Paljonko teillä kotona on käteistä rahaa juuri nyt?
Meillä:
Hätäkassassa n. 1200€
Miehen kolikkopurkissa 50-100€
Minun kolikkopurkissani n. 30€
Lapsen säästölippaassa n. 20€
Minun lompakossani 22,60€
Miehen lompakosta en tiedä, yleensä joitain kymppejä
Lisäksi X määrä erinäisinä valuuttoina reissujen jäljiltä
Yllätyin vähän kun aloin näitä ynnäilemään. Aika paljon. Onko muilla enää käteistä rahaa koskaan kotona?
Kommentit (49)
Lompsassa 400 puhelimen taskussa 150 kolikkopurkeissa ehkä 50 autossa 200 lasten possuissa 50 - 150 muita valuuttoja 200 puolisolla ehkä tonni.
Todennäköisesti jossakin laatikossa on käypää rahaa mutta silti sanon että ei yhtään.
Itselläni ei yhtään, lapsilla varmaann. 1000€ yhteensä (lahjarahoja kertyntyt).
Hilukipossa on noin 20 euroa ja lasten lompakoissa on mitä on, en ole katsonut enkä katsokaan kun ei ne minun rahoja ole.
16200€ näyttää olevan. Miehellä lisäksi ehkä max. pari sataa.
Lompakossa 50 euroa ja pari sataa kaapissa. Yksin asun.
ei ole minia samassa korissa mutta luulen että kun kaivan kaikki kiven alta niin voi olla joku 60 000 e jemmassa
Kaikki kolikoita mutta olisiko siinä noin 20e eri kokoisina hiluina.
Mulla ollut kuuden viikon ajan viidenkympin seteli ja noin 8 euroa kolikoina. Maksan kaikki ostokseni pankkikortilla. Toi viisikymppinen on siltä varalta jos korttien toiminnassa tulee tilapäinen katkos.
1160€ pieninä seteleinä piilotettuna vaimolta ja lapsilta.
90€ lompakossa.
n.50€ kolikoita säästöpossussa.
Vaimon rahoista en tiedä...veikkaisin, että 50-100€ lompakossa ja siinä kaikki.
900e seteleinä peltirasiassa, n.13e kolikko purkissa. Lasten säästölippaissa n.30e yhteensä.
Koronapandemian alussa kävin nostamassa 30 t€ kotivaraksi ja siellä se kassakaapissa on edelleen. On myös 250 g:n kultaharkko minkä yleensä saa kohtuullisen nopeasti muutettua käteiseksi jos tarvetta tulee.
On muuten omanlainen prosessi nykyään jos haluaa pankista kassalta hakea omaa rahaansa käteisellä pois. Pitää täyttää rahan alkuperäselvitys mikä sinänsä on melko huvittavaa kun sieltähän se tilitapahtumista näkyy mistä sitä on tullut. Kerran jossain Kuusankoskella en edes saanut nostettua käteistä rahaa omalta tililtäni kassalta kun piti saada n. 3000 € ja automaatti oli pois käytöstä. Sitä oli jo melko vaikea uskoa kun kassavirkailija totesi vaan etteivät voi tätä antaa vaikka oli noin pieni summa kyseessä.
500€ + 8kg kolikoita (joitakin satasia, ehkä?)
Ei yhtään. Muutama Turkin puoleisen Kyproksen raha.
Mietin tässä, että paljonkohan yhden hengen taloudella kannattais olla jemmassa jos kortit eivät yhtäkkiä toimikaan. Mulla nyt 500€, mutta vähän liikaa mun mielestä. Aika paha jos tulipalo tulee niin niitä ei korvaa kukaan kun todistetta ei ole. Tosin jos olis kolikoina niin ei pala eikä vesi turmele :D