Maskiton! Miltä tuntuu, kun...
..maskipakko-aloitteen on allekirjoittanut 495 ihmistä päivässä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tehdä kansalaisaloitteen maskisaastetta vastaan. Kunnon tuntuva sakko jokaiselle joka ei maskiaan hävitä niin ettei siitä koidu mahdollista altistumista jollekin toiselle. Ja roskaamisesta myös, sen verran saanut katsella noita nyt maassa asemien lähellä.
Tuo on totta. Käytettyjä maskeja pursuavat roskikset ovat tartuntavaarallista jätettä. Jos maskeja suositellaan, niin silloin pitäisi myös ohjeistaa ja tarvittaessa myös järjestää niiden turvallinen hävitys.
Maskin käyttäjät ovat terveysriski. Virus siirtyy helposti pinnoilta ja nuo oikein hakevat sitä maskistaan käsiinsä ja jättävät maskeja minne sattuu saastuttamaan. Junan roskiksessakin nähnyt niitä, joku joutuu ne siltä onkimaan pöpöineen.
Miten ne maskissa olevat pöpöt siirtyvät keneenkään muuhun, kunhan nämä muistavat hyvän käsihygienian?
Tuskin muistaa ne jotka niitä maahan ja roskiksiin heittää. Ei ainkaan näy versiolla käsienpesujonoja vaikka roskiksiin näen että niitä heitetään.
Hävittäisivät ne edes siellä kotonaan tai minne ikinä haluavat virusta viedä.
Itseänhään se siinä vaarantavat, ei muita. Sehän siinä maskissa on edelleen se idea, että suojataan muita. Minä suojaan sinua ja sinä minua. Vaikka sinä vapaamatkustat ja minä jään vaille suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksin lampaita. Ei kiinnosta tippaajaan hysteriailmiöt.
Lampaathan nimenomaan eivät käytä. ;)
Kun se maski ei auta. Luitko yhtään mitä asiantuntijat sanoi tuossa tiedelehden jutussa. Samaa on sanoneet kaikki lääkärit ja asiantuntijat. Sinä olet tyhmä. Teet hyödyttömiä ja typeriä asioita ja koska olet tyhmä olet kai ymmärtämiskyvytönkin vaikka miten sinulle selittää että se maski on TURHA. Kuka se lammas on kun ei edes järkeään käytä. Sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tehdä kansalaisaloitteen maskisaastetta vastaan. Kunnon tuntuva sakko jokaiselle joka ei maskiaan hävitä niin ettei siitä koidu mahdollista altistumista jollekin toiselle. Ja roskaamisesta myös, sen verran saanut katsella noita nyt maassa asemien lähellä.
Tuo on totta. Käytettyjä maskeja pursuavat roskikset ovat tartuntavaarallista jätettä. Jos maskeja suositellaan, niin silloin pitäisi myös ohjeistaa ja tarvittaessa myös järjestää niiden turvallinen hävitys.
Maskin käyttäjät ovat terveysriski. Virus siirtyy helposti pinnoilta ja nuo oikein hakevat sitä maskistaan käsiinsä ja jättävät maskeja minne sattuu saastuttamaan. Junan roskiksessakin nähnyt niitä, joku joutuu ne siltä onkimaan pöpöineen.
Miten ne maskissa olevat pöpöt siirtyvät keneenkään muuhun, kunhan nämä muistavat hyvän käsihygienian?
Tuskin muistaa ne jotka niitä maahan ja roskiksiin heittää. Ei ainkaan näy versiolla käsienpesujonoja vaikka roskiksiin näen että niitä heitetään.
Hävittäisivät ne edes siellä kotonaan tai minne ikinä haluavat virusta viedä.Itseänhään se siinä vaarantavat, ei muita. Sehän siinä maskissa on edelleen se idea, että suojataan muita. Minä suojaan sinua ja sinä minua. Vaikka sinä vapaamatkustat ja minä jään vaille suojaa.
Ottavat sen naamaltaan paljain käsin ja sitten niillä samoilla käsillä koskevat ovenkahvoihin ja muihin pintoihin ja näin levittävät. Toivottavasti osaat edes käyttää sitä maskiasi etkä ainakaan heitä maahan.
Ihan sama, nykyhallitus on selkeästi jo aiemmin ilmaissut että kansalaisaloite ei kiinnosta jos aloitteen sisältöä ei ole hallitusohjelmassa.
Onko se sitten hyvä, kun sellaset jotka ei maskeista välitä sitten pitää sitä yhtä ja samaa maskia vaan näön vuoksi koska pakko?
Maski on tehty piilottamaan muoviin kiedottu ja häpäisty ruumis, Uhri jonka hoitajat ja lääkärit tartuttivat Bolognassa Madridissa, ja New Yorkissa.
Maski on se sama asia kuin se muovi.
Ja Uhri on siinä muovissa!
Se on teidän!
Naurettavalta. Kaikkeen sitä on ihmisillä aikaa. Mitään pakkoa ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se maski ei auta. Luitko yhtään mitä asiantuntijat sanoi tuossa tiedelehden jutussa. Samaa on sanoneet kaikki lääkärit ja asiantuntijat. Sinä olet tyhmä. Teet hyödyttömiä ja typeriä asioita ja koska olet tyhmä olet kai ymmärtämiskyvytönkin vaikka miten sinulle selittää että se maski on TURHA. Kuka se lammas on kun ei edes järkeään käytä. Sinä.
Olen lukenut tutkimustuloksia, joissa todetaan että maskit auttavat. Että pulinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tutkimustuloksia, joissa todetaan että maskit auttavat. Että pulinat pois.
Niinpä. Nämä jotka eivät käytä tai/ja sanovat, että maski on turha, ovat niitä lampaita. Ei kehdata käyttää.
Vaikka keräisivät 5000 nimeä päivässä, en maskia käytä. En voi hengittää sen läpi.
Kasvomaskin käyttö on pääosin hengityssairauksia sairastaville turvallista, mutta siihen voi liittyä seikkoja, jotka vaikeuttavat käyttöä. Jos vaikeaan hengityssairauteen liittyy hengitysvajaus, ei maskin käyttöä suositella.
Maskin käyttö voi tuntua aluksi raskaalta, joten tärkeää on löytää itselleen sopiva suojus ja harjoitella maskin käyttöä ja sen läpi hengittämistä esimerkiksi kotona istuen. Monille tulee maskin käyttöä aloitettaessa hikoilua tai pyörrytyksen tunnetta, mutta nämä yleensä väistyvät maskiin tottumisen jälkeen. Jos harjoittelusta ja rauhallisesta aloituksesta huolimatta maskia ei pysty käyttämään tai hengitys tuntuu vaikealta, voi kokeilla venttiilillistä maskia, vaikkakaan ne eivät suojaa ympäristöä, jos kantaja sairastaa koronatautia. Jos harjoittelusta huolimatta maskin kanssa on vaikea hengittää, ei maskia pidä käyttää.
Että tosi pieni määrä vouhottajia on aktivoitunut.
Meitä on 5,4 miljoonaa. Jos oletetaan, että edes 3 miljoonaa olisi samaa mieltä, tuolla vauhdilla nimilista olisi koossa jo 16 vuodessa. Tirsk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävittäisivät ne edes siellä kotonaan tai minne ikinä haluavat virusta viedä.Itseänhään se siinä vaarantavat, ei muita. Sehän siinä maskissa on edelleen se idea, että suojataan muita. Minä suojaan sinua ja sinä minua. Vaikka sinä vapaamatkustat ja minä jään vaille suojaa.
Ottavat sen naamaltaan paljain käsin ja sitten niillä samoilla käsillä koskevat ovenkahvoihin ja muihin pintoihin ja näin levittävät. Toivottavasti osaat edes käyttää sitä maskiasi etkä ainakaan heitä maahan.
Olet tosi tyhmä, jos et ymmärrä ,että maskia käsitellään niistä nauhoista. Mistä noita tolloja sikiää?
Täällä ihmiset kitisee, miten on muka vaikea hengittää. Sydäntautisena pidän kaupassa piipahtaessa maskia ja samoin bussissa. Ei ole lainkaan vaikeaa. Käytän ffp3 ja ffp2 maskia. Mitäpä luulet onko vaikea maata teholla viikkoja?
Miten maskin saa ulos paketista koskematta muuhun kuin nauhoihin?
En usko maskeihin. Ihmiset tarttuvat hysteriassaan kaiken mahdollisen konkreettisen pelastuksen ostamiseen. Maskipakkoa ei tule.
Ärsyttää kaikki maskipoliisit ja -vouhotus. Kaikennäköistä maskibesserwisseriä taas liikenteessä tietämässä kaikesta kaiken. Muiden ihmisten maskin käyttöä/käyttämättömyyttä on myös helppo vahtia. Tämä on kyttääjätyypeille nannaa.
Ihmettelen vaan sitä, että jos maskin käyttöä kannattaa niin moni, niin missä ne maskit katukuvassa ovat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tosi tyhmä, jos et ymmärrä ,että maskia käsitellään niistä nauhoista. Mistä noita tolloja sikiää?
Kaikki eivät tajua eivätkä tule ikinä tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset kitisee, miten on muka vaikea hengittää. Sydäntautisena pidän kaupassa piipahtaessa maskia ja samoin bussissa. Ei ole lainkaan vaikeaa. Käytän ffp3 ja ffp2 maskia. Mitäpä luulet onko vaikea maata teholla viikkoja?
Maskit ei suojaa sairastumiselta vaan estää toisia sairastumasta. Olen keuhkosairas, en pysty hengittämään maskin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen lukenut. Puolesta ja vastaan.
WHO-uskonto eläköön Tedros.
Minusta sen vois viedä piikille. Mutta ihan 100% varma tietysti ei edes voi olla, mitä maailmassa vielä tapahtuu. Ehkä se pääseekin vielä joku päivä piikille tai narun jatkoksi. Pikkiriikkinen mahdollisuus voi olla olemassa.