Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Olen hakemassa asunto lainaa
06.09.2013 |
Mitä kaikkea minun tulisi huomioida? En ymmärrä noita lyhennystapoja :(
Ja mitä tarkoittaa
"Aluksi 2 lyhennysvapaata vuotta, jolloin korko on noin 254 euroa kuukausittain. Tämän jälkeen kiinteä maksu 681 euroa kuukausittain."?
Kommentit (4)
Kiitos!
Kyllä aion selvittää, siksi kyselenkin. Mulle on muutenkin vaikea ymmärtää loogisesti nämä kaikki määritelmät.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Turha ottaa lyhennysvapaata alkuun, ellei se jostain syystä ole ihan välttämätöntä. Alat vaan lyhentää lainaa mahdollisimman nopeasti, eli maksaa sitä 681 euroa kuussa.
Selvitäpä miten korkosi määräytyy ja miten usein korko muuttuu, vai sovitko pidemmän (5-10vuoden) kiinteän koron.
Alue: Aihe vapaa
""Aluksi 2 lyhennysvapaata vuotta, jolloin korko on noin 254 euroa kuukausittain. Tämän jälkeen kiinteä maksu 681 euroa kuukausittain."?"
Ensimmäiset kaksi vuotta maksetaan vain korkoa, ei siis lyhennetä velkaa. Korko on nykyisellä tasolla tuo mitä mainitaan, mutta korkohan voi muuttua.
Lyhennys plus korko on kahden vuoden jälkeen yhteensä 681€ kuukaudessa. Jos korko nousee, niin summa pysyy samana, jolloin lyhennyksen osuus pysyy pienenee, eli laina lyhenee hitaammin.
Kannattaa varmaan pikkusen käyttää vielä aikaa perusjuttujen selvittämiseen, ennen kuin marssii asuntokaupoille.