Vielä tämä viikko jännitystä...
...ja minusta tuntuu että halkean. En malttaisi odottaa, mutta ei taida olla vaihtoehtoja ;)
Saan siis tietää pääsykokeiden tulokset viimeistään perjantaina. Välillä tuntuu siltä että pääsen, välillä taas ei. Kahdesti olen nähnyt unta että en pääse...
Päätin myös palata tiukemmin karppiruotuun syömisteni kanssa. Tässä on tullut niin pahasti lipsuttua eikä se jäänyt vaa' alta huomaamatta. Kurinpalautuksen paikka!
Kommentit (23)
Jospa se kirje tulisi huomenna! Syteen tai saveen, mutta loppuisi tämä jännitys!
Humanistien työllistyminen on todella heikkoa, ja folkloristiikka on just sellainen aine mitä opiskelet 8 vuotta ja valmistuttuasi hyvällä onnella teet pätkätöitä kaupankassan palkalla. Huonolla onnella töitä ei tahdo löytyä. Mihinkään ammattiin ei folkloristiikalla valmistu.
Itse opiskelin historiaa ja onneksi pitkin hampain " ihan varalle" hankin opettajan pätevyyden, nyt on virka ja palkka 3000 e / kk, en edes uskalla kuvitella miten olisi käynyt jos opettajan pätevyyttä ei olisi ollut.
Vaihto kotim. kirjallisuuteen ja sivuaineeksi suomen kieli. Ja tietty pedagogiset. Muuten minusta ei äikänopea tule.
Pidän kuitenkin folkloristiikkaa hyvänä lisänä äikänopen " koulutukseeni" . Onhan se myös jonkinlaista perinnekasvatusta :)
tulokset on usein päärakennuksen aulassa jo paria päivää ennemmin, kuin tulevat postissa... mä sain päässeeni, kun kaveri oli siellä ohikulkumatkalla (vuosia sitten).
Olen itse yh ja kyllä open palkalla kivasti lapsenkin elättää :) Eri asia sit jos on muuten varakas ja voi harrastaa jotain egyptologiaa, töitä kun ei humainisteille ole tyrkyllä.
t. 19
Tosin tiedekunnan sivuilla sanotaan, että ne tulokset ovat siellä juuri tuolloin perjantaina. Joko soitan tai piipahdan siellä, mikäli postikusti ei minua perjantaihin mennessä muista.
Kiitos ajatuksesta kuitenkin :)
Mutta vasta nyt pääsin pyrkimään tavoitteeseeni/haaveeseeni.
Tosin tuo folkloristiikkakin alkoi kiinnostamaan, mutta olen kyllä usealta taholta kuullut, että työllistymisen mahdollisuudet eivät ole kovin ruusuiset...
Enkä minä egyptologiallekaan sylkisi ;) mutta töitä ei juuri taida olla...
Ja yhä odotellaan postia... Nyt alkaa masu olla sekaisin...
Pidetään peukkuja, että tänään tulee postissa iloinen uutinen.
Kyllä se oli hieno fiilis, kun se kirjekuori tuli luukusta. :)
Itse en päässyt haluamaani kouluun ja lisäksi eräs mies särki sydämeni :( Eipä tässä tarvitse paljon laihduttaa kun ei mikään maistu. Paino häilyy muutenkin normaalin alarajoilla.... Onneksi loma loppuu pian ja pääsen pian taas normaaliin arkeen. Ehkä sitten helpottaa.
3: :-/ Jopas osui kerralla murhetta niskaan. Arki kyllä varmasti helpottaa!
enkä oikein pysy housuissani kun tahdon tietää jo!
Tällainen piinallinen kiduttaminen pitäisi lailla kieltää :D
En päässyt, joten Helsingin tuloksia joudun minäkin odottelemaan...
Mutta ehkä murehdin sitä sitten ensi vuonna ;)
Mutta mä pääsin! Mä en voi uskoa! Mä pääsin sinne! *sekoaa* Itkettääkin vähän :P
Kiitoksia av:laisille peukutuksesta :)
Kärsivällisyyttä ja tietysti hyviä istumalihaksia opiskeluun. :)))
Anteeksi kun menen off topic mutta miten vanha se sinun tyttö on, en yhtään muista vaikka olen ehkä sen joskus jostain lukenut?
Voiskohan jostain tilata himpun verran kärsivällisyyttä? ;)