Parhaat tv-sarjat tulevat briteistä
Kommentit (40)
Mikä uusi brittiläinen rikossarja alkoi juuri? En muista nimeä enkä huomannut katsoa. Myös tanskalaiset sarjat ovat hyviä. Katson paljon yle femmaa.
Parhaat britit: Pokka pitää, Musta kyy, Maanalainen armeija iskee jälleen, Little Britain.
Luther on kyllä loistava, harmi kun se loppuu pian.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 18:59"]
Mikä uusi brittiläinen rikossarja alkoi juuri? En muista nimeä enkä huomannut katsoa. Myös tanskalaiset sarjat ovat hyviä. Katson paljon yle femmaa.
[/quote]
Broadchurch
Uusi norjalainen sarja Velipuoli vaikuttaa lupaavalta. Yle femmalta.
Broadchurch[/quote]
Pikkasen hyvä aloitusjakso!!
Englannista tulee ainakin hyviä poliisisarjoja (Banks, Lewis, Wire in the blood).
Tällä hetkellä oikeastaan ainoa sarja mitä oon seurannut on Silta, siis ruots.-tanskalainen versio.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 18:38"]
Ap, näin on! Ihana tuttavuus on esimerkiksi Naisten paratiisi! Downton Abbeystä, hakekaa kätilöstä Bomb girleistä puhumattakaan!
[/quote]
Bomb Girls on kylläkin kanadalainen sarja.
Broadchurch oli kyllä huikea ihan kokonaisuudessaan, olin lukenut jostain hyviä arvosteluja ja katsoin sen ekan jakson kun meillä tuli tv:stä. En sitten malttanut odottaa jatkoa vaan katsoin netistä heti eilen loputkin jaksot. Mielettömän hyvä! En ole aikaisemmin jotenkin noista britti-rikossarjoista syttynyt, mutta pitää tutustua näihin uudempiin sarjoihin. Muistoissa on edelleen ikivanhat Miss Marplet sun muut joita äitini orjallisesti seurasi ollessani nuori ja ne ei jaksa kiinnostaa.
Muuten tykkään tosi tosi paljon brittikomediasta. Little Britain, Men Behaving Badly, The Extras, Smack the Pony, alkuperäinen Office, League of Gentlemen, Peep Show, jne. Paneeliohjelmat kuten esim. Never Mind the Buzzcocks, 8 out of 10 Cats, Mock the Week ja Would I Lie to You? kuuluu vakiokatsottaviin. Omaan makuun ehdottomasti paras talk show löytyy Graham Nortonilta.
Seuraan kyllä muitakin ja muunmaalaisia sarjoja mutta joku tuossa britti-tv:ssä iskee omaan (kieroutuneeseen?) mieleen ja huumorintajuun. :)
Se norjalainen "Velipuoli" vaikutti lupaavalta. "Silta" liian raaka mun makuun. Vallan linnake paras. Se amerikkalainen "Boss" on hyvä. Tykkään poliittisista draamoista.
Sherlock on aivan taivaallisen hyvä!
Doctor Who, Sherlock, Life on Mars, Broadchurch, Blackpool nyt ainakin ekana tulee mieleen. Brittisarjoissa parasta on justiin se että niissä on niin yllättäviä käännekohtia eikä ne ole mitenkään ennalta-arvattavia.
Tällä hetkellä ylivoimaisesti parhaat televisiosarjat tulevat Tanskasta (Silta, Rikos, Vallan linnake) ja Yhdysvalloista (=HBO). Sori, AP.
5, En ole noita sarjoja seurannut. HBO eikös ole kokonainen kanava tai tuottaja? ap
Samaa mieltä vitosen kanssa, forbrydelsen (rikos) ja broen (silta) on parasta mitä olen itse nähnyt televisiosta ikinä. Näiden jälkeen amerikkalaisten tai brittiläisten rikossarjojen katselu vaan ei enää nappaa samalla tavalla. Puhumattakaan tanskalaisista ja ruotsalaisista näyttelijöistä, ihan omaa luokkaansa.
Ap, näin on! Ihana tuttavuus on esimerkiksi Naisten paratiisi! Downton Abbeystä, hakekaa kätilöstä Bomb girleistä puhumattakaan!