Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Vilttiketju vko 29~~

17.07.2006 |

Huomenta kaikki! Vilijonkalle lohtuhalit ja pahoittelut. Niin kovasti oottelin iloista uutista tälle aamulle=( Vähän apeat tunnelmat oli viimeviikon viimeisissä viesteissä. Ihan samaa mieltä olen tuosta " lopettakaa se yrittäminen" . Miten helkkarissa sen tekee? Uskon, että se on sellanen kuukausien/vuosien ajatus- ja surutyö, mikä pitää tehdä. Sitten siitä ehkä pääsee yli, jos pääsee. Muistan kyllä esikoisen kohdalla, että olin niin iloinen hoitoon pääsemisestä, että en osannut kyttäillä oireita tms. Sittenhän se kahden vuoden yrittämisen jälkeen tärppäskin ekasta clomikierrosta. Jostain se rauha vaan laskeutui mieleen, en tiedä mistä. Nyt on ne viis clomikiertoa takana ja vaikka ovuloinkin niitten avulla, niin raskaus ei vaan ala. En usko enää clomeihin kohdallani. Pitäis vaan malttaa odottaa sinne lääkäriin ja katsella sitten eteenpäin. On kai mulla vielä muutama vuosi aikaa...Rahaa ei ole meilläkään, mutta jostain aion sitä repiä, jos tilanne vaatii. Mies on onneksi kaikesta sydämestään mukana.

Tulipas nyt sekavaa tilitystä...Toiv. tää viikko kuitenkin tuo tullessaan parempaa mieltä kaikille ja plussauutisia Rialta!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua kun mua itkettää ihan koko - ajan taidan olla vaan väsynyt ja suurin syy on se, että olen lueskellut naimisiin.infon keskustelufoorumissa kutsuteksti -ketjuja ja runo -ketjuja ja hyvä etten itkuun purskahda niin liikuttuneessa tilassa tällä hetkellä.

Tein alustavan varauksen sinne meidän oletettuun juhlapaikkaan. Elokuussa vasta päästään sinne katsomaan, mutta täytyy myöntää, että aikamoinen häähuuma ja -kuume on nousemassa. Olen ihan täpinöissäni tästä naimsiinmenosta :o) lasken päiviä siihen, että saan soittaa ja varata kirkon. Kaasonkin olen jo värvännyt ja syksymmällä ollaan menossa kiertelemään pukuliikkeitä....Voi että kun se ensi vuoden syyskuu tuntuu niin kaukaiselta.

Tämä häähuuma on oiva tapa sysätä vauvakuume sivummalle, vaikka siellä se taustalla kytee ;o) tänään kp8.

Mukavaa perjantain jatkoa kaikille :o)

Vierailija
22/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo häätouhut!! Ehkäpä itse joskus innostun perässä, kun ekat häät oli niin pienet..Oon kanssa sellanen itkupilli, että aina vesi silmissä niin ilosta kuin surustakin. Olenkin joskus vitsaillut, että mut voisi tilata itkijänaiseksi juhliin kuin juhliin=)

Vauva-asian kanssa on jotekin ihan ok-olo nyt. En ole niin ahdistunut, kuin keväällä. Ehkä se kevään ahdistus johtui suuresta pettymyksestä, kun clomit eivät auttaneetkaan. Uskon kuitenkin, että joku apu meillekin vielä löytyy, kun vikaa ei pitäisi olla. Pian pääsen lääkäriaikaakin soittelemaan, kun menkkajomotukset on jo niin kovat. Ihmeen kovat itseasiassa näin kp23.

Endoa sairastavilta on pitänyt kysyä jo monesti, että miten se diagnosoidaan?Näkyykö ultrassa tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vielä kurkkaamaan. Kohta pitää mennä laittamaan kuopus päiväunille ja sit suorittaa loputkin pakkaamiset reissua varten. Mies tuleen neljän jälkeen töistä ja sit viideltä yritetään päästä jo lähtemään. Missähän kaikki vilttisläiset lienee, kesälaitumillako? Vilijonkallakin alkaa kohta loma. Ja Senniina milloin se sun vuorotteluvapaa alkaa, vasta kun koulut alkaa vai jo aiemmin? Me käytiin jo ostamassa meidän tuleville ekaluokkalaisille reput viime viikonloppuna. On se tärkeä asia tuo reppu. Hyvä kun käsistään malttoivat sitä laskea. Nyt eivät siis ole kotona tällä hetkellä. Ei oo Riasta kuulunut vielä mitään...

Mulla rintojen kipeytyminen ja nälän tunne ovat jo iskeneet. Tuntuu et aina vaan aiemmin tulee nuo pms-oireet ja sit mulla on nyt kahdessa viime kierrossa ollut tuhrua kp 22 tai 23. Sit jokunen päivä taukoa ja sit täti tullut. Oudoksi menneet nuo kierrot.

Tsemppiä kaikille!! " Nähdään" taas keskiviikkona!!!

Shannon

Vierailija
24/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

endosta: silloin jokin aika sitten gynellä käydessä, ensin kerroin omin sanoin oireista ja kivuista, joita on ennen menkkoja, niiden aikana ja niiden jälkeen esim. yhdyntä on kivuliasta (kaikkeen tosin tottuu ja kun vuosia on elänyt näiden kipujen kanssa paitsi raskaana ollessa niitä ei ollut, niin näitä kipuja ja tuntemuksia pitää jo elämään kuuluvana vaikkei niiden sitä pitäisi olla...) Sitten gynen tehdessä sisätutkimusta kerroin mistä aristaa ja jollain se sinne paineli ja kysyi, että sattuuko tämä ja tämä. Siellä on ilmeisesti jotain tiettyjä kipupisteitä. Ja sitten oli palpoidessa tuntevinaan taas niitä kyhmyjä. Mutta olen ymmärtänyt niin, että varsinainen diagnoosi tehdään laparoskopiassa, jossa sitten myös endoa poistetaan.

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/ tuolta löytyy aika paljon tietoa endosta. Gyne kannattaa kyllä valita niin, että on lapsettomuuteen erikoistunut. Mulla ei aiemmat gynet joilla kävin noteeranneet mitenkään lapsihaaveita ja endo-oireita sanoivat vaan, että pitää vaan yrittää että kyllä sillä, että on säännöllisesti sukupuoliyhdynnässä tulee raskaaksi vaan eipä tullut niin joo ja kipuihin käskivät syödä vaan buranaa. Tämän " oman" gynen valkkasin käymällä läpi kaikkien mehiläisen gynekologien tiedot mehiläisen nettisivuilla. Olen käynyt hänellä viimeiset 4 vuotta ja heti ekalla kerralla otti mun puheet tosissaan ja samantien laittoi lähetteen laparoskopiaan ja tuottihan se tulostakin kun sitten lapan ansiosta kakkonen pysyi kyydissä. Nytkin sanoi, että ensin kivut kuriin ettei mun tarvitse niistä kärsiä ja sitten järjestetään mulle vielä yksi vauva ;o) ja lisäsi että jos nyt ollaan ilman ehkäisyä ennen sitä lapaa niin voihan sitä ihmeitäkin tapahtua ja tulenkin raskaaksi tässä aikaa odotellessa. Saapi nähdä :o) En näköjään osaa selittäää mitään lyhyesti...

Vierailija
25/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vielä tuskaiset 2 työviikkoa ennen lomaa ja työhanskat täysin kateissa :o/ päivät menee vauvasta ja häistä haaveillessa. Että pitääkin olla tällainen tuulihattu :o)

Ihania nuo pienet koululaiset reppuineen :o) Rentouttavaa lomaa teidän perheelle!!

Vierailija
26/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina: olen ajatellut sellasita juhlapalvelua, josta voi tilata itselleen näppärästi esi-itkijän erilaisiin tilaisuuksiin :o)

Ei vaan mulla alkaa alaleuka väpättää valmiiksi kun ajattelenkin elokuisia sukulaishäitä. Toivottavasti en ala ääneen parkua - luultavasti niin käy sitten omissa häissä...

Ja sitten vielä riittäisikin, että tilaisuudet tai tv-ohjelmat tms. tunteita kuohuttavat herkistää, mutta että jotkut tutut tuoksutkin nostavat tipan linssiin... nytkin kun mies oli työreissulla niin pyykkejä laittaessani nuuhkin hänen hikistä paitaansa ja itkin kun tuli niin ikävä sitä karhua...

Naiset on hassuja :o)

Vierailija
27/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilijonkka, kiitokset endo-tietoiskusta! Käyn myöskin sellaisella lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä, jolla on oman vastaanoton lisäksi vastaanotto mehiläisessä. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Paitsi jos seuraavalla kerralla mua vielä hätäisenä pitää...

Shannon, aloittelen vuorotteluvapaata syyskuun alusta. Jos ja kun saan sijaisen. Pidän elokuun lopulla varmaan muutaman lomapäivän. Työmotivaatio on kyllä täysin kateissa ja sen huomaa mm. siitä, että notkun täällä enemmän kuin työtehtävissä...Reppuostoksille pitäisi myös mennä piakkoin! Mulla myös pms:t tuntuu alkavan aina vaan aikasemmin.Rintojen kipeytyminen on muuttunut parissa viime kierrossa ihme pistelyksi. Ihan kuin iho olisi rikki, outoa.

Palaillaan ensi viikolla! Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
28/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iloa :o)