Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako jatkossa sitten palkatonta töistä hoitaakseen lasta?

Vierailija
04.09.2013 |

Kun niin moni täällä hokee, että voit toki jäädä kotiin, mutta kustanna itse "löhöilysi".

No joo minä todellakin haluan hoitaa lapseni 3-vuotiaaksi kotona! Pienempää en tarhaan halua laittaa. Mutta mites tämä nyt sitten onnistuu? Kun meillä ei ole varaa siihen, että isä jäisi kotiin (isällä 3.kertainen palkka).

Mielelläni säästän ja olen sitten säästöjen turvin kotona, mutta kuka määräisi työnantajan antamaan minulle palkatonta vai onko tässä ainut vaihtoehto irtisanoutua vakityöstä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän, että monet eivät ole tajunneet osittaisen hoitovapaan mahdollisuuksia. Osittaiselle hoitovapaalle voi jäädä siihen asti kun lapsi on 8-vuotias (koulun tokaluokka päättyy). Kela maksaa mitätöntä korvausta siihen asti kun lapsi täyttää 3 v, mutta osittaista hoitovapaata voi jatkaa senkin jälkeen ilman Kelan tukea. Sehän on käytännössä palkatonta eli kun teen nelipäiväistä työviikkoa, saan palkkaa 80%. Mutta samalla laskee veroprosentti ja myös päivähoitomaksut. Lisäksi myös isällä on mahdollisuus jäädä osittaiselle hoitovapaalle ja saada 80% palkasta. Isä on kotona maanantain ja äiti perjantain, joten lapselle tulee vain 3 hoitopäivää niin kauan kuin kouluun asti menee. Miksei monet ole tajunneet tätä ratkaisumallia ja hyödyntäneet sitä???

Vierailija
22/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion irtisanoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä säästät muutaman satasen joka kuukaudeksi ja mies saa 300 euroa+kuntalisän palkkasi lisäksi niin pitäs ihan samalla tavalla pärjätä kun ilman sinun palkkaa. Jos elelette vain sun säästöillä teillä jää kotihoidontuki saamatta. Eli sun säästöt+tuki+sun palkka= kyllä sillä lapsen kotona hoitaa jos oikeasti haluaa eikä kyse ole siitä että ÄITI haluaa olla kotona 3 vuotta....

Vierailija
24/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 12:16"]

Onhan se nyt selvää, että pystyn kyllä säästämään sen verran, että voisin olla kotona ilman tuota 300e tukea jonkun aikaa. Mutta enhän minä nyt herranjestas sentään pysty sellaisia summia säästämään, jotka kattaisi miehen kotona olon!

En käsitä miksei ihmiset tätä käsitä??? Jos miehen palkka on useamman tonnin ja kotiin jäädessään saisi sen 300e niin onhan siinä nyt "PIENI" ero.

[/quote]

Taas yksi 1:3 pariskunta. No eikö mies voi siitä isosta palkastaan säästää omaa kotonaoloaan varten? Niin mun mieheni teki.

Mutta kysymykseesi, tuota ei vielä tiedetä. Veikkaan, että tulee riippumaan työpaikasta.

Vierailija
25/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 12:16"]

Onhan se nyt selvää, että pystyn kyllä säästämään sen verran, että voisin olla kotona ilman tuota 300e tukea jonkun aikaa. Mutta enhän minä nyt herranjestas sentään pysty sellaisia summia säästämään, jotka kattaisi miehen kotona olon!

En käsitä miksei ihmiset tätä käsitä??? Jos miehen palkka on useamman tonnin ja kotiin jäädessään saisi sen 300e niin onhan siinä nyt "PIENI" ero.

[/quote] No jeskamandeera, miehesi voi mainiosti säästää siihen että on kotona vuoden.

Vierailija
26/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 15:33"]

Jos sä säästät muutaman satasen joka kuukaudeksi ja mies saa 300 euroa+kuntalisän palkkasi lisäksi niin pitäs ihan samalla tavalla pärjätä kun ilman sinun palkkaa. Jos elelette vain sun säästöillä teillä jää kotihoidontuki saamatta. Eli sun säästöt+tuki+sun palkka= kyllä sillä lapsen kotona hoitaa jos oikeasti haluaa eikä kyse ole siitä että ÄITI haluaa olla kotona 3 vuotta....

[/quote]

Ja lainan voi laittaa koroille. Vaikka edes 6kk:ksi, jolloin lapsi on jo 2.5v sitten.

Vierailija
27/27 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajalaa ei ole velvollisuutta antaa kenellekään palkatonta lomaa mistään syystä eikä kukaan voi määrätä työantajia antamaan palkatonta lomaa. Näin se vain on ja näin sen tulee ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän