Kokemuksia pitkästä pillereiden syönnistä?
Moi!
Lopetin pillerit nyt syyskuussa varmaankin noin kymmenen vuotta niitä syötyäni. Kuukautiskierron pituus on nyt pari viimeistä kertaa ollut lyhyempi kuin heti pillereiden lopettamisen jälkeen.
Onko muilla kokemusta pitkän pillerijakson jälkeen raskaaksi yrittämisestä? Kuinka kauan elimistöllä menee tottua uuteen tilanteeseen? Ovuloinkohan edes,testejä en vielä ole ostanut, päiviä kylläkin laskeskellut...?
Kommentit (7)
Ennen esikoisen odotusaikaa olin syönyt 10 vuotta pillereitä, koko ajan. Raskaaksi tulin heti tyhjennysvuodon jälkeen. Synnytyksen jälkeen aloin jälleen syömään pillereitä ja söin niitä 3 vuotta. Jälleen sama juttu, heti raskaaksi.
Nämäkin asiat on kait aika yksilöllisiä. Mä en ole koskaan saanut mitään sen suuntaista ohjetta, että pitäisi pillereiden lopettamisen jälkeen odottaa jokin tietty aika ennen kuin voi yrittää raskautumista.
Söin pillereitä (Diane Nova) 15 vuotta ja jätin pillerit pois viime heinäkuussa. Sen jälkeen JOKAINEN kierto on ollut 28 päivää! Ihmetyttää kun menkat on alkaneet melkein kuin kellon tarkkuudella joka kuukausi. Tässä kuussa käytin eka kertaa ovistikkuja ja sain positiivisen tuloksen puolessavälissä kiertoa, mutta ei vaan toiseen testiin tule plussaa yrityksistä ja kierron säännöllisyydestä huolimatta :(
Itse söin Diane Novaa noin kymmenen vuotta yhden pienen puolen vuoden tauon kanssa. Lopetin pillerit migreenin takia 2001 syksyllä ja kierrot meni ihan totaalisesti sekaisin. Seuraavan vuoden aikana mulla oli kolmet menkat. Mutta teroluteilla settui pikkuhiljaa ja lopulta toki löytyi myös ongelmaa ovuloinnissa. Eli en laittaisi pelkästään pillerien lopetuksen syyksi tuota kiertosekoilua.
Clomifenin avulla tulin lopulta raskaaksi keväällä 2004 ja uudelleen sitten kesällä 2006. Nyt kahden raskauden jälkeen kierto on noin 28-35 vrk ja se riittää mulle hyvin :o)
T: 3v ja 10kk pojujen äiti
Itsellä on eka tauko 7 vuoden jälkeen ja normaalivuodon jälkeen - kun en enää tabuja ottanut, alkoivat uudestaan 2vkon päästä n.3-4 päivän runsaana vuotona. 2 vkoa mennyt tuosta minivuodosta ja odottelen joko tärppiä tai uusia alkavan toisen 2 vkon tai 3vkon jälkeen.. ihan sekasin on päivälaskelmat mulla, että kumpaa aikaa oottaa ja koska ovuloisi... Esikoista yritetään...
Olen ainakin kuullut, että voi tulla jopa helpommin raskaaksi heti pillerien lopetuksen jälkeen jos kuukautiset vain tulevat normaalisti. Kroppa kun lähtee täydellä teholla käyntiin.
Minäkin söin sen 10 vuotta pillereitä. Nyt ollaan yritetty 1,5 vuotta ja huonolla menestyksellä siis.
Ensimmäiset 8 kuukautta oli kierrot ihan sekaisin ja nyt ei vaan muuten tärppää. Tutkimuksiin menty ja tuloksia odotellessa.
Olisihan se eshkä sinun mielenrauhalle hyvä jos tikuttaisit ovita niin ainakin siltä osin olisi sitten rauhallinen olla.
Kesäkuussa jätin pillerit pois, sen jälkeen kierrot olleet mitä sattuu (söin Melianea n. 9 vuotta ) Esikoista toivotaan, yk 7 menossa, et ei oo helppoa... Voi kuulemma mennä vuosikin ennen kuin kierrot tasaantuu, varsinkin jos on pitkään käyttänyt pillereitä. Malttia!