Mikä on paras olut, jota olet maistanut?
Kommentit (61)
Yhden kerran elämässä olen juonut todella hyvää olutta. Merkkiä en tiedä vai oliko paikan oma resepti. Erittäin raikas ja kylmä inkivääriolut (näkyi lasissakin hitusia inkivääristä tms.) Oli niin hyvää!! En osannut odottaa sitä kun pyysin vain yhden oluen. Tämä tapahtui Espanjassa, brittien pitämässä ravintolassa.
Karhua menee muuten kun on kylmää!
Pilkatkaa vaan, mutta sanon silti Lindemans Cassis. En oikein perusoluista välitä, mutta nämä lambic-pohjaiset naisten oluet (kirsikka, mustaherukka, omena) maistuvat minulle. Alkoholia 3,5% ja tuollainen yksi 25cl pullo on juuri sopiva annos tällaiselle satunnaiselle naukkailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Pilkatkaa vaan, mutta sanon silti Lindemans Cassis. En oikein perusoluista välitä, mutta nämä lambic-pohjaiset naisten oluet (kirsikka, mustaherukka, omena) maistuvat minulle. Alkoholia 3,5% ja tuollainen yksi 25cl pullo on juuri sopiva annos tällaiselle satunnaiselle naukkailijalle.
Pilkkaan kyllä
Kasteel Rouge, hanasta ja oikeaan linnajalkaiseen lasiin. 🍒
Tornion Panimon North nimenomaan lasipullossa on mahdollisesti paras vaalea olut. (Tykkään toki myös Peronista, mutta koska meillä on hyvää kotimaista lähituotantoa ja pienpanimoja, niin en oikein ymmärrä, että tänne pitäisi rahdata jostain ulkomailta oluita.)
Varsinaisen olutsuosikkini nimeä en tiedä. Se oli aromikas red ale. Niitäkään ei tahdo pullotavarana kaupoista tai Alkoista saada, puolen litran tölkkiä en halua ostaa. Red alejen eli amber alejen ongelma on, että niistä voitaisiin tehdä ihanan aromikkaita, mutta liian moni panimo jättää ne latkuksi. Siinä katoaa se red alen idea, kyllähän aromikkuuden pitäisi lisääntyä sitä mukaa kuin värikin. Ihan tummia oluita taas en näin kesäaikaan tykkää juoda.
Ranskassa nautin jotain hyvää belgialaista lageria. Siellä ongelma oli, että hyvää lageria ei meinannut saada mistään, ja jos saikin niin se oli sitten jotain 8-9%. Chouffe oli yleensä afterworkkien vikatikki, mutta se oli hyvää ja sai monesta paikasta. En kyllä tiedä menikö se enää lagereihin.
Suomessa Pyynikin Mosaic on ollut hyvä ja edullinen saunaolut.
Ruuti sai suolen pelittämään, ehkä liiankin hyvin. Harmi kun ei ole enää saatavilla.
Floridalaisen Funky Buddhan Hop Gun IPA on aika täydellinen. Sitruksisen raikas, makeaa mallasta ja voimakkaat jenkkihumalat.
Amager Bryghusin Maureen the Maverick Moonshiner.
Vierailija kirjoitti:
Kukko on mun valinta, Helles ja Ale. Brooklynin Special Effects niin loistava että oikeasti tekee usein mieli valita alkoholiton!
Kukko Pils!
Tuossa toissa kesänä helteessä Amsterdamissa tuli maistettua Brouweri'tijn Ijwit ja oli kyllä hyvää.
6p