Fortumin uusiutuvan energian pakkotuputtaminen. Muille käynyt samoin?
Vaihdoin sähköyhtiötä tässä jokunen kuukausi sitten, ja muistelisin käyneeni asiakaspalvelijan kanssa seuraavanlaisen keskustelun:
Aspa: "Ja laitetaanko sulle tää uusiutuva energia lisähintaan x?"
Minä: "Ei kiitos, teen ekotekoja sitten muualla"
Aspa puhelun lopussa: "Ja hinta on nyt sitten y"
Minä: "Mitä? Äsken sovittiin ihan eri hinnasta"
Aspa: "Joo kun tähän tuli tuo uusiutuva energia"
Minä: "Enkö mä just sanonut että en halua sitä uusiutuvaa energiaa?"
Nyt tuli sitten lasku, ja siellähän tuo uusiutuva energia taas pönöttää. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Oletteko Fortumin asiakkaat tarkastaneet laskuja? Varmaan kannattaisi.
Kommentit (10)
Poika teki opiskelija-asuntoonsa Fortumin
sähkösopimuksen netissä. Pari päivää sen jälkeen soitti joku Fortumin mutisija, jonka puheesta ei saanut selvää ja pakkomyi jonkun ekosähkön siihen. Ei ole vielä tullut laskua, mutta veikkaan että vaihdetaan firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit Fortumin? On niitä muitakin sähkön myyjiä.
Mistä sitä tietää etukäteen mikä on paskafirma? Netistä löytyy kaikista kommenttia puolesta ja vastaan.
KSOY:kin muutti hintaa ja tiedustellessa syynä oli muuttunut tuote joka on 100% uusiutuvilla luonnonvaroilla tehty. Vaihtoon läks ja nyt paljon halvempaa. Sääli ettei siirtomaksua voi kilpailuttaa.
Mulle soitti tuollainen. Sanoin sille että sähkö maksaa muutenkin ihan v i t u s t i, eikä mulla ole tarvetta ostaa hyvää omatuntoa 15€:lla kuukaudessa.
Ziisus, tehkööt sen sähkön vaikka polttamalla pörröisiä jäniksiä, kunhan on halpaa.
Melkoista kusetusta siihen nähden, että kaikki saavat töpsölistään ihan samaa sähköä oli tehnyt sopimuksen minkä ituhippivihervoimatuottajan kanssa tahansa ja että kaikki maksavat tuulisähkötukea noin 3 cnt/kWh, joka peritään siirtohinnassa energiaveron nimellä.
Heeei älkää ny viittikö heeei t: fortumin osakkeita salkussa
Vierailija kirjoitti:
No en nyt jaksanut muuttokiireiden keskellä kauheasti vertailla. On näköjään myös kahden vuoden määräaikaisuus, hitto kun en muista mitä tästä on tilausta tehdessä sovittu.
Ap