Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen palkka on mielestäsi 2560 euroa?

Vierailija
05.09.2013 |

Onko keskipalkka?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan että mitä enemmän tienaatte, sitä enemmän veroja joudutte maksamaan. Moni ei näytä hoksaavan tätä tosiasiaa.

Minä pyysin itse asiassa vuosi sitten palkanalennusta jotta veroprosentti laski sen verran että silti jäi enemmän käteen, koska oli juuri siinä rajalla.

Vierailija
42/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 23:11"]

Suomalaiset tilastot keskipalkasta ovat täyttä valetta, suurin osa tienaa bruttona 1800-2200 euron välissä. Tuo on ihan ok palkka, toki palkka pitää suhteuttaa työhön mutta yleisesti ottaen ihan hyvä palkka.

[/quote]

Pitää paikkansa, mutta Suomessa nyt yritetään antaa kuvaa siitä että täällä on asiat hyvin, eli korkeakoulututkinnot kestävät 1-2 vuotta enemmän kuin muissa kehittyneissä maissa koska kaikki turha jätetään pois ja kun opiskelijat pidetään kauemmin kouluissa niin työllisyystilastotkin näyttävät tottakai paremmilta.

Palkoissa todella isoja eroja miesten ja naisten välillä edelleen, että se miehen euro on jatkossakin naisella vain 70-80 senttiä, ja syystä että naiset dissaa toisiaan ja puukottaa selkään työelämässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 38 tiedoksi, että ihan tällä hetkellä museoasiantuntijan tes-palkka on tuo 1800 e. Ja vaatii laajan ammattitaidon, sellaisen mitä ei pelkästään yliopistossa opita. Erilaisten näyttelyjen suunnittelua ja museopedagogiikkaa esimerkiksi.

Vierailija
44/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 18:56"]

Onko keskipalkka?

[/quote]no ei ole kun suomessa keskipalkka on 3600 euroa

Vierailija
45/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka käsittääkseni ilmoitetaan aina bruttona joten ei sitä erikseen tarvitse tingata. 

Vierailija
46/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 60% työviikkoa, ja minulla on about sama palkka. Eli mielestäni ok jos kyseessä on osa-aikainen. 

Vierailija
47/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ei suhteuteta omiin menoihin, vaan työtehtävään Palkkahan on korvaus tehdystä työstä. Kyllä tuntuu että muillakin on se suhteellisuudentaju kadonnut kuin Arkadianmäen pelleiltä. Insinöörin palkaksi tuo summa on pieni, mutta kaupan kasalle on jo suuri.

Vierailija
48/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 21:23"]

Tuo on bruttopalkka. Nettona jää käteen noin 1600 euroa.

ap

[/quote]

Miten veroprosenttisi voi olla noin korkea? Jos sulla on runsaasti vielä asuntolainaa, laske maksamasi korot ja ilmoita verottajalle. Veroprosentin noilla tuloilla ja isolla asuntolainalla pitäisi olla alhaisempi. Vai oletko tienannut alkuvuodesta enemmän ja veroa on otettu palkasta liian vähän?

Hanki nyt uusi verokortti ja laske tulot ja korkomenot.

Kannattaa aina miettiä sitäkin, että miten paljon aikaa ja ajatuksia myyt työnantajalle palkan eteen. Itse teen työtä mielelläni vähän pienemmällä palkalla, jos vastaavasti työ on mukavaa enkä menetä sen eteen yöuniani. Toki isompi liksa on kiva juttu, mutta jos joudun paiskimaan töitä liikaa omaan jaksamiseeni nähden (perhekin kärsii) niin se ei ole ansaitun rahan arvoista.

Vierailija
49/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan about tuon verran ja ihan hyvin oon pärjännyt. Asun yksin Helsingin keskustassa vuokralla ja pystyn suurin piirtein ostelemaan mitä tahdon, syömään ulkona jne. Kuukaudesta riippuen jää säästöönkin muutama satanen.

Vierailija
50/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 2500e/kk bruttona suunnittelutoimistossa Kouvolassa. Käteen jää 1600e/kk. Vero% 23. Verojen lisäksi vähennyksiä ammattiliittomaksut, työpaikan vakuutuskassa maksut, ruokaliput (120e/kk). Kyllähän sitä jäisi käteen 180e/kk enempi jos ei olisi noita muita vähennyksiä kuin verot+eläkemaksut.

Vierailija
51/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta huono. Oma brutto 2 x tuo summa. 

Vierailija
52/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 09:12"]

Itse tienaan 2500e/kk bruttona suunnittelutoimistossa Kouvolassa. Käteen jää 1600e/kk. Vero% 23. Verojen lisäksi vähennyksiä ammattiliittomaksut, työpaikan vakuutuskassa maksut, ruokaliput (120e/kk). Kyllähän sitä jäisi käteen 180e/kk enempi jos ei olisi noita muita vähennyksiä kuin verot+eläkemaksut.

[/quote]

No hei haloo, ruokalipuilla maksat syömisestäsi. Ei muutkaan ilmoita nettotulojaan niin että niistä on vähennetty jo vaikka työpaikkaruokailut. Nettotulot on brutto miinus verot ja työeläkemaksut.

Vierailija
53/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ntto on se, mitä tilinauhan kohdassa lukee maksetaan. Jonkun kuun tilistä voidaan viedä ne ruokaliput ja jonkun kuun tilistä liikuntasetelit ja kulttuurisetelit. Ne menevät siitä tilistä ja vähentää kateenjäävää palkan osuutta sellaiselta kuulta. Eli sen kuun netto on pienempi. Autoetukin vähentää palkan netto-osuutta, mutta kuuluu brutto osuuteen. Mikäs on sen palkan taara osuus?

Vierailija
54/54 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 21:15"]

Tutkinto on valmis. Olen valmistunut jo vuonna 1998. Asuntolainaa löytyy pääkaupunkiseudulla runsaasti ja 5-henkinen perhe.

ap

[/quote]

Noilla taustatiedoilla palkka ei ole huikea, mutta kuitenkin ihan tavanomainen monella akateemisesti koulutetulla (esim. lto, luokanopettaja, farmaseutti). Jos ap on juristi, DI tai KTM, on palkka alakanttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän