkoa jotain sutinaa. N kk jälkeen tämä ensimmäinen mies halusi palata yhteen. Teimme sen, menimme naimisiin ja saimme kaksi lasta. Ongelma siis on se että lähestulkoon jokaisen riidan yhteydessä mies vettä esille sen että olin tämän miehen kanssa , jonka siis mieskin tietää. Tuttuja. Olen sanonut että tän täytyy loppua , en aio kuunnella halventavaa ja millaisia asiasta joka ei ensinnäkään liity häneen millään tavalla eikä myöskään kuulu tähän päivään. Mutta ongelma siis tämä vanhojen juttujen kaivelu aina. Meidän suhde on muuten hyvä mutta kieltämättä tulee tunne että hän näkee muta jotenkin ”saastaisena” tän asian takia. Kun sanoo tyyliin ”miten kehtasit olla just SEN kanssa tms ”
Kommentit (25)
Te ette ole asiaa koskaan kunnolla selvittäneet. Etenkään hän itsensä kanssa. Hän ei ole vieläkään sujut, vaikka on vissiin kuvitellut asian niin.
Miksi se häntä yhä vaivaa?
Miksi sinun piti mennä heti eron jälkeen sänkyyn? Naiset aina tekevät tuollaista vastenmielistä.
Ei ole oikein.
Jos mies ei voi päästää irti siitä, niin päästä sä irti miehestä.
Kyllähän se varmasti miestä vtuttaa kun meni hyvän naisen jättämään ja joku muukin halusi, mutta tuo asia pitää vaan niellä ja jatkaa elämää. Mies jätti sut, sä yritit eteenpäin ja se tulee ymmärtää.
Ja kymmenen vuotta sit tapahtuneiden asioiden kaivelu on vaan säälittävää. Laita se terapiaan.
Onpa itsetunnoton ja vastuutaan pakoileva mies.
Mitäs se itse touhusi kun oli sut jättänyt?
Siis se virhe oli tuossa, että mies teki väärän päätöksen ja jätti sut tajuamatta että sulla olis muitakin ottajia.
Ja siis vaikka sanoin että suhde on muuten tosi hyvä , niin valitettavasti mies ei osaa yhtään hallita itseään pieninkään ristiriidan / kinan aikana. Aina lähtee henkilökohtaisuuksiin. Vetää perheen mukaan. Esim jos olen hänelle kertonut jotain arkaluontoista perheestäni niin vetää sen tyhjästä mukaan tyyliin ” miten kehtaat käydä isäs luona joka vaan ryyppää, sekin vaan yks alkoholisti ”. Mies on kyllä riitojen ainoina todella henkisesti väkivaltainen. Toinen esimerkki on se että tietää mun koulukiusaamistaustan , ja voi riidellessä sanoa tyyliin ”ei ihme että kukaan ei susta tykännyt silloinkaan ”. Ja tilanne on siis yleensä se että mä itken ja huudan mikä sua vaivaa miks et voi lopettaa.
Tiedän kyllä miltä tää ulkopuolisille kuulostaa , ihan järkkyä. Mutta voitteko usko että on kuin kaksi et ihmistä , ne hyvät hetket on niin hemmetin hyviä että kun jostain elokuvasta. Intohimoa ja hellyyttä todella paljo. Mutta jos tulee pienikin normaali riita niin hän vetää sen yli ja menee liian pitkälle. Ap
Eräs ex jätti mut kun halusi "oman elämän". En silloin tajunnut kuinka mä sitä omaa elämää olen estämässä ja koitin kuukausitolkulla puhua järkeä mutta kuitenkin hyväksyin eronn.
Pari kuukautta erosta aloin sit jo miettimään muitakin miehiä ja pyörin yhden kanssa.
Jokunen viikko, niin exä tuli itkien anelemaan takasin kun oli kuulemma tehnyt elämänsä isoimman virheen ja tajunnut miten ihana olin.
Noh, alettiin vielä suhteeseen ja exä oli vakaasti sitä mieltä ja koki asian niin, että mä olin pettänyt häntä eromme jälkeen toisen miehen kanssa.
Ota näistä nyt sit selvää.
Joo, varmasti ottaa itsetunnon päälle kun joku toinenkin haluaa omaa naista, mutta pitäkää siitä sit kiinni ja kohdelkaa kunnolla jos aiotte naisen pitää.
Mun mies kaivelee myös vanhoja asioita.
Oli riidan aihe sit mikä tahansa, niin se olen mä joka joutuu lopulta selittelemään eikä mitään oikeasti saada käsiteltyä. Mies ei ota mitään käsittelyyn.
Todella kuluttavaa.
Itse ainakin oon valmis eroon, en mä pysty yksin mitään selvittämään jos toinen ei tule vastaan.
Varmasti jonkun toisenkin kanssa olisi todella hyviä hetkiä, jos eroat tai sinkkuna itsekseen. Ei miehen hyvät puolet korvaa tavallaan, jos toinen on tyly ja paha sinua kohtaan. Ja aina joudut itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kaivelee myös vanhoja asioita.
Oli riidan aihe sit mikä tahansa, niin se olen mä joka joutuu lopulta selittelemään eikä mitään oikeasti saada käsiteltyä. Mies ei ota mitään käsittelyyn.
Todella kuluttavaa.
Itse ainakin oon valmis eroon, en mä pysty yksin mitään selvittämään jos toinen ei tule vastaan.
Jos mies on ollut kiltti ja muita ajatteleva, ja sinä muita hyväksikäyttävä narsisti tai mistäänvälittämätön huithapeli suhde-elämässäsi, niin silloin on ihan luonnollista että käy noin. Sinulla vain on yksinkertaisesti enemmän selitettävää tekosissasi.
Sille, että naiset eivät vaadi narsistimiehiä tilille heidän tekosistaan, en voi mitään. Naiset harvoin nalkuttavat ja kaivelevat asioita juuri niiden sikamiesten kanssa ollessaan, joiden kanssa heidän kuuluisikin kaivella asioita.
Rasittava äijä! Ja todella ikävä tapa vedellä kaikkia vanhoja juttuja pintaan joka kerta.
Anna miehesi panna kerran jotain toista että pääsee eroon traumastaan ja sitten unohdatte menneet ja elätte onnellisina.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehesi panna kerran jotain toista että pääsee eroon traumastaan ja sitten unohdatte menneet ja elätte onnellisina.
No sitähän hän tekikin kun mut jätti. Itseasiassa hän vuotta myöhemmin paljasti että olikin jo suhteemme aikana pettänyt mua kerran. Eli täähän se onkin niin naurettavaa että hän itse petti mutta se mitä mä tein on kuulemma pahempi. Ap
Kuulostaa siltä, että mies tarviis terapiaa.
Osaako mies kertoa miksi se on niin paha paikka hyväksyä ja antaa olla?
Tunteeko huonommuutta? Kateutta? Mustasukkaisuus?
Katuuko jättämistä?
Luuli että sinkkuna saa muita naisia, mutta ei saanutkaan ja sä saitkin?
Tuntuu pahalta, että "oma" rakas olikin toisen kanssa? Tuntuuko kuitenkin, että valitsit toisen hänen sijaan, vaikka itse jätti?
Totuus on, että mies on itse ollut osallisena asioihin ja elämän kulkuun sut jättämällä, sä et ole tehnyt mitään väärää, vaan teit mitä teit sillä tiedolla ja luulolla mitä sulle annettiin.
Ihan oikeasti. Kymmenen vuotta on pitkä aika potea jotain. Miehen pitää ottaa ongelmasta kiinni ja hoitaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän hän tekikin kun mut jätti. Itseasiassa hän vuotta myöhemmin paljasti että olikin jo suhteemme aikana pettänyt mua kerran. Eli täähän se onkin niin naurettavaa että hän itse petti mutta se mitä mä tein on kuulemma pahempi. Ap
Enpä ole yllättynyt.
Mies tietää itsekin mokailleensa pahemmin ja ettei ansaitse sua. Kun ei muuta keksi, niin vetää tuon kortin ettei tarvitse kohdata omia tekojaan ja ottaa vastuuta niistä.
Hyökkäys on paras puolustus.
Eiköhän tuolla miehellä ole muitakin salaisuuksia mitä pimittää ja siks käyttäytyy noin.
Jos mies jätti, niin olit tietenkin vapaa tehdä mitä ikinä halusit. Ethän sinä voinut tietää, että se jonkun ajan päästä haluaisi takaisin. Jos hän on sitä mieltä, että sinun olisi pitänyt istua kotona tietämättömyydessä odottamassa häntä, niin tilanne on aika vakava. Mies on liiallisen omistushaluinen. Jos tilanne jatkuu tai pahenee vähänkään sinun kannattaa erota. Parisuhdeterapia voi ehkä auttaa, mutta en olisi liian toiveikas, jos kyseessä on omistushalu tai perusteeton mustasukkaisuus.
Tätähän on siis jatkunut vuosia , jokaisen kerran jälkeen on luvannut ja vannonut että ei enää ota esiin vanhoja, tän kerran jälkeen vaan tuntuu että mun on pakko arvostaa itseäni sen verran että en anna itseeni rikottavan enää. Terapiaan ei suostu.
Eroa.