Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä tehnyt tässä väärin?

Vierailija
21.08.2020 |

Hengataan miehen kanssa valtaosa ajastamme yhdessä, mies tosin on suuren osan yhdessäoloajasta melko poissaoleva ja räplää intensiivisesti kännykkää sekä ravaa melkein joka ilta ulkona tupakalla ja juttelemassa kavereiden kanssa. Tämä on mulle ihan ok, koska emme yleensä tee mitään hirveän erityistä, toki tuntuu vähän harmilliselta esim. yrittää katsoa leffaa tyypin kanssa kun äijä ravaa ulkona neljästi elokuvan aikana ja missaa koko juonen.

Nyt pariksi viikonlopuksi ollaan sovittu jotain oikeasti kivaa ja spessua yhteistä tekemistä. Ensimmäisenä näistä (toissa viikonloppu) mies ilmoitti perjantaina kauan sairaana olevan ystävänsä pyytäneen häntä baariin. Koska tilanne oli kuulemma niin ainutlaatuinen mahdollisuus, joka ei tulisi toistumaan enää, eikä hän ollut nähnyt tätä kaveria aikoihin, olin totta kai ihan ok sen kanssa, että mies menee ja vietämme kivan päivämme lauantaina. No, lauantaina mies ilmoitti jonkun toisen kaverin liittyneen seuraan ja että jatkavat vielä tämänkin illan. Harmistuin tästä aika paljon, koska olin jo järjestänyt kivaa tekemistä ja siirtänyt sitä, nyt piti peruuttaa kokonaan. Mies lupasi hyvittää jotenkin, ei ole hyvittänyt.

Tänään piti olla date night, mies oli sopinut huomiseksi bileillan kavereiden kanssa, kun ystävä kotipaikkakunnalta tulee kylään. Mies heräsi vasta melko myöhöön illalla ja ilmoittikin yhden ylimääräisen kaverin tulevan, joten hän lähteekin bilettämään nyt. Voi kuulemma koittaa tulla yöksi luokseni, ja "jos kaverit on huomenna liian darrassa hengaamaan", voidaan katsoa sitä deitti-iltaa sit ehkä huomenna.

Harmistuin tästä, ja lopputuloksena mies lähti raivostuneena ovet paukkuen ja syyttää mua siitä, että on menettämässä kaikki kaverinsa kun "en anna hänen nähdä koskaan ketään", vaikka en ole kertaakaan kieltänyt mitään iltamenoja. No, nyt istun yksin kotona treffeille valmistautuneena, asioita järjestäneenä ja yksin. Ilmeisesti ihan hulluna ämmänä, kun kehtasin sanoa tämän aiheuttavan pahaa oloa. En ole kertaakaan yrittänyt estää häntä lähtemästä, vaan yrittänyt jutella tilanteen aiheuttamista fiiliksistä siksi, ettei näistä jää sitä fiilistä että tämä, erityisesti toistuvana, on mulle ihan ok ja hän voi tehdä näin jatkossakin huolehtimatta siitä, mitä minä ajattelen.

En tiedä. Tälläydyin turhaan ja nyt korkkasin pullon, kai tää on taas tällainen ilta. Tässä kirjoituksessa ei ollut kai mitään pointtia, kunhan tunsin tarvetta avautua edes jotenkin. Harmittaa niin paljon ja on täysin toissijainen olo. Ero on pyörinyt mielessä muistakin syistä jo pitkään, mutta lähteminen pelottaa, koska oikeastaan kaikki mun omat ystävät on etääntyneet musta miehen kanssa vietettyjen vuosien varrella ja olisin täysin yksin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hei hetkinen. Kyseessä onkin päihdeongelmainen lusmu jota olet katsellut jo vuosikymmenen joka *suuttuu* siitä että tulet vahingossa raskaaksi?! Juokse nyt tyttökulta niinkun olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten!

Vierailija
22/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä säkiin lady s night.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaverit menee aina naisen edelle.

Helpommin saa uuden naisen ku kunnon kaverin.

Kaverit se on tuntenu varmasti paljo kauemmin

Häh? Ei kyllä saa itselleen sopivaa. Kun on se oikein hyvä nainen, niin kummasti se vaan on ykkönen.

Musta kuulostaa, että te ette ole ihan match noin käytännössä.

Käy baanalla.

Yks ja veks.

Ehkä tää poju ei kuitenkaan ole se sun elämäs mies?

Vierailija
24/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit avata vähän, mitä tuo yhdessä tehtävä kiva ja spessu tekeminen tarkoittaa? Entä deitti-ilta? Onko nämä oikeasti yhdessä päätetty vai onko mies vain myötäillyt sanomisia ja oikeasti haluaa viettää aikaansa toisin.

Tarvisiko tora nyt enää niin hirveästi avata? Selkeä peli.

Ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Kyllähän se suunsa auki saa, kun haluaa olla jonkun kans- kavereittensa.

Ei tää suhde ole vaivan väärti. Liikaa tommosta syheröö. Mielenkiintoisempi tyyppi olis sulle hyvä.

Vierailija
25/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannustan aapee sua omilles. Toi toinen ei ol valmis. Ei sun Kannata laittaa siihen energiaasi.

Löydät kyllä loistopaketin—- tai hän löytää sinut.

Kuulostat jotenkin kultturellimalta kuin tää sun baarimikkos.

Vierailija
26/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki tuota, kun itsestäänselvyys astui suhteeseen. Se vaan odotti, että mä odotan kotona kaikki illat vain häntä ja olen tehnyt hänelle ruuan valmiiksi.

pari kertaa otin puheeksi ja hän oli ihan ymmällään, että mistä sinä nainen puhut.

Sitten aloin olemaan omissa menoissani, enkä myöskään ilmotellut mitään. Siitähän se sitten suuttui. Kun en ole mitään sanonut, hän on huolissaan ollut. Niinkö?

Siinä vaiheessa sitten istuttiin alas taas ja oikeasti juteltiin. Treffi-ilta per kuukausi ja ilmottelee, kun tulee tai menee. En mä omasta mielestä ihan hirveesti rajoita ja vaadi.

Kyllä se onneksi tajus pointtini.

Vierailija
27/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli meidän suhdetta ennen samankaltaisessa suhteessa. Hänen exä ramppasi jatkuvasti kissanristiäisissä ja aina löytyi joku vanha kaveri, joka oli vain juuri tulevana viikonloppuna paikkakunnalla yms. Syitä. Ikinä ei selvinpäin voinut nähdä, vaan aina täytyi lähteä ryyppäämään. Tämä exä petti miestäni ryyppy reissuilla ja iltaan kuului vahvasti muiden miesten halailu ja lääppiminen. Olivat silloin molemmat yli kolmekymppisiä. Rahat tällä naisella meni tietysti tupakkaan ja alkoholiin ja tulevaisuutta ei kuulemma voinut suunnitella yhtään. Nyt kun heidän erosta on jo 5vuotta ja me ollaan oltu yhdessä n.4vuotta, niin tämä exä jatkaa tyyliään. Asuu vuokra luukussa, sama vanha auton romu kuin ennenkin. Silloin harvoin kun käydään kaupungilla, niin tämä nainen kävelee melkein aina umpi kännissä vastaan (pieni paikkakunta). Mieheni on hyvin tyytyväinen että pitkän odottelun jälkeen jätti naisen. Mikään ei olisi luultavasti koskaan muuttunut.

Vierailija
28/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miettinyt eroamista. Älä mieti enää, vaan tee se, jätä mies. Tai pian huomaat, että viisi vuotta on taas mennyt, eikä mikään ole muuttunut. Elä hetki yksin ja mieti, millaisen elämän haluat. Yksinkin voi elää onnellista elämää. Lähde sitten ulos ja ehkä löydät sellaisen kumppanin, joka sitoutuu sinuun ja yhteiseen elämään, jossa tehdään paljon yhdessä sellaista, josta molemmat pitävät.

Vierailija
29/33 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaverit menee aina naisen edelle.

Helpommin saa uuden naisen ku kunnon kaverin.

Kaverit se on tuntenu varmasti paljo kauemmin

Niitten kavereitten kans viettelet loppuikäs, teet lapset ja suunnittelet tulevaisuutta? Jos oot alle 20, niin saatkin olla tuota mieltä. Yritä kuiten jossain vaiheessa vähän kyseenalaistaa tuota sun ajattelutapaa. Se ei ole kovin kauaskantoinen normaali ihmiselle.

Vierailija
30/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ap on kans hankala mies. Kaikki muu on kiinnostavampaa (esim oma harrastuksensa) kuin mun ja lasten kanssa kotona oleminen. Hänellä on oma elämänsä ja minulla lasten kanssa omani. Hänen eräs hyvä puolensa on, että hän on varakas ja mahdollistaa perheellemme yhtä sun toista.

Luulen, että sellaisia pariskuntia, jossa ekan parin v seurustelun jälkeenkin menee erittäin hyvin ja asiat esim kodin/lastenhoito hoidetaan yhdessä, on erittäin vähän. Jotkut kyllä sellaisen miehen onnistuu löytämään. Pulma kyllä paljon liittyy siihen, että se millainen aviomies mies sitten lopulta on, tiedät vasta kun olet ollut miehen kanssa muutamia vuosia ja tehnyt pari lasta hänen kanssaan.

Mutta jos miestäsi ei kiinnosta kotoilu nyt ennen lapsia, niin sitten kun on lapsia, sitten ei kiinnosta sitä vähääkään. Että jos haluat tasa-arvoista lastenhoitoa miehen kanssa työaikojen ulkopuolella, älä hanki lapsia hänen kanssaan.

Itse tiesin ettei mies osallistu lastenhoitoon, mutta siltikin halusin lapsia oman mieheni kanssa. Tiedän kyllä että harvat naiset näin ajattelevat enkä siten tyrkytä malliani. Mieheni tietää että homma meillä ok, kunhan hän hoitaa raha-asiat.

Vierailija
31/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun mies ”juoksee ulkona kaveiren kanssa tupakalla 4-5 kertaa kun katselette elokuvaa”, ja on ”ystävystynyt nuorempien poikien kanssa”?

Honey, sun mies on diileri.

Vierailija
32/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis naimisissa tai avoliitossa? Puhut miehestä, niin jos asutte yhdessä, niin onhan tuo törkeää ettei mies tule edes kotiin illanvietosta.

En sietäisi tuollaista edes vaikka asuisimme erillemme. Jättäisin moisen keskenkasvuisen kollin.

Vierailija
33/33 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa olevan melko yleistä miehillä, että se nainen pitää olla mutta mitään hänen kanssaan ei haluta tehdä eikä huomioida häntä mitenkään. Minun kokemusteni mukaan ne kiivaiten parisuhdetta hinkuvat miehet ovat useimmiten kelvottomimpia kumppaneita, epäkypsiä ja kykenemättömiä aidosti arvostamaan toista. Mutta hyvä juttu ap, että tänne kirjoittaminen selkiytti ajatuksiasi. Nyt ei muuta kuin oman elämän suunnitteluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi