Millainen palkka on mielestäsi 2560 euroa?
Kommentit (54)
No heh heh, minä saan palkkaa 800 € kuukaudessa ja siitä lähtee 20 % veroja, eli kyllä tuo päälle 2000 € kuulostaa täydeltä mahdottomuudelta
Minun palkkani on suunnilleen tuon. Olen tyytyväinen. Olen kyllä osa-aikatyössä ja mieheni tulot ovat melko suuret.
Tutkinto on valmis. Olen valmistunut jo vuonna 1998. Asuntolainaa löytyy pääkaupunkiseudulla runsaasti ja 5-henkinen perhe.
ap
Palkka kannattaa aina suhteuttaa niihin omiin menoihin, veroprosenttiin, säästötavoitteisiin. Onko tuo brutto- vai nettopalkka? Miten hyvin tulet toimeen palkallasi? Keskipalkkavertailu ei aina ole se paras, jos omaa taloudenhoitoa pohtii.
Tuo on bruttopalkka. Nettona jää käteen noin 1600 euroa.
ap
Suomalaisten keskiansio on 3100€
Hyppisin onnesta, jos saisin tuon kuukausittain - vaikkakin bruttona.
T. lähes työtön
Näin yliopistokoulutettuna tuo olisi ihan ok. Siis parempiakin olisi saatavilla, mutta sellainen korvaus työstä, että motivaatiota riittäisi, ei olisi ongelmia saada omia peruskuluja maksettua ja säästettyäkin hieman.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 21:15"]
Tutkinto on valmis. Olen valmistunut jo vuonna 1998. Asuntolainaa löytyy pääkaupunkiseudulla runsaasti ja 5-henkinen perhe.
ap
[/quote]
Minusta tuo on todella pieni palkka akateemiselle, jolla on yli 10 vuoden työkokemus. Millä alalla maksetaan noin huonosti?
Minulla on lähes sama tausta, eli akateeminen tutkinto, valmistuminen vuonna 1999, työkokemusta 13 vuotta, asuntolainaa pk-seudulla ja 5-henkinen perhe. Bruttopalkkani on kuitenkin 2,5 kertaa suurempi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:42"]
Ihan paskahan se tällä palstalla on, kun useimmat palstamammoista omien puheidensa mukaan saavat vähintään 3-4T kuussa.
Itse olisin normaalina ihmisenä tuohon oikein tyytyväinen, olen juuri työnhaussa.
[/quote]
Laitoit palstamammojen keskiarvon vähän alakanttiin...mutta ei sovi unohtaa myöskään, että keskivertopalstamamman kreikkalaisen jumalpatsaan kropan omaava mies tienaa nettona alasta riippumatta noin 10 000 euroa kuussa ja munan pituus on about 25 senttiä (vaikka toki nuoruudessa isompiakin tullut koettua).
Mun mielestä perus ok palkka. Mielelläni tienaisin tuon verran
Huono. Vaikka itse tienaan yli 500€ vähemmän. Mun palkka onkin TOSI huono..
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 21:23"]
Tuo on bruttopalkka. Nettona jää käteen noin 1600 euroa.
ap
[/quote]
Pitäisi jäädä sellaiset 1800-1900 euroa, itse asiassa, myös pikkaisen "löysästi" lasketulla veroprosentilla. ;-) Oma bruttopalkkani lisineen ja suoritepalkkioineen on nimittäin keskimäärin tuota luokka per kuukausi. Ei ole mitään spesiifiä koulutusta vaativa työ.
Tienaan sairaanhoitajana lisineen päivineen about saman verran kuussa (en tee yötä ja harvemmin viikonloppuja). Mies tienaa myös suunnilleen saman verran omassa työssään, eri alalla.
Asumme pääkaupunkiseudulla ja 2 lasta. Eikai se kummonen palkka ole, mutta aivan hyvin pärjää. Säästöön jää joka kuukausi rahaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:42"]
Ihan paskahan se tällä palstalla on, kun useimmat palstamammoista omien puheidensa mukaan saavat vähintään 3-4T kuussa.
Itse olisin normaalina ihmisenä tuohon oikein tyytyväinen, olen juuri työnhaussa.
[/quote]
Laitoit palstamammojen keskiarvon vähän alakanttiin...mutta ei sovi unohtaa myöskään, että keskivertopalstamamman kreikkalaisen jumalpatsaan kropan omaava mies tienaa nettona alasta riippumatta noin 10 000 euroa kuussa ja munan pituus on about 25 senttiä (vaikka toki nuoruudessa isompiakin tullut koettua).
[/quote]
hahah :D
Mun kk palkka 2150 + 200-500 lisiä kuussa Eli mun mielestä ihan hyvä,
Lähihoitaja
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 21:57"]
Minusta tuo on todella pieni palkka akateemiselle, jolla on yli 10 vuoden työkokemus. Millä alalla maksetaan noin huonosti?
[/quote]
Museo- ja kirjastoaloilla nyt ainakin ovat palkat melkoisessa kuopassa, myös akateemisilla. Muistan edelleen ilmoituksen, jossa haettiin ammanuenssia suureen kaupunginmuseoon, tehtävässä oli laaja markkinointivastuu ja kovat kielitaitovaatimukset, ja kk-palkaksi ilmoitettiin oli 1900 e/kk. Tuosta tosin on jo muutama vuosi.
Suomalaiset tilastot keskipalkasta ovat täyttä valetta, suurin osa tienaa bruttona 1800-2200 euron välissä. Tuo on ihan ok palkka, toki palkka pitää suhteuttaa työhön mutta yleisesti ottaen ihan hyvä palkka.
Mun palkka : ) en hypi riemusta, mutta en kuole häpeään.
Alempi korkeakoulututkinto, ei ihan koulutusta vastaavassa työssä, ei kovin suurella motivaatiolla
Kyllä tuolla pärjää aivan hyvin ja säästöönkin jää. Olen luokanopettaja ja tienaan vähän alle tuon kuukaudessa.