Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvulla nuoruuttanne eläneet.

Vierailija
07.09.2013 |

Mitä teitte juhlissa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin rauhassa paikallani ruokapöydässä, juttelin muiden kanssa, joskus harvoin päädyin kaatamaan kahvia. Häissä opettelin tanssimaan valssia heikolla menestyksellä.

Vai mitä tarkoitat juhlilla?

Vierailija
2/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, siihen aikaan kaikenlaiset nautintoaineet oli jo saatavilla, hipit hyppivät ja toitottivat rauhaa ja vapaa seksi kukoisti! Osa miehistä ja naisista ei kyennyt asettamaan itselleen rajoja ja niin alkoi yh:t yleistymään. Avoliitosta oli tullut must!

Usko koulutukseen ja älykkyyteen oli huipussaan ja asioista keskusteltiin julkisesti. Siihen aikaan oltiin myös vakuuttuneita, että sodat loppuvat pian, koska ihmisistä tulee sivistyneitä koulutuksen takia!

Tässä yleiskuvaus 60/70-luvunvaihteesta.............

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien synttäreillä tyttöjen piti tietenkin auttaa pöydän kattamisessa ja siivoamisessa sekä tiskaamisessa. Voileipäkakkuja ei ollut, joten juhliin tehtiin hirveä määrä voileipiä ja niiden tekemisessä piti olla apuna. Kahvit me saatiin juoda keittiössä tai joskus jopa juhlapöydässä muiden vieraiden jälkeen. Samanikäiset pojat sai olla vieraiden kanssa ja he pääsivät myös pöytään muiden vieraiden kanssa.

Vierailija
4/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kossua tai vedin pilveä. Helmeilevä omenaviinioli erittäkn suosittua myös.

Vierailija
5/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo omppuviiniä litkittiin ja jotain minttusuklaajuttuu...

Vierailija
6/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssiravintoloissa juotiin feher boria tai bordeaux blancia  tai sitten lonkeroa ravintoloissa. Punkkua muissa illanistujaisissa. Ja olihan ne discot ja discomusa. Niitä kaipaan. Ja oli tietysti sitten opiskelijamaailmassa muutakin meininkiä, paljon otettiin kantaa asioihin.

Vierailija
7/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvun alkaessa 14-vuotias ja sen päättyessä 24-vuotias. Nuorena tyttönä siis sopivassa iässä auttelemaan juhlissa. Aika monen iäkkäämmän sukulaisen juhlissa ja nuoremman sukulaisen/naapurin häissä tiskasin, kaatelin kahvia ja pidin huolta, että loppuun syödyn voileipäkakun tilalle tuli nopeasti uusi. Omissa rippi- ja ylioppilasjuhlissani en joutunut keittiöön vaan sain istua passattavana.

Vierailija
8/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun vaatteet oli vastikään muotia taas ja oikein säikähdin kun näin omia kuteitani vaatekaupoissa!!!

Vierailija
9/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä /millaisissa juhlissa? Voitko vähän tarkentaa?

Vierailija
10/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme ravintoloissa ja siellä oli yökerho alakerrassa, sinne jonotettiin ja juotiin Ampiaista ja Valkovenäläistä, tanssittiin kunnes valomerkki tuli puoli yksi ja lähdettiin kotiin yksin tai yhdessä.

Vierailija
11/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 11:48"]

Joo omppuviiniä litkittiin ja jotain minttusuklaajuttuu...

[/quote]

Mä join noita ilman juhliakin, mutta kyllä niitä litkiessä arkikin tuntui juhlalta. 

Vierailija
12/12 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvulla lapsi. Silloin oli lasten synttäreillä vielä kunnollista kakkua. Nykylapset saavat niin paljon makeaa, ettei kukaan mitään kermakakkia synttäreillä huoli, mutta silloin se oli jotain erikoista ja ihanaa. Limpparia sai synttäreiden lisäksi lauantaisin saunajuomaksi. Kyllä meidän suvun juhlissa oli runsaat tarjottavat, mutta kun suku on maalta kotoisin, on tottunut itse leipomaan kaikenlaista, joten en osaa mistään ostoleivonnaisista sanoa. Voileipäkakutkin tehtiin itse. Joku talon tyttäristä oli kahvinkaatajana mummulan juhlissa yleensä, samoin kuin minä sitten myöhemmin teini-iässä kotona kaadoin kahvit vanhempieni vieraille. Minusta se oli kivaa istua siellä syrjäpöydän ääressä ja kuunnella vanhempien jutustelua. Nykymukuloille opetetaan, että he saavat keskeyttää vanhempien juttelun koska tahansa ja omien lasten asiat ovat paljon tärkeämmät kuin kenenkään kahville saapuneen harvinaisenkaan vieraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi