Paljonkin äitejä, joiden raskaus/raskaudet olleet helvettiä?
Toivois että raskaana olemisesta annettaisiin totuudenmukaisempi kuva. Meitäkin kun käsittääkseni on paljon, jotka olleet raskaana ollessaan aivan henkisesti ja fyysisesti loppu.
Kommentit (25)
Olin sairauslomalla rv 8 eteenpäin koko loppuraskauden. Oksensin jatkuvasti, ei väliä oliko aamu, päivä vai yö. Saattoi mennä viikko niin, että mikään kiinteä pysynyt sisällä ja elin käytännössä pelkällä jaffalla. Olin kahden viikon välein pari päivää osastolla nesteytyksessä. Tämä loppui 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ne jotka ovat kärsineet pelkästä aamupahoinvoinnista, eivät ymmärrä millaista tämä voi olla. Kaikista rasittavinta on Se, että joku kehtaa vielä sanoa, että ei vaan ennenvanhaa saikutettu raskauden takia! Meitä on erilaisia. Itse laihduin 10kg raskausaikana, todellisuudessa vielä enemmän kun Se vauvakin oli 4 kiloinen.
Täällä myös yksi joka kovasti haluaisi toisen lapsen, mutta ei vaan kertakaikkiaan pysty ajattelemaankaan sitä raskautta...vaikka pahoinvointi kestikin vain viikolle 16, oli se ihan jatkuvaa, 24/7, siis niin kertakaikkisen kamalaa olla ihan kokoajan niin kuin pahimmassa kankkusessa, että en toivo sitä oloa pahimmalle vihamiehellenikään. Olin kaksi kuukautta petipotilaana, melkein mitään ei vaan kertakaikkiaan pystynyt syömään ja monesti vain itkin ja yritin nukkua mahdollisimman paljon ettei tarvitsisis kestää sitä oloa. Keskiraskaus ihan ok, lopussa järjettömät liitoskivut pitivät taas neljän seinän sisällä, ja juuri mitään ei uskaltanut syödä kun sokerit heittelivät. EI IKINÄ enää.
Vöi vöi. Tiedättekö, että raskaus on vapaaehtoista.
Täällä oli viimeisin raskaus (3) niin helvettiä, että mies kävi vähän aikaa sitten vasektomiassa. En pysty enää. Vauvat ovat ihania mutta se raskaus. Apua. Synnytyskin helppo kuin mikä vaikka vauva 4500g. Se tunne kun pystyit kävellä ilman, että mihinkään sattui. Oli korkea verenpaine, rd, leposyke 140 (ihan koko ajan) ennenaikaiset supistukset alkoivat rv 15 ja kuitenkin raskaus meni 2 vkoa yli. Jatkuva pahoinvointi ym. Tässä nyt joitain. En nukkunutkaan kunnolla viimeiseen pariin kk kun juoksin vessassa jopa 10 kertaa yössä. Olin ihan zombi. Hyi hemmetti!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:06"]
Olen ollut kaikissa kolmessa raskaudessa niin fyysisesti kuin henkisesti aivan loppu. Todella raju pahoinvointi ollut kaikilta viikosta viisi loppuun asti.(käynnitetty kaikki pahoinvoinnin vuoksi viikolla 37, eli heti kun on ns täysiaikainen)
Lapsia olisi lisää haaveissa,mutta itku tulee edes ajatella sitä odotusaikaa, mutta ehkä vielä joskus, vaikka se viekin mehut.
[/quote]
Kaikilta ollut tiputuksessa sairaalassa vähintään 12 kertaa, ja aina yleensä 4 päivää, joskus vain 3.