Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sosiaalityöntekijä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
22.08.2020 |

Vastaan kysymyksiin salassapito ja yksityisyys huomioiden.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en saa täydentävää toimeentulotukea koulukirjoihin, vaikka saan Kelasta toimeentulotukea?

Täydentävä toimeentulotuki on harkinnanvaraista, ja perustuu myös muihin asioihin kuin päätökseen perustoimeentulotuesta. Voit halutessasi pyytää tarkempia perusteluja päätökselle, mikäli ne eivät ole tarpeeksi kattavia saamassasi päätöksessä.

Ap

Kuinka paljon voit "harkita" itse. Tuleeko usein tilanteita, joissa voit itse päättää hakemuksen kohtalon.

Melko paljon. Mikäli haettavat summat ovat suuria tai tilanteet monimutkaisia, pyydän tiimin näkökulmaa.

Ap

Vierailija
22/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin alatte järjestämään tyttöystäviä syrjäytyneille nuorille miehille?

Emme milloinkaan, koska se olisi parittamista. Syrjäytynyt nuori mies voi toki voimaantua saamansa tuen avulla niin, että pyrkii omatoimisesti hankkimaan tyttöystävän, jos se on hänen tavoitteensa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet elintaso pako laisten elättämisestä?

Vierailija
24/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä opiskelit, kun niin pitkään kotona?

Vierailija
25/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mulla on hirveät lapsenhakkaajavanhemmat ja elämäni psykopaatin lapsena oli hirveä. En aio auttaa mitenkään vanhempiani enkä ottaa osaa yhteenkään hoitokeskusteluun tms.tilaisuuteen.

Miten niille käy? Hoitaako sossu hautaan asti?

Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta vanhemmistasi, ja taustasi huomioiden siitä irtisanoutuminen on hyvin ymmärrettävää - rohkenen väittää, että jopa suotavaa. Sosiaalitoimi ja terveydenhuolto pitävät kyllä heistä huolen niiltä osin, kuin eivät itse pärjää.

Ap

Vierailija
26/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä teet näitä älyttömän typeriä aloituksia jatkuvasti ja leikit olevasi joku muu.

Vastauksista päättelen, että ap on oikeasti sosiaalityöntekijä.

t. toinen sostt

Vierailija
27/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet elintaso pako laisten elättämisestä?

Pitkäaikainen, vastikkeeton tuki on kenelle tahansa pahaksi, koska ihmisen perustarve on olla merkityksellinen ja tuntea itsensä tarpeelliseksi toimijaksi. Jokaisen tulisi tehdä osansa yhteiskunnassa kyvyt ja edellytykset huomioiden.

Ap

Vierailija
28/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä opiskelit, kun niin pitkään kotona?

Tarkentaisitko kysymystäsi?

Ap

Vierailija
29/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko opintoihin liittyvät työharjoittelut palkallisia? Entä onko harjoittelupaikan löytäminen vaikeaa? Millaisia alaan liittyviä (kesä)töitä voi tehdä ennen pätevyyden saamista?

Vierailija
30/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelit sivuaineena? Oliko siitä aineesta valmistumisen jälkeen hyötyä vai olisiko jokin muu sivuainevalinta ollut jälkikäteen ajateltuna parempi?

Vierailija
31/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koskaan harmita määrärahojen holtiton käyttö toivottomiin tapauksiin?

Vierailija
32/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko opintoihin liittyvät työharjoittelut palkallisia? Entä onko harjoittelupaikan löytäminen vaikeaa? Millaisia alaan liittyviä (kesä)töitä voi tehdä ennen pätevyyden saamista?

Viimeinen harjoittelu on yleensä palkallinen. Harjoittelupaikat ovat kiven alla yliopistokaupungeissa, kun hakijamassa on niin iso. Ennen (sijaistamis)pätevyyttä en ole itse työskennellyt, joten heitän vain arvauksen erilaisista avustavista tehtävistä, kuten arkistoinnista ja työparina toimimisesta.

Ap

Vierailija
33/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelit sivuaineena? Oliko siitä aineesta valmistumisen jälkeen hyötyä vai olisiko jokin muu sivuainevalinta ollut jälkikäteen ajateltuna parempi?

Opiskelin kauppatieteitä pitkänä sivuaineena. Koin hyödylliseksi, koska pidän tärkeänä ymmärtää talouden mekanismeja. Hyviä sivuainevalintoja löytyy varmasti psykologiasta ja oikeustieteistä, mutta ne eivät ole aina vapaita.

Ap

Vierailija
34/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kerrot asiakkaallesi, että hänen työllistymisen esteenä on epäsiisteys: haju jo kuvottava, likaiset vaatteet ja hiukset. Koulutusta olisi ja ehkä muuten saattaisikin edetä elämässään

Vierailija
35/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koskaan harmita määrärahojen holtiton käyttö toivottomiin tapauksiin?

En pidä ajatuksesta siitä, että joku on toivoton tapaus, koska olen nähnyt suoranaisia ihmeitä tapahtuneen monen "toivottoman tapauksen" kohdalla. Mutta kyllä määrärahojen käyttäminen asioihin, jotka eivät tuota odotettua muutosta, on aina turhauttavaa.

Ap

Vierailija
36/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kerrot asiakkaallesi, että hänen työllistymisen esteenä on epäsiisteys: haju jo kuvottava, likaiset vaatteet ja hiukset. Koulutusta olisi ja ehkä muuten saattaisikin edetä elämässään

Selvitän aluksi, onko hän itse tietoinen siitä ja häiritseekö se häntä itseään. Se, miten ihminen huolehtii itsestään, kuuluu palvelutarpeen arviointiin aina. Jos sairaudet yms on poissuljettu ja henkilö pitää itsestään sellaisena, kerron suoraan, että hänen ulkoinen olemuksensa voi olla este työnsaannille. Tässä tulee toki olla hyvin sensitiivinen, eikä se ole asia, mistä puhutaan ensitapaamisella, ellei asiakas itse halua.

Ap

Vierailija
37/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen harjoittelu on yleensä palkallinen. Harjoittelupaikat ovat kiven alla yliopistokaupungeissa, kun hakijamassa on niin iso. Ennen (sijaistamis)pätevyyttä en ole itse työskennellyt, joten heitän vain arvauksen erilaisista avustavista tehtävistä, kuten arkistoinnista ja työparina toimimisesta.

Ap

Ennen sijaispätevyyttä alalta on vaikea löytää töitä. Töitä alalla kyllä on, mutta kaikkiin on yleensä koulutusvaatimus, myös erilaisiin ohjaajan töihin, joihin vaaditaan AMK-tutkinto tai lähihoitajan.

toinen sostt

Vierailija
38/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko asumistukea ennen avioeroa jos jätän mieheni ja muutan yksin asumaan? Asunto on mieheni nimissä enkä omista kuin vanhan auton. Olen peruspäivärahalla. 

Vierailija
39/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet huumausaineiden käyttäjistä? Varmasti monella sosiaalisia ongelmia ja juurisyitä tuohon, mutta onko moni vaan hupikäyttäjiä ja yhteiskunnan "free raidereita"?

Vierailija
40/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityistason psykoterapeutti, mites nyt suu pannaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi