Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

150€ syyskuussa ruokaan - vinkkejä, kiitos

Vierailija
22.08.2020 |

Eli näin on nyt korona aiheuttanut aika tiukkaa taloutta ja nyt laskeskelin, että laskujen jälkeen jää syyskuussa ruokarahaa 150€. Asun kaksin 11-vuotiaan tyttöni kanssa.

Ja tiedoksi kaikille, jotka todennäköisesti tulevat säästöistä jankkaamaan: kulutin ne huhti-heinäkuussa vuokranmaksuun ja muuhun elämiseen. Nyt saan sentään toimeetulotukea, kun säästöt on loppuun käytetty

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toimeentulotuella saa sen noin viitisen sataa tassuun rahaa välttämättömien menojen JÄLKEEN.  Suomeksi 350 euroa menee osamaksujen yms aikaisemman elämän tuhlailujen maksamiseen. Miksei niitä säästöjä tullut käytettyä näiden luottojen maksuun, kun säästöjä vielä oli...

Täysin itseaiheutettu tilanne siis.

Miten ? Itse sain juuri 60 euroa. Muut avustukseni ovat 538 euroa työttömyysavustusta ja 319 euroa asumistukea.

Se on kyllä oikeasti mielestäni ok, vaikka toki aina joudunkin miettimään mitä esim. ostaa. Mutta se, että saan tuollaisen avustuksen on kyllä hyvinvointivaltion merkki :) Vuokra on 466 euroa.

Vierailija
22/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toimeentulotuella saa sen noin viitisen sataa tassuun rahaa välttämättömien menojen JÄLKEEN.  Suomeksi 350 euroa menee osamaksujen yms aikaisemman elämän tuhlailujen maksamiseen. Miksei niitä säästöjä tullut käytettyä näiden luottojen maksuun, kun säästöjä vielä oli...

Se on 400e mitä toimeentulotuen jälkeen jää. Emme tiedä hänen tilannetta ja mitä tapahtui, että jäi noin vähän, inhottaa kun ihmiset tällä palstalla ovat heti haukkumassa ja tuomitsemassa. Tapahtui mitä tapahtui, hänen tilanne on tämä ja katumus ei vatsaa täytä

Itseasiassa enemmän. YKSIN asuvalla se on 502,21 ja yksinhuoltajalla 572,52 + 351,55 lapsesta. Eli 924,07. AP:lla siis meneekin antamiensa tietojen mukaan 774,07 € noihin mystisiin laskuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on 400e mitä toimeentulotuen jälkeen jää. Emme tiedä hänen tilannetta ja mitä tapahtui, että jäi noin vähän, inhottaa kun ihmiset tällä palstalla ovat heti haukkumassa ja tuomitsemassa. Tapahtui mitä tapahtui, hänen tilanne on tämä ja katumus ei vatsaa täytä

Itseasiassa enemmän. YKSIN asuvalla se on 502,21 ja yksinhuoltajalla 572,52 + 351,55 lapsesta. Eli 924,07. AP:lla siis meneekin antamiensa tietojen mukaan 774,07 € noihin mystisiin laskuihin.

Alapeukuttajia ei taida totuus miellyttää.

Vierailija
24/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ostokset valmiiksi ja käy kaupassa vain kerran viikossa budjettina 30€.

Käy ruokajonossa.

Sienestys ja marjastus voi olla lasten kanssa hauskaa puuhaa, vaikka saalista ei niin tulisi.

Vierailija
25/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton mystiset laskut.

Sillä voi kuule olla vaikka velkaa autorempasta, kodinkoneista, polkupyörästä, mistä vaan jota ihminen nyt tarvii lapsen kanssa elääkseen.

Ja monesta pienestä pakollisesta tulee jo ido summa.

Älkää jaksako lytätä toisia, ei kellään ole varaa tuomita toista!

Ap, missä päin asut? Voisin ostaa sen ruokakassin. Treffattais vaikka jonkun kaupan pihalla. Ei tarvis kertoa nimeä.

Jos asutaan edes samassa maakunnassa.

Vierailija
26/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä revit näitä? Mä olen jo vuosia paininut kelan kanssa pitkäaikaissairaana mutten heidän mielestään työkyvyttömänä vaikka lääkärit toisin sanovat. Se on tasan 400 euroa mitä jää käteen asumismenojen jälkeen. Jos on jotain sairaalalaskua julkiselta, ne maksavat sen. Muussa eivät pahemmin auta, esim polvituet, kävelykepit etc. pakolliset jutut on maksettava omasta taskusta. Joka on se 400e. Tämä käytettävä ruokaan, hygieniatuotteisiin ja extramenoihin, enempää eivät anna vaikka kuinka tarvitsisi.

Vierailija
27/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, se 400e on toimeentulouen ja asumistuen yhteismäärästä laskettu, sen ilmeisesti lisäsit "extrana" omiin laskuihisi.

Vierailija
28/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä revit näitä? Mä olen jo vuosia paininut kelan kanssa pitkäaikaissairaana mutten heidän mielestään työkyvyttömänä vaikka lääkärit toisin sanovat. Se on tasan 400 euroa mitä jää käteen asumismenojen jälkeen. Jos on jotain sairaalalaskua julkiselta, ne maksavat sen. Muussa eivät pahemmin auta, esim polvituet, kävelykepit etc. pakolliset jutut on maksettava omasta taskusta. Joka on se 400e. Tämä käytettävä ruokaan, hygieniatuotteisiin ja extramenoihin, enempää eivät anna vaikka kuinka tarvitsisi.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Ole hyvä.

Minusta tuolla EI ole yhtään 400 euroa. Ainoastaan jos asumiskulusi on suuremmat kuin hyväksyty joudut perusosaa käyttämään myös vuokraasi.

Vierailija
29/31 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Ole hyvä.

Minusta tuolla EI ole yhtään 400 euroa. Ainoastaan jos asumiskulusi on suuremmat kuin hyväksyty joudut perusosaa käyttämään myös vuokraasi.

No nyt mä kyllä olin väärässä, miten ihmeessä toi 400 on ollut mun päässä niin vahvasti. Muistan kun sitä määrää sosiaalityöntekijänikin painotti, onkohan sitten ollut niin että mulle jää se 400 laskujen ja "ylimääräisten" asioiden (kuten tukisiteet, reseptittömät lääkkeet etc hommat) jälkeen. Jaa'a, kovasti tuo määrä oli mun herneaivoon kuitenkin pinttynyt. Pahoittelut, mä olin hölmöläinen. Tosin siinä kannassa vieläkin pysyn ettei toista pidä ruveta syyllistämään, tilanne on nyt mikä on ja sille ei voi mitään.

Vierailija
30/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki ystävältä: siirtolapuutarhojen porttien pielessä on ainakin pääkaupunkiseudulla tarjolla esim. omenoita

Vierailija
31/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa ja sairasta tyydytystä ihmiset saa, kun pitää tulla lyömäön jo lyötyä? Ap asiallisesti kertoo asiansa ja pyytää ruokavinkkejä niin ihan pakko joidenkin parempien ihmisten on pakko tulla neuvomaan laskuissa, säästämisessä. Entäs jos tarjoaisi vaan apua sättimisen ja moralisoinnin sijaan?!

Ap:lle tsemppiä! Todellakin kauppojen ilta-alet käyttöön, menet kyttäämään ja haalimaan lapputuotteita jo 19 jälkeen niinkuin meillä kunnon hamstraajat tekee. Sit ne venaa sinne 20 -> saakka punalaput ostoskorissa ja menee kassoille. Noh, nopeat syövät hitaat.

Jauhelihaa, perunaa, makaronia, riisipuuroa, kaalilaatikkoa yms edullisia ruokia isot satsit, kyllä te pärjäätte, samassa tilanteessa on oltu ja tullaan olemaankin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi