Lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin?
Haluaisin palstalaisen mielipiteen siitä, että lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin ja myös siis lasten isovanhempiin. Siis siten, että itse en ottaisi enää mitään yhteyttä heihin. Toki jos he itse sattuisivat soittamaan niin sitten vastaisin.
Olen itse luonteeltani äärimmäisen kiltti ja yritän mielyttää muita. Koskaan, en koskaan ole sanonut appivanhemmille mistään pahasti. Minun on erittäin vaikea sanoa ei, jos he jotain ehdottavat. Tämän seurauksena minut on vuosien aikana jyrätty muutaman kerran.
Tämä viimeisin tuohtumukseni johtuu siitä, että olimme pyytäneet isovanhemmat lapsia hoitamaan jotta pääsemme itse iltaa viettämään kaksistaan pitkästä aikaa. Tämän lapsenvahtikeikan aikana anoppi ja appi olivat sopineet esikoisemme kanssa, että vievät hänet syksyllä viikoksi reissuun. No tämä reissu nyt ajoittuu samaan aikaan kun meidän piti perheenä lähteä reissuun. Eli perhematka peruuntuu nyt kun on tulossa VAIN esikoiselle tuo isovanhempien meidän selän takana sopima reissu! Nyt kaksi muuta lasta ja me vanhemmat emme ilmeisesti pääse sitten mihinkään reissuun. Tai sitten joudumme lähteä ilman esikoista.
Vuosien aikana on tapahtunut myös muuta, jotka olin jo unohtanut. Tämä viimeisin tapahtuma toi kuitenkin tuon kaiken taas mieliini. Esimerkiksi kerran kun olivat vahtimassa lapsia olivat leikanneet pihaamme ympäröivän pensasaidan aivan matalaksi! Meiltä meni siis kaikki näkösuoja naapuriin.
Nyt olen niin vihainen, että minua ei kiinnostaisi enää pitää mitään yhteyttä heihin. En soittaisi ja kysyisi kuulumisia enkä myöskää aio pyytää heitä enää lapsenvahdiksi. Olen muutenkin soitellut yleensä vain korkeintaan kerran kuussa.
Nyt siis vastaisin vain jos he ottavat tänne päiin yhteyttä. Mitä mieltä?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:18"]
Jos meillä olisi perhematka tiedossa, niin lapsi lähtisi perhematkalle. isovanhemmille toteaisimme jämäkästi, että lupa kysytään aina ensin vanhemmalta eikä lapselle sanota mitään ennen sitä.
Lapselle kertosimme oman perheen matkasta ja toteaisimme, että isovanhemmat tekivät typerästi, kun eivät varmistaneet meidän menojamme.
Ja meidän 5-vuotiaalla on napanuora sen verr tiukassa, ettei hän voi sopia menoja kenebkään kanssa ilman lupaamme! Jopas on röyhkeä anoppi!
[/quote]
Ihan samaa mieltä! Oman anoppini voisin kuvitella toimivan aivan samalla tavalla. En ole ikinä ollut anopin kanssa läheisissä väleissä, enkä näe mitään syytä pitää erityisesti yhteyttä. Mies hoitakoon oman sukunsa, minä hoidan omani.
[/quote]
Taidan minäkin tehdä jatkossa niin, että hoidan vain oman sukuni. Tähän saakka olen silloin tällöin soitellut appivanhemmille, koska mies ei sitä tee. On niin epäsosiaalinen. Olen ajatellut, että on kohteliasta kysyä vanhoilta ihmisiltä vointia ja kertoa silloin tällöin lasten kuulumiset. Enää en sitä tee. Olen niin vihainen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:42"]
Provo ! Olette keväällä päättäneet lähteä syyslomalla matkalle ja vieläkään ei ole 5 hengen lentolippuja hommattu. Olipa huono.
[/quote]
Ensinnäkin kyseessä ei ole syyslomaviikko vaikka monet niin olettavat kun matka on syksyllä. Yksikään meidän lapsista ei ole vielä koulussa ja pienin on vasta aivan vauva.
Paljon on tullut mielipiteitä ja ilmeisesti valyaosalle vastaajista tuo on ok, että appivanhemmat sitten omin päin ilmoittavat milloin menevät reissuun lapsen kanssa. Ja minä sittennole nillittäjä-äiti lun mielestäni nuonasiat on sovittava vanhempien kanssa. Ei lasten. Ok, tämä selvä.
Siitä huolimatta tunnen oloni loukatuksi ja pettyneeksi vaikka ilmeisesti se ei osle oikeutettua palsta-mamman mielestä.
AP
[/quote]
Oli kyseessä mikä viikko tahansa, niin jos ei ole lippuja hankittuna ja hotellia/villaa varattuna, niin ette te oikeasti ole mihinkään edes menossa. Kunhan keksit. Ja naoppikin kiusallaan sanoi, että 5v:n kanssa sovittu reissusta, koska on täysin kyllästynyt teidän lapsia vähän väliä hoitamaan.
[/quote]
Onko palstamamma ikinä kuullut äkkilähdöistä?? Me käytämme AINA niitä, koska saamme matkan siten edullisesti. Viimeksi varasimme viikkoa ennen lähtöä.
Mitä tulee tuohon anopin kyllästymiseen lastenhoitoon niin hän hoitaa lapsia korkeintaan n. 5 krt vuodessa. Näistä yleensä n. 2 on siten että ollaan pyydetty. Loput n. 3 siksi, että anoppi onnitse ssoittanut ja HALUNNUT tulla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:42"]
Provo ! Olette keväällä päättäneet lähteä syyslomalla matkalle ja vieläkään ei ole 5 hengen lentolippuja hommattu. Olipa huono.
[/quote]
Ensinnäkin kyseessä ei ole syyslomaviikko vaikka monet niin olettavat kun matka on syksyllä. Yksikään meidän lapsista ei ole vielä koulussa ja pienin on vasta aivan vauva.
Paljon on tullut mielipiteitä ja ilmeisesti valyaosalle vastaajista tuo on ok, että appivanhemmat sitten omin päin ilmoittavat milloin menevät reissuun lapsen kanssa. Ja minä sittennole nillittäjä-äiti lun mielestäni nuonasiat on sovittava vanhempien kanssa. Ei lasten. Ok, tämä selvä.
Siitä huolimatta tunnen oloni loukatuksi ja pettyneeksi vaikka ilmeisesti se ei osle oikeutettua palsta-mamman mielestä.
AP
[/quote]
Oli kyseessä mikä viikko tahansa, niin jos ei ole lippuja hankittuna ja hotellia/villaa varattuna, niin ette te oikeasti ole mihinkään edes menossa. Kunhan keksit. Ja naoppikin kiusallaan sanoi, että 5v:n kanssa sovittu reissusta, koska on täysin kyllästynyt teidän lapsia vähän väliä hoitamaan.