Alkoholisti täällä.
Olen 36-vuotias nainen ja juonut 7 vuoden ajan päivittäin keskimäärin 2-7 annosta/vrk. Joitakin satunnaisia päiviä olen ollut juomatta ja pari vuotta sitten pidin tipattoman tammikuun. Nyt vaan alkoi jo poika huomauttelemaan, että juon liikaa..
Nyt on kuudes päivä ilman alkoholia. Uskomattominta on se, että meiltä löytyy hyllystä 2 pulloa viinaa ja jääkaapissa on muutama pullo olutta. En ole juonut. Mieheni ei siis käytä alkoholia juuri lainkaan ja hänkin on juomisestani huomauttanut.
Lapseni ovat tähän asti joko luvalla tai luvatta vieneet äiskän tyhjentämiä tölkkejä kauppaan. Eilen tytär kysyi ihmeissään, että missä kaikki tyhjät tölkit on... Ei ole mistä ottaa, mutta ei näyttänyt pettyneeltä.
Mä olen ollut hirveän itsekäs ja olen pilannut lasteni elämän. En tajua, miten olen selvinnyt hyvin työstäni, eikä perheen ulkopuoliset ole huomannut mitään.. tai ainakaan eivät ole mitään sanoneet. Olen juonut kotona avoimesti, olen juonut kotona salaa, hävittänyt todistusaineistoa ja valehdellut miehelleni juomieni määräiä. Mulla ei tee yhtään mieli viinaa. Nyt olen lomalla, eikä muita ole kotona. Normaalisti olisin jo tässä tilanteessa korkannut oluen, mutta en vaan enää pysty... Hävettää, kaduttaa ja surettaa.
Saa haukkua!!
Kommentit (11)
Hyvä!
Päivä kerrallaan ja hanki itsellesi tekemistä. Yksin ollessa ulkoilia ja vaikka näyteikkunaostoksia. Kotona ollessa, lukemista, opiskelua, villasukanneulontaa samalla kun katsot leffaa.. Arvaan, että tv:n ääressä on mennyt aika paljon alkoa? Juo vichyä, proteiinijuomia ym.
En hauku, vaan nostan hattua. Olin itse ihan samassa tilanteessa 3 vuotta sitten. Sain apua ja olen ollut nämä 3 vuotta raitis. Elämäni paras päätös oli lopettaa juominen ennen kuin pysyvää tuhoa syntyi minulle tai läheisilleni. Avaa päihdelinkin sivut, sieltä saat lopettajien palstalta arvokasta vertaistukea ja hyviä vinkkejä tilanteisiim, joissa tuntui vaikealta olla juomatta. Kaada varmuuden vuoksi ne jäljellä olevat juomat pois, sillä viinapiru saattaa iskeä yllättävän vahvasti jossain vaiheessa ja sillon on tärkeää ettei kotona ole alkoholia. Onnea hyvän päätöksen johdosta, nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin!
Hyvä!
Ja kuten joku toinenkin sanoi hävitä ne viinat ja kaljat, mitä kotoa löytyy!
Jos teillä on tapana pitää illanistujaisia niin kerro siellä ettet juo. Kiellä ihmisiää tuomasta viinipulloja tuliaisiksi.
T. alkoholisti isän tytär
Olet ottanut ensimmäisen askelen, hienoa! Kerää nyt mistä tahansa voimia ottaaksesi sen toisen, eli pysyäksesi tänäänkin irti pullosta. Ja sitten huomenna. Muista syödä säännöllisesti, sillä veren sokerin jyrkkä vaihtelu voi aiheuttaa repsahtamisen. Tappele ja näytä sille viinapirulle!
Kiitos vastaajille. Kävin tutustumassa päihdelinkin sivuihin, kiitos vinkistä! Olen juonut tänään mustikkasoppaa =), siivoillut keittiötä ja miettinyt asioita. Viinat on hyllyssä, eikä tee mieli. Vien ne kohta varastoon ja annan varaston avaimen (niitä on vain 1 kappale) miehelleni, kun ruokkiksella käy kotona. Voitte olla varmoja, että laittaa sen hyvään jemmaan. Viime aikoina olen tehnyt sen verran, että menen kaikkiin juhliin autolla, joten on ollut pakko olla kahvilinjalla. Hyväksi todettu keino, jolla vältän krapulan, muistinmenetykset ja infernaaliset morkkikset.
Kohta taidan mennä koiran kanssa metsäreissulle etsimään sieniä. Kiitos kaikille tsempistä!!!
ap
hienoa! aiotko joskus vielä yrittää kohtuukäyttöä, vai onko absolutismi ainoa vaihtoehto?
Nyt on tavoitteena olla muutama viikko kuivilla. Katson sitten, mihin päädyn. Kohtuukäyttö olisi sinänsä "haave", koska pidän ihan todella kylmän oluen mausta ja varsinkin saunan jälkeen sellainen maistuu. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu.. Ei en lantrannut soppaa viinalla, en yleensäkään lantraile, vaan juon raakana.
ap
Ei saa haukkua!
Se ei sinua auta ja meidän tulee tukea sinua.
Olet ehkä tehnyt huonoja valintoja, mutta nyt on aika kun olet itse ottanut askeleen ja ymmärtänyt ongelman. Nyt vain pysyt siinä ja hae vielä ulkopuolista apua tueksi lääkäristä tms. Muista että yksi ratkeaminen ei tarkoita että lakko on lopullisesti pilalla. voit aloittaa sen uudelleen, mutta älä nyt vain ratkea siksi, ettei se mitään pilaa, koska silloin se kyllä sen tekee. Voimia uuteen parempaan elämään! Hanki harrastus ja uusia ystäviä :)