Miten toimia - ihastukseni joi itsensä änkyräkänniin
Tilanne on se, että minulla on menneisyyttä alkoholistin kanssa ja olen vetänyt selkeän viivan siihen etten tule enää toisen juopon kanssa suhdetta aloittamaan.
Olen viime aikoina lähentynyt töissä erään miehen kanssa ja olemme tavanneet vapaa-ajallakin. Tiesin että hän käyttää alkoholia mutta firman juhlissa hän veti itsensä tolkuttomaan änkyräkänniin kun muut joivat itsensä vain hieman normaalia iloisemmiksi. Minulta meni maku tähän miehen ihan tyystin ja oikeastaan petyin aika pahasti.
Haluan tehdä selväksi että tässä meni raja, en tahdo hänen kanssaan mitään lähempää kontaktia tämän jälkeen. Miten ilmaisen itseäni selkästi tekemättä asiasta suurempaa numeroa ja nolaamatta miestä? Näen miehen maanantaina töissä ja haluan olla selkeä mutten tahtoisi asiaa puida työyhteisössä duunikavereiden ympäröimänä.
Kommentit (30)
Voithan sinä kertoa miehelle mitä olet aijemmin kokenut ja päättänyt. Katso, mitä mies sanoo.
Älä sano mitään alkoholista.
Sanoi vain, ettet halua alkaa suhteeseen tässä elämänvaiheessa, vetoa vaikka henkilökohtaiseen ongelmaan. Valehtele jotain.
Ap, olet fiksu kun et tee samaa virhettä toista kertaa! Minäkin erehdyin kerran, ja hälytyskello soittaa nykyisin kovaa, olipa mies tai nainen, kuka vaan kyseessä.
Anna olla.
Jos mies kysyy asiasta niin kerro.
Hänen maailmassaan tuollainen kännääminen voi olla ihan normaalia eikä itse halua nähdä siinä mitään erikoista. Sinua asia saa harmittaa mutta jollei hän edes kysy mikä mieltäsi kaivertaa niin silloin hän ei myöskään tajua että omassa käytöksessä on jotain erikoista.
Ensinnäkin jos tunteet hetäilee niin pidät kiinni omista periaatteistasi jotka olet omaksi suojaksesi määritellyt silloin kun tilanne EI ole päällä eli ihastunut mahdolliseen alkkikseen. Asia ei toimi että sitten kun se mahdollinen alkkis tulee kuvioihin niin periaatteet vaihtuu koska ton kaa mä haluun olla.
Toiseksi, henkilökohtaisia asioita ei käsitellä työajalla. Jos et halua enää lähteä töistä mukaansa niin sanot että tänään ei sovi ja myöhemmin selität jotain ympäripyöreää ettei tunnu enää hyvältä idealta.
Ja sitten kestät sitä että pakit saatuaan muuttuu oudoksi ja v^ttumaiseksi.
Älä selittele sille mitään. Alkkikset selittelee suut silmät täyteen jos niille tarjoaa siihen mahdollisuuden. Ainoa mikä muuttuu, jos muuttuu, on että mies alkaa piilotella juomistaan.
Kyllä sä tän tiedät.
Toki alkoholisti voi oppia elämään ilman viinaa, mutta ei sulla ole aikaa odotella, että sillä (ehkä) tulee sisäsyntyinen tarve muuttua.
Miksi sinä haluat selitellä yhtään mitään? Kuulostaa vain roikkumiselta.
Jos te olette työkavereita, jotka tapailevat (näin ymmärsin) niin sanot vain, että et tahdokaan suhdetta työkaverin kanssa. Ja jatkatte töitä normaalisti.
Ei jaksa kuunnella sun jaarituksia selvin päin.
Eroa vaan, se on win-win.
*Jos mies ei pitäisi*