Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette vaihtaneet hoitoalalta pois, mihin vaihdoitte?

Vierailija
22.08.2020 |

Hoitoala on ihan siedettävä ja työt siellä menee, mutta olen harkinnut alanvaihtoa. Yhtään vaan en tiedä mitä lähtisi opiskelemaan tai tekemään.. ehdotuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhimpaan sellaiseen

Vierailija
2/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja älkää ehdottako sosiaalialaa, se ei varsinkaan ole juttuni, mieluummin terveysala kuin se. Ei myöskään psykologia tai puheterapeuttia, ei liian sosiaalisia hommia. Hoitoalallakin viihdyn enemmän hommissa jotka ei ole niin sosiaalisia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin hoitoalan työt toukokuussa, määrä-aikaisuuden päätyttyä ja menen syksyllä pakkaamaan vihanneksia. En enää kestänyt hoitoalan stressiä ja huonoa työilmapiiria.

Vierailija
4/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin hoitoalan työt toukokuussa, määrä-aikaisuuden päätyttyä ja menen syksyllä pakkaamaan vihanneksia. En enää kestänyt hoitoalan stressiä ja huonoa työilmapiiria.

Minulla ei kiire ole ongelmana, en ole kokenut liian kiirettä missään hoitoalan töissä. Olen ollut esim. Kaupassa ja varastolla ennen hoitoalaa ja paljon kovempaa kiirettä ja ihan samat ilmapiiriongelmat tuntuvat olevan vähän joka paikassa.. vastuuta hoitoalalla tietenkin enemmän riippuen työstä. Minulla syy alanvaihtoon enemmänkin se ettei ala vaan oikein "tunnu omalta". En oikein koe itseäni hoitajaksi. Kiitos silti vastauksestasi, toivottavasti uusi työsi on mieluisampi 😊

Ap

Vierailija
5/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko? Vähän samaa alaa, näytteenottoa ja analysointia, ei ole millään tavalla hoidollista eikä kovin sosiaalista, näytteenotossa lyhyet asiakaskontaktit, analytiikkapuolella ei sosiaalista ollenkaan kaiken järjen mukaan. Toisaalta jos haluat ihan kokonaan alalta muualle niin sitten ei.

Vierailija
6/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri sairaalassa jos sulle riittää 2310e palkka

Vierailija
7/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin jakaa yöpostia.

Joo, vielä paskempi palkka ja työaika, kun hoitoalalla, mutta eipä tarvi kuunnella hankalien hoidettavien päänaukomista, väkivaltaa, ei siivota eritteitä, ei tehdä jatkuvasti lisääntyviä kirjallisia töitä ja raportteja raporttien perään, eikä olla vastuussa kenenkään terveydestä eikä hengestä.

Sen sijaan saan tehdä työni yksin (halleluja!), eikä vastuu paina.

Töihin meno ei enää ahdista.

Vierailija
8/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan ja sen jälkeen osastonsihteeriksi.

Vierailija
9/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui jo yli 20 vuotta sitten. 5 vuotta hoitoalalla kituuttamista riitti. Luin itseni insinööriksi ja päivääkään en ole katunut. Nyt liksa yli 100.000 euroa vuodessa ja mukava päivätyö, näin korona aikana vieläpä etänä.

Vierailija
10/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kaupalliselle ja nyt ei ole töitä. mihinhän nyt vaihtaisin?! Siivoojilla tuntuisi töitä riittävän, mutta raskasta hommaa sekin, kun oli yksi syy vaihtaa hoitoalalta pois.

Vierailija
11/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähärin tutkinnolla ei mihinkään pääse

Vierailija
12/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan ja sen jälkeen osastonsihteeriksi.

Kauppaan en takaisin kaipaa, mieluummin hoitoala kuin se. 😬

Ap

Vierailija
13/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet mun työkavereistani on entisiä hoitajia.

Kaupallinen tai IT-koulutus siihen päälle ja siitä kehityshommiin.

Vierailija
14/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähärin tutkinnolla ei mihinkään pääse

En ole lh vaan koulutus on lukio ja sen jälkeen kaksoistutkinto hoitoalalta AMK:sta. Pahoittelut jäi kokonaan mainitsematta, muttei sillä nyt tässä keskustelussa niin väliä mielestäni.

Ap

Vierailija
15/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin kaupalliselle ja nyt ei ole töitä. mihinhän nyt vaihtaisin?! Siivoojilla tuntuisi töitä riittävän, mutta raskasta hommaa sekin, kun oli yksi syy vaihtaa hoitoalalta pois.

Perusta hoiva-alan yritys ja palkkaa sinne henkilökunta. Parasta olisi jos saisit jonkin lääkärin mukaasi yhtiökumppaniksesi. Ja kohta olisikin taskut täynnä rahaa kevyellä työllä.

Vierailija
16/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpidehommat on aika vähäsosiaalisia. Lääkäri hoitaa puhumiset. Leikkuri myös vähäsosiaalista, toisaalta leikkuri ei todellakaan sovi kaikille.

Pysy ainakin kaukana kotihoidosta, hoivakodeista ja vuodeosastoista, mutta sen varmaan jo osaatkin😂

Näytteenottoa voisin minäkin ehdottaa. Jos olet sh niin voit jo sillä päästä labraan ainakin joihinkin hommiin. Labrapuolella on kovaa pulaa myös.

Vierailija
17/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoitajaksi❤️

Vierailija
18/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sulle varata aikoja?

Vierailija
19/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sulle varata aikoja?

Sihteeriopisto.com

Vierailija
20/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin jakaa yöpostia.

Joo, vielä paskempi palkka ja työaika, kun hoitoalalla, mutta eipä tarvi kuunnella hankalien hoidettavien päänaukomista, väkivaltaa, ei siivota eritteitä, ei tehdä jatkuvasti lisääntyviä kirjallisia töitä ja raportteja raporttien perään, eikä olla vastuussa kenenkään terveydestä eikä hengestä.

Sen sijaan saan tehdä työni yksin (halleluja!), eikä vastuu paina.

Töihin meno ei enää ahdista.

Työaika lehdenjaossa on mitä mahtavin, itse tykkään.

Palkka tietty sais olla isompi kun on osari hommaa.

Mut melkein parasta, etenkin arkiöinä, ei yleensä nää ketään, ainakaan täälläpäin Suomea.