Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läski ei saa pukeutua kauniisti ja klassisesti.

Vierailija
22.08.2020 |

Mekkoa juhliin olen nyt etsinyt kaksi viikkoa.
Ei löydy.
Kamalia muodottomia kapistuksia. Väreinä musta, harmaa, tummansininen (näitäkin vähän) ja jos kuviollinen niin leopardi, zebra ja joku outo musta-harmaa-sininen kukkakuosi. Ja ne iänikuiset pitsit...hyi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikein olet etsinyt?

Netti on väärällään (myös) isokokoisten naisten mekkoja. Ihan varmasti löydät.

Vierailija
2/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa ylipäänsä vaatteet ovat mielestäni rumia, ihan kaikenkokoisille tarkoitetut. Ihmekuoseja paidoissa, uhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat pukeutuvat aina eläinkuosiin, glitteriin, tupsuihin ja vastaavaan. Hirveän näköistä. Aivan kuin he olisivat jotenkin muita parempia. Normaalipainoiset pukeutuvat farkkuihin ja valkoiseen teepaitaan.

Vierailija
4/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun puolesta läskit ja kaikki muutkin saa pukeutua niinkuin haluaa.

Vierailija
5/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele itse? 

Vierailija
6/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimekon kolttuja löytynee XL-koossa.

Vierailija
7/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä ompelijalla.. Ai niin, mutta sehän maksaa!

Vierailija
8/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaahan muut ylipainoiset merkkivinkkejä aloittajalle - että miltä merkeiltä löytyy hyviä vaatteita isokokoisille?

Kaikilla valmistajilla ei tarjontaa ole.

Luulisi jostakin jenkkilästä löytyvän ainakin suuria ja kauniitakin vaatteita, kun sieltä löytyy todella suuriakin ihmisiä.

Vierailija
9/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandon haulla tuli yli 500 isokokoista mekkoa. Eiköhän sieltä sullekin joku löytyisi.

Vierailija
10/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cellbes ja Klingel myy isoja kokoja, itse ostan molemmista aika usein vaatteita.

Vierailija
11/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduta?

Vierailija
12/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi suora puheeni, mutta näin se vain on. Jos etsitään juhlavaa ja istuvaa vaatetta, se on yleensä joustamatonta kangasta. Tällöin se täytyy kaavoittaa.

34-kokoinen nainen on tyyliin 88-64-92. Ehkä 5 cm heittoa suuntaan tai toiseen. Mutta melko lailla kaikki 34-kokoiset naiset ovat suurin piirtein saman muotoisia. Ehkä jollain on vähän isommat rinnat tai pyöreämpi vatsa.

Mutta kun aletaan puhua oikeasti isoista ihmisistä, ovat ne erot kilojen sijoittumisessa todella suuria. Jollakin on iso vatsa ja hoikat jalat, jollakin toisinpäin. Valmisvaateteollisuudella ei ole muuta ratkaisua kuin teltat.

Ratkaisu on käyttää ompelijaa tai opetella itse.

Vierailija
13/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta tilaan omat vaatteeni. Löytyy nättejä ja värikkäitäkin isommillekin.

Vierailija
14/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat pukeutuvat aina eläinkuosiin, glitteriin, tupsuihin ja vastaavaan. Hirveän näköistä. Aivan kuin he olisivat jotenkin muita parempia. Normaalipainoiset pukeutuvat farkkuihin ja valkoiseen teepaitaan.

Itse ole ylipainoinen ja minun mieleiseni asu olisi juurikin t-paita ja hyvin istuvat farkut. Tai vaikka pellavachinot. Lisäksi tykkään hurjasti hempeistä kukkamekoista ja vähän sellaisesta romanttisen boheemista tyylistä.

Arvaa miltä nuo tuollaiset vaatteet näyttää rintavan ompun päällä? Ihan kuin possulla olisi rusetti.

Ja ei, en voi sietää räväkän värikkäitä vaatteita saati noita eläinkuoseja ja glittereitä sun muita isoja/näyttäviä koruja, huiveja ja ties mitä tisselitasseleita. Pukeudun siis yleensä harmaisiin collarihousuihin tai trikoisiin ja johonkin pitkään yksiväriseen huppariin/t-paitaan sen mitä ihmisten ilmoilla liikun.

Vierailija
15/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa ylipäänsä vaatteet ovat mielestäni rumia, ihan kaikenkokoisille tarkoitetut. Ihmekuoseja paidoissa, uhhuh.

Tämä. Olen pitkä ja muodoltani tiimalasi normaalipainon alemmalla puolikkaalla. Olen löytänyt Suomesta yhden liikkeen joka myy itselleni istuvia kohtuuhintaisia vaatteita. Vain määrättyä osa senkään liikkeen vaatteista on tyylikkäitä.

Vierailija
16/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi suora puheeni, mutta näin se vain on. Jos etsitään juhlavaa ja istuvaa vaatetta, se on yleensä joustamatonta kangasta. Tällöin se täytyy kaavoittaa.

34-kokoinen nainen on tyyliin 88-64-92. Ehkä 5 cm heittoa suuntaan tai toiseen. Mutta melko lailla kaikki 34-kokoiset naiset ovat suurin piirtein saman muotoisia. Ehkä jollain on vähän isommat rinnat tai pyöreämpi vatsa.

Mutta kun aletaan puhua oikeasti isoista ihmisistä, ovat ne erot kilojen sijoittumisessa todella suuria. Jollakin on iso vatsa ja hoikat jalat, jollakin toisinpäin. Valmisvaateteollisuudella ei ole muuta ratkaisua kuin teltat.

Ei todellakaan ole noin. Laihtumisella ei ole ollut mitään vaikutusta siihen että kauppojen vaatteet eivät minulle istu kuten eivät ole vuosiin enää istuneet. Aivan sama mikä koko niin vyötäröllä on aina liikaa tilaa ja pituudesta puuttuu 10 senttiä. Tuon voi todeta katsomalla kokotaulukoita tai sovittamalla, vaatteita ei ole kaavoitettu minulle sopimaan.

-Tuo tiimalasi-

Vierailija
17/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tilaan zalandolta. Zizzi ja vero modan plusmallisto junarose ovat sellaisia jotka tsekkaan ensimmäisenä. Niiltä löytyy naisellisia vaatteita. Eivät ole täysin tyyliäni mutta näiltä merkeiltä olen ostanut muutamat kaikkien aikojen suosikkivaatteeni.

Vierailija
18/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi pukeutua kauniisti ? ei se mekko vie kiloja

Vierailija
19/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole noin. Laihtumisella ei ole ollut mitään vaikutusta siihen että kauppojen vaatteet eivät minulle istu kuten eivät ole vuosiin enää istuneet. Aivan sama mikä koko niin vyötäröllä on aina liikaa tilaa ja pituudesta puuttuu 10 senttiä. Tuon voi todeta katsomalla kokotaulukoita tai sovittamalla, vaatteita ei ole kaavoitettu minulle sopimaan.

-Tuo tiimalasi-

Tiimalasilla voi olla vaikeuksia löytää housuja, mutta muuten se on mielestäni helppo vartalomalli. Hartiat ja lantio ovat suorassa linjassa, ja mekon voi kaventaa vaikka vyöllä jos haluaa vyötärön näkyvän.

T. Entinen tiimalasi, nykyään kilojen myötä pehmeä suora.

Vierailija
20/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt koske pelkästään läskejä, Suomessa kukaan ei saisi pukeutua kauniisti ja klassisesti.

Jos aloituksesi koskee valmisvaatteiden mitoitusta ja valikoimia, niin ongelma on kyllä yhteinen useimmille naisille. Harva on juuri samankokoinen ja samoilla mittasuhteilla varustettu kuin mitä valmisvaatteet ovat. Ja valikoimat on tosiaan suppeat. Kannattanee alkaa suosia nettikauppoja.

Mitä tulee asenneilmapiiriin, niin sekin koskee aikalailla kaikkia painoon katsomatta. Suomessa edelleen katsotaan vähän kieroon laittautuvia ja hyvin pukeutuvia ihmisiä. ”Rumat ne vaatteilla koreilee” Näin rumana, mutta kauniisti pukeutuvana voin kertoa, että rumakaan ei saisi pukeutua nätisti, mutta en välitä enää nykyään pskakaan, mitä joku ajattelee. Jos haluan mennä mekossa ja korkkareissa töihin, menen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi