Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin?

Vierailija
06.09.2013 |

Haluaisin palstalaisen mielipiteen siitä, että lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin ja myös siis lasten isovanhempiin. Siis siten, että itse en ottaisi enää mitään yhteyttä heihin. Toki jos he itse sattuisivat soittamaan niin sitten vastaisin.

Olen itse luonteeltani äärimmäisen kiltti ja yritän mielyttää muita. Koskaan, en koskaan ole sanonut appivanhemmille mistään pahasti. Minun on erittäin vaikea sanoa ei, jos he jotain ehdottavat. Tämän seurauksena minut on vuosien aikana jyrätty muutaman kerran.

Tämä viimeisin tuohtumukseni johtuu siitä, että olimme pyytäneet isovanhemmat lapsia hoitamaan jotta pääsemme itse iltaa viettämään kaksistaan pitkästä aikaa. Tämän lapsenvahtikeikan aikana anoppi ja appi olivat sopineet esikoisemme kanssa, että vievät hänet syksyllä viikoksi reissuun. No tämä reissu nyt ajoittuu samaan aikaan kun meidän piti perheenä lähteä reissuun. Eli perhematka peruuntuu nyt kun on tulossa VAIN esikoiselle tuo isovanhempien meidän selän takana sopima reissu! Nyt kaksi muuta lasta ja me vanhemmat emme ilmeisesti pääse sitten mihinkään reissuun. Tai sitten joudumme lähteä ilman esikoista.

Vuosien aikana on tapahtunut myös muuta, jotka olin jo unohtanut. Tämä viimeisin tapahtuma toi kuitenkin tuon kaiken taas mieliini. Esimerkiksi kerran kun olivat vahtimassa lapsia olivat leikanneet pihaamme ympäröivän pensasaidan aivan matalaksi! Meiltä meni siis kaikki näkösuoja naapuriin.

Nyt olen niin vihainen, että minua ei kiinnostaisi enää pitää mitään yhteyttä heihin. En soittaisi ja kysyisi kuulumisia enkä myöskää aio pyytää heitä enää lapsenvahdiksi. Olen muutenkin soitellut yleensä vain korkeintaan kerran kuussa. 

Nyt siis vastaisin vain jos he ottavat tänne päiin yhteyttä. Mitä mieltä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppelis kuppelis

Vierailija
22/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi perhematka tiedossa, niin lapsi lähtisi perhematkalle. isovanhemmille toteaisimme jämäkästi, että lupa kysytään aina ensin vanhemmalta eikä lapselle sanota mitään ennen sitä. 

Lapselle kertosimme oman perheen matkasta ja toteaisimme, että isovanhemmat tekivät typerästi, kun eivät varmistaneet meidän menojamme.

Ja meidän 5-vuotiaalla on napanuora sen verr tiukassa, ettei hän voi sopia menoja kenebkään kanssa ilman lupaamme! Jopas on röyhkeä anoppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehesi on nössö, jos ei kyennyt sanomaan äidilleen, että omanperheen menot ovat ykkösiä.

Vierailija
24/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kumma kun vanhemmat ei enää uskalla edes 5-vuotiaan lapsen asioista päättää! Mitäs se ap:n mies asiasta mieltä?

Vierailija
25/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin porvoosta :)

Vierailija
26/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anopin ihan rauhassa loukkaantua. Sanot vaan että seuraavan kerran kannattaa ensin selvittää tuollaiset matkat vanhempien kanssa niin ei tule päällekkäisyyksiä. Valitat kovasti, että kun nyt näin meni, mutta pidät kiinni teidän omista suunnitelmista. On ihan sama miten anoppi syyllistää, 5v:lta. ei edes vielä tarvi mitään napanuoraa katkaista matkoilla sun muilla. Naura mielessäsi moisille jutuille. Vanhemmat päättää mihin ja kenen kanssa lapsi matkustaa, ei isovanhemmat. Ystävällisesti, mutta päättäväisesti pidät kiinni omasta matkastanne. Ehkä ne sitten seuraavalla kerralla osaa jutella ensin teidän kanssanne noista suunnitelmistaan.

Vierailija
27/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 16:35"]

Haluaisin palstalaisen mielipiteen siitä, että lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin ja myös siis lasten isovanhempiin. Siis siten, että itse en ottaisi enää mitään yhteyttä heihin. Toki jos he itse sattuisivat soittamaan niin sitten vastaisin.

Olen itse luonteeltani äärimmäisen kiltti ja yritän mielyttää muita. Koskaan, en koskaan ole sanonut appivanhemmille mistään pahasti. Minun on erittäin vaikea sanoa ei, jos he jotain ehdottavat. Tämän seurauksena minut on vuosien aikana jyrätty muutaman kerran.

Tämä viimeisin tuohtumukseni johtuu siitä, että olimme pyytäneet isovanhemmat lapsia hoitamaan jotta pääsemme itse iltaa viettämään kaksistaan pitkästä aikaa. Tämän lapsenvahtikeikan aikana anoppi ja appi olivat sopineet esikoisemme kanssa, että vievät hänet syksyllä viikoksi reissuun. No tämä reissu nyt ajoittuu samaan aikaan kun meidän piti perheenä lähteä reissuun. Eli perhematka peruuntuu nyt kun on tulossa VAIN esikoiselle tuo isovanhempien meidän selän takana sopima reissu! Nyt kaksi muuta lasta ja me vanhemmat emme ilmeisesti pääse sitten mihinkään reissuun. Tai sitten joudumme lähteä ilman esikoista.

Vuosien aikana on tapahtunut myös muuta, jotka olin jo unohtanut. Tämä viimeisin tapahtuma toi kuitenkin tuon kaiken taas mieliini. Esimerkiksi kerran kun olivat vahtimassa lapsia olivat leikanneet pihaamme ympäröivän pensasaidan aivan matalaksi! Meiltä meni siis kaikki näkösuoja naapuriin.

Nyt olen niin vihainen, että minua ei kiinnostaisi enää pitää mitään yhteyttä heihin. En soittaisi ja kysyisi kuulumisia enkä myöskää aio pyytää heitä enää lapsenvahdiksi. Olen muutenkin soitellut yleensä vain korkeintaan kerran kuussa. 

Nyt siis vastaisin vain jos he ottavat tänne päiin yhteyttä. Mitä mieltä?

[/quote]

Ei helvetti mikä tyhjäpää sä olet! Ei lapset tee mitään sopimuksia kenenkään kanssa. Ei edes jonkun mummonsa tms. Kaikki niiden asiat menee teidän kautta ja se on siinä. Jos se ei sovi jollekin vanhalle pierulle, niin sitten se ei näe niitä vekaroita enää.  Ja mitä tulee siihen pensasaitaan, niin mä lähettäisin laskun niille siitä sen tuhoamisesta.

Vierailija
28/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kuin yksikään kehitys psykansa avoimessa keittiö korkea koulussa lukenut palsta mamma päästäisi 5-vuotiastaan appi vanhempien kanssa yhtäänmihinkään. Aitakin oli kaadettu ilman lupaa. Ap unohti vielä lisätä, että anoppi oli yhdellä beibisitterireissulla leikannut kaikille lapsille pottakampaukset.

Vierailija
29/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni kävi vielä paremmin: heillä oli remontti ja tarvikkeet hankittu valmiiksi. Sis tapetit ja maalit. Appiukko, joka on ammattimies, kysyi, saako hän auttaa. Hänhän voisi maalata ja tapetoida arkena, kun hänellä oli loma ja kaveri miehineen töissä. No sehän sopi paremmin kuin hyviin, etenkin kun appi lupasi tehdä työn lahjaksi. Remontti tehtiin uuteen kotiin, joka oli appivanhempien paikkakunnalla ja kaveri asui vielä perheineen toisella paikkakunnalla, eivätkä he käyneet joka ilta tuolla uudessa kodissaan. No, viikonloppuna he sitten innoissaan ajoivat sinne. Apelle oli paperilla ohjeet, mihin seiniin mikäkin tapetit ja maali. Appi oli tehnyt mielestään hyvän työn ja käynyt ostamassa uudet, omasta mielestään kauniimmat maalit! Ja siis maalannut seinät niillä mieleisikseen. Tapetit olivat onneksi ne, mitkä pitikin, paitsi yhtä tehosteseinää. Sitä ei oltu tapetoitu, koska appi ajatteli, että pariskunnalle oli myyty vahingossa väärä rulla, koska tapetti oli " niin ruma". Onneksi ei ollut kuitenkaan laittanut jotain oman mielensä mukaista.  Appi ajatteli, että nuoret eivät ymmärrä maalien päälle, vaan ovat valinneet tyhmyyttään väärin.

Vierailija
30/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä eräs takuuvarma teema, josta saadaan paljon tuohtunutta ketjua aikaiseksi ihan hetkessä. Jep, tää on taas niitä. :) Selvää pässinlihaa.

Vierailija
31/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v lapsi, ei kai tämä äiti ole se sama, joka ruikuttaa aina milloin mistäkin, ja aina joku muu on jotain tehnyt, ja äiti ei vain kykene itse mihinkään. Aina jonkun muun vika. Mies ei remontoi, anoppi ei vie lasta harrastukseen jne.

Vierailija
32/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:35"]

Kaverilleni kävi vielä paremmin: heillä oli remontti ja tarvikkeet hankittu valmiiksi. Sis tapetit ja maalit. Appiukko, joka on ammattimies, kysyi, saako hän auttaa. Hänhän voisi maalata ja tapetoida arkena, kun hänellä oli loma ja kaveri miehineen töissä. No sehän sopi paremmin kuin hyviin, etenkin kun appi lupasi tehdä työn lahjaksi. Remontti tehtiin uuteen kotiin, joka oli appivanhempien paikkakunnalla ja kaveri asui vielä perheineen toisella paikkakunnalla, eivätkä he käyneet joka ilta tuolla uudessa kodissaan. No, viikonloppuna he sitten innoissaan ajoivat sinne. Apelle oli paperilla ohjeet, mihin seiniin mikäkin tapetit ja maali. Appi oli tehnyt mielestään hyvän työn ja käynyt ostamassa uudet, omasta mielestään kauniimmat maalit! Ja siis maalannut seinät niillä mieleisikseen. Tapetit olivat onneksi ne, mitkä pitikin, paitsi yhtä tehosteseinää. Sitä ei oltu tapetoitu, koska appi ajatteli, että pariskunnalle oli myyty vahingossa väärä rulla, koska tapetti oli " niin ruma". Onneksi ei ollut kuitenkaan laittanut jotain oman mielensä mukaista.  Appi ajatteli, että nuoret eivät ymmärrä maalien päälle, vaan ovat valinneet tyhmyyttään väärin.

[/quote]

Tämä olisi voinut tapahtua meilläkin! Hieman samantapaisia "kommelluksia" on tapahtunutkin. Kaiken huippu on ollut se, että kun olen avautunut appivanhempien tempauksista tällä palstalla, akkalauma on hyökännyt kimppuuni ja haukkuneet minua kiittämättömäksi miniäksi! Siis hehän vain yrittävät parhaansa mukaan auttaa! Kiitos ei tarvitse.

Vierailija
33/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että palstalla on nytki monta viestiketjua, joissa itketään varakkaiden isovanhempien reissaavan koko ajan ympäri maailmaa, mutta lapsenlapsia ei oteta mukaan ikinä koskaan. Nyt kun otettaisiin, on sekin väärin.

Vierailija
34/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo ! Olette keväällä päättäneet lähteä syyslomalla matkalle ja vieläkään ei ole 5 hengen lentolippuja hommattu. Olipa huono.

Vierailija
35/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi viisivuotiasta viikoksi mummolle ja papalle, vaikka olisivat paljonkin olleet yhdessä.

Vierailija
36/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:42"]

Provo ! Olette keväällä päättäneet lähteä syyslomalla matkalle ja vieläkään ei ole 5 hengen lentolippuja hommattu. Olipa huono.

[/quote]

Ensinnäkin kyseessä ei ole syyslomaviikko vaikka monet niin olettavat kun matka on syksyllä. Yksikään meidän lapsista ei ole vielä koulussa ja pienin  on vasta aivan vauva.

Paljon on tullut mielipiteitä ja ilmeisesti valyaosalle vastaajista tuo on ok, että appivanhemmat sitten omin päin ilmoittavat milloin menevät reissuun lapsen kanssa. Ja minä sittennole nillittäjä-äiti lun mielestäni nuonasiat on sovittava vanhempien kanssa. Ei lasten. Ok, tämä selvä.

Siitä huolimatta tunnen oloni loukatuksi ja pettyneeksi vaikka ilmeisesti se ei osle oikeutettua palsta-mamman mielestä.

AP

[/quote]

Oli kyseessä mikä viikko tahansa, niin jos ei ole lippuja hankittuna ja hotellia/villaa varattuna, niin ette te oikeasti ole mihinkään edes menossa. Kunhan keksit. Ja naoppikin kiusallaan sanoi, että 5v:n kanssa sovittu reissusta, koska on täysin kyllästynyt teidän lapsia vähän väliä hoitamaan.

[/quote]

Onko palstamamma ikinä kuullut äkkilähdöistä?? Me käytämme AINA niitä, koska saamme matkan siten edullisesti. Viimeksi varasimme viikkoa ennen lähtöä.

Mitä tulee tuohon anopin kyllästymiseen lastenhoitoon niin hän hoitaa lapsia korkeintaan n. 5 krt vuodessa. Näistä yleensä n. 2 on siten että ollaan pyydetty. Loput n. 3 siksi, että anoppi onnitse ssoittanut ja HALUNNUT tulla.

Ap

[/quote]

Olen kuullut äkkilähdöistä, mutta ne ei todellakaan ole halpa vaihtoehto 5-henkiselle perheelle! Vai menetkö sinä Teneriffalle, mies Malagaan ja lapset Turkkiin?

Vierailija
37/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:42"]

[/quote]

Ensinnäkin kyseessä ei ole syyslomaviikko vaikka monet niin olettavat kun matka on syksyllä. Yksikään meidän lapsista ei ole vielä koulussa ja pienin  on vasta aivan vauva.

Paljon on tullut mielipiteitä ja ilmeisesti valyaosalle vastaajista tuo on ok, että appivanhemmat sitten omin päin ilmoittavat milloin menevät reissuun lapsen kanssa. Ja minä sittennole nillittäjä-äiti lun mielestäni nuonasiat on sovittava vanhempien kanssa. Ei lasten. Ok, tämä selvä.

Siitä huolimatta tunnen oloni loukatuksi ja pettyneeksi vaikka ilmeisesti se ei osle oikeutettua palsta-mamman mielestä.

AP

Vierailija
38/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka mummo sopii 5-vuotiaan kanssa matkasta ennen kuin kysyy vanhemmilta asiasta..?! hölmö mummo, sano ettei saa viikoksi lähteä.

Vierailija
39/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:18"]

Jos meillä olisi perhematka tiedossa, niin lapsi lähtisi perhematkalle. isovanhemmille toteaisimme jämäkästi, että lupa kysytään aina ensin vanhemmalta eikä lapselle sanota mitään ennen sitä. 

Lapselle kertosimme oman perheen matkasta ja toteaisimme, että isovanhemmat tekivät typerästi, kun eivät varmistaneet meidän menojamme.

Ja meidän 5-vuotiaalla on napanuora sen verr tiukassa, ettei hän voi sopia menoja kenebkään kanssa ilman lupaamme! Jopas on röyhkeä anoppi!

[/quote]

Ihan samaa mieltä!  Oman anoppini voisin kuvitella toimivan aivan samalla tavalla. En ole ikinä ollut anopin kanssa läheisissä väleissä, enkä näe mitään syytä pitää erityisesti yhteyttä. Mies hoitakoon oman sukunsa, minä hoidan omani.

Vierailija
40/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentolippuja ei ole varattu mitä väliä silloin on milloin menette.

Oikeesti en usko että joku 5 hengen perhe päättää keväällä lähteä puolen vuoden päästä matkalle mutta vielä kk - 2 on liput varaamatta. Olette nyt hävinneet jo satoja euroja ja vielä sä murehdit.

Jos sä olet aina ollut tollainen saapas / pesusieni ei ihme ettei appivanhemmat teiltä mitään kysynyt.

ettehän te ole minnekään oikeasti lähdössä, joten päästä esikoinen lähtemään.