Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako muilla bassonjytke fyysisiä oireita?

Vierailija
22.08.2020 |

En tiedä, mikä on, mutta mulla basson matala jytkyttäminen aiheuttaa fyysisesti pahan olon.
Viime aikoina pari nuorta kaveria on ottanut tavakseen ajaa autolla jonnekin tähän lähistölle illalla/yöllä. Laittavat autoistaan basson jytisemään. Se kuuluu sisällekin meillä, vaikka tietysti ikkunat tiukasti kiinni. Ei sillä tavalla varsinaisesti desibelejä ajatellen hurjan kovaa kuulu, mutta sen jytkeen ihan tuntee ja kuulee sen matalan taajuuden jumputuksen. Viime yönä heräsin kuvottavaan tunteeseen ja herätessä kuulinkin, ja tunsin, sen tutun jytinän. Yleensä se vain kuvottaa ja heikottaa, mutta nyt myös oksensin. Vaikeinta on, kun sitä ääntä ei pääse pakoon. Se kuuluu ja tuntuu joka huoneessa. Ei auttanut muu kuin lähteä ajelemaan yönselkään ja rauhoittamaan kroppaa.
Mies sanoo, että häiritseehän se, mutta ei tunnu fyysisesti. Oonkohan ihan ainoa, joka reagoi näin voimakkaasti?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistuvasti tulevat lähelle metelöimään yöllä niin soittaisin 112 ja pyytäisin polisia käymään siellä.

Vierailija
22/35 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On soitettukin 112 ja sanoivat, että laitetaan sana partiolle, jos ehtisivät käymään. En tiedä onko käyty vai ei, kyllähän se jumputus silloinkin jatkui vielä aika pitkään ja sitten kuuli, kun ajoivat jonnekin muualle. Ei poliisi varmaankaan kovin tärkeiksi keikoiksi tällaisia luokittele. Tai sitten kävivät käskemässä pois. Ei nämä ihan tuossa näkösällä jumputa, mutta tarpeeksi lähellä, että tuo jytke, siis ainakin minulla, aiheuttaa huonon olon.

Nähtävästi en siis ole ainoa ja aivan hullu, jos joku muukin on kokenut samaa. Edes joku helpotus 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran läskin akan tömistely kuuluu juuri tuollaisena hillittömänä bassojytkeenä. Peitän tuon metelin nykyään pistämällä kohinaa taustaääneksi.

Vierailija
24/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

832

Vierailija
25/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisia kiinnosta. Pojat on poikia.

Vierailija
26/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa hermostoon ja voi siksi aiheuttaa monenlaisia oireita. 

Sitä ilmiötä käytetään hyväksi neurosonic -patjassa. Siinä on poistettu ääni, mutta samoilla taajuuksilla täristetään patjaa. Se auttaa moniin vaivoihin, mutta voi joillekin aiheuttaa ikävää oireilua eikä siksi sovi kaikille. Itse olen päässyt sen ansiosta eroon kroonisista hermokivuista.

Vierailija
27/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat bassoäänet tulevat rakenteiden läpi. Minulle siitä tulee tinnitystä. Sitä ei ole, jos olen kaksikin päivää reissussa. Se palaa, kun olen kotona missä kohtaa tahansa. Se alkoi , jumputus , tässä kesällä kun lapsia ei tuotu kuin käymään isän luona. Olen kerran valittanut asiasta, se ei tainnut mennä perille, kun olisi pitänyt olla kaksi asukasta takana. Muuttaa muualle en jaksa. 

Voiku tuon äänen mitata jotenkin , tietääkö kukaan?

Vierailija
28/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on hieno tunne, rakastan bassoja!  En kuitenkaan jaksa mitään diskopasketta kuunnella enkä myöskään tykkää siitä että ihmiset täyttävöt maailmaa omalla musiikillaan tai autonpörinällään. 

Vierailija
29/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensi kerralla poliisille kun tulevat metelöimään. Kunnan järjestyssäännöt todennäköisesti kieltävät yöllisen metelöinnin.

Ei musiikkitapahtumiakaan saa pitää milloin vaan. Niissäkin on tiukat rajat milloin soiton täytyy loppua.

Vierailija
30/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ ikäisenä se jytke kuulostaa äärettömän lapselliselta.

Vierailija
31/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä bassosta, mutta itselleni tuon tekee kompura. Raksoilla huutavat jättikompurat enkä edes välillä tajua mikä niin ärsyttää. Sitten katson ikkunasta ja kas, kompura se siinä ollut puoli päivää huutamassa.

Vierailija
32/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dec. 16, 2009 -- British teenager Tom Reid visited a nightclub the day after enrolling in college. It seems the loud music he heard there may have killed him.

According to reports in the British press, Reid died at a London nightclub after complaining that the bass was affecting his heart rate. While definite answers have been hard to come by, an underlying condition may have played a role in his death.

Itsellenikin tulee tietynlaisesta bassonjytkeestä olo että sydän yrittää hakeutua samaan rytmiin 😳

Niin ehkä tuo on sitten niin että äärimmäisen rytmihäiriöherkillä ihmisillä vaikuttaa rytmihäiriötä aiheuttavasti. Rytmäriä aiheuttamassa varmasti myös ihan stressi/v**utus melusta, aloittajakin oli herännyt keskellä yötä ja nostaahan se tunteita kun ei saa omassa kodissaan rauhassa nukkua. Eteisvärinäkohtauksessa voi tulla pahoinvointia ja muutenkin tosi huono olo kun verenpaine laskee ja verenkierto heikkenee. Oireet voivat olla niin epämääräisiä ettei ihmiselle tule rytmihäiriö mieleenkään.

Vierailija
33/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen lähes samoin. Mutta voimakkaamman reaktion saan esim elokuvaa katsoessa, esim jos jossain kohtauksessa ihminen on korkealla katolla ja putoamassa tai putoaa reunan yli saan selviä fyysisiä oireita, tunnen maahan mätkähdyksen sisuskaluissani. Aika pelottavaa. 

Vierailija
34/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, kun basso alkaa jyskyttää illalla n. klo 22 ja loppuu aamulla 7 aikoihin? Itse mies vaikuttaa mukavalta ja sanoi ettei soita musiikkia kovalla.

Vierailija
35/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on ruumiissa tietty elin, en muista oliko se kilpirauhanen vai mikä mutta se nimenomaan haluaa sitä rytmiä. Se saa ihmisen viihtymään ja siksi kaupat ja etenkin ravintolat soittaa aina jotain taustalle. Itseasiassa sitä jumputusta ovat ihmiset halunneet jo tuhansia vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi