Ei kai teinityttärelläsi ole BOY LONDONIN VAATTEITA?
Boy London on tämä tämän hetken must have -merkki teinityttöjen keskuudessa. Työkaverin tyttärellä oli tänään tuollainen paita yllään ja kiinnitin siihen heti huomiota tutun näköisen kotkan takia. Työpaikalla googlattiin yhdessä Hitlerin kehittämä kotka-natsilogo ja ne ovat kuin ovatkin identtiset! Meni kuulemma tytön paita siltä istumalta roskiin.
"Yes it's related to the Nazis, in the late 70's and early 80's Boy London was just BOY a Punk Boutique on the Kings Rd. owned by Stephan Raynor and chief rival to Vivienne Westwood's Seditionaries Boutique. Like Seditionaries BOY used a lot of Nazi imagery, one of it's earliest designs under the BOY Label was a silk screen print of Adolf Hitler's portrait. The Eagle began as a t-shirt print as well, the earliest was sold when the shop was called Acme Attractions and included the swastika below the Eagle, this shirt was owned by Steve Jones of the Sex Pistols. When the shop changed it's name to BOY they cut the swastika off and added the BOY logo instead. When celebrities like Boy George and Madonna became BOY regulars the shop re branded itself as Boy London a label marketed more to teeny boppers than Punks, but for whatever reason they decided to keep the German Eagle. The Eagle is related to, but distinctly different from the Roman Legion Eagle. Even the Boy London website didn't try to hide the fact the Eagle was taken from Nazi Germany. I strongly discourage you from getting the tattoo.
Source(s):
A close friend of mine owned a small Punk Boutique in the 70's. This boutique stocked both Seditionaries and BOY, the first, and only independent retailer of Vivienne Westwood and BOY at that time in England. In the early 80's he was the go between for Vivienne Westwood and Malcolm McLaren, and Stephan Raynor hammering out the deal for BOY to buy the Seditionaries catalogue when Westwood changed the name to Worlds End and steered away from the Punk image. He continued to design for BOY until the mid 80's when he opened his own Boutique in the Hyper Hyper Market and managed to obtain the rights to reproduce a number of Seditionaries/Worlds End, and BOY designs. Both his ex-wife and daughter have modeled for Vivienne Westwood, and he is still one of the best known dealers of vintage Vivienne Westwood in the world."
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20091202131132AAmmkAL
Kommentit (182)
Suomi liittoutui Natsi-Saksan kanssa vasta muutama vuosikymmen sitten. Asunto ja sukulaiset vaan kaatopaikalle, ja sitten Amerikkaan lapsien kanssa anomaan armoa.
Vit-ttu mikä aihe... Pitäskö kotkatki ampuu taivaalta koska mieleen tulee joku natsi-saksa!? Use ya brains mathafuckeeeers!!
vitunko väliä jollai symboolilla?? siis omg siis meiän tyttö käyttää nyt boy london paitaa ja siinähän on natsi logo siis iik, samantien roskiin ja kirppikselle, jaattepaha natsi merkkiä etee päi :DD ei sillä että ite välittäsin jostai natsista mutta se on jo menny vittu kaikki ootte varmaa jotai historian opettajia eläkee nyt herran jumala NYKYAIKAA siis vielä jaksetaa jostai natsista jauhaa ja bmw:t kaatopaikalle vittu viekee omat esi isienne romut sinne kaatopaikalle
Juutalainenko tämän ketjun aloitti?
Oikeasti, natsitouhu alkaa menemään jo vähän överiksi...90-vuotiaita "sotarikollisia" raahataan oikeuden eteen kuukausi toisensa perään ja lähetellään ihmeellisiä kirjeitä Suomenkin johdolle, jossa muistutetaan virheellisesti "aseveljeydestä" natsien kanssa ja kiristetään...huhheijaa. Onko muuta sotilasporukkaa vastaan hyökätty missään yhtä pitkäkestoisesti kuin natseja?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 15:04"]
Chanelin, Vuittonin, Hugo Bossin yms. boikotoiminen natsi kytköksistä on urpoa. Tottakai aikanaan maanosan suurimman suurvallan kanssa kannattaa/täytyy olla tekemisissä. SS upseereille pukujen tekeminen on aika hyvä business, niitä riittää ja raha virtaa.
[/quote]
Ranskalaiset Chanel ja Vuitton eivät tehneet miesten vaatteita, he auttoivat rahallisesti ja ensiksimainittu tapaus sängyssäkin.....
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 11:25"]
Musta tuntuu, että täällä käy yksi ja sama tyyppi haukkumassa Boy Londonia.
[/quote]
joo, aivan selvästi se joka vetää tuota typerää natsikorttia hihasta koska ei ole varaa ostella teineilleen trendikästä boy london merkkiä! :-)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 22:30"]
Eikö BOY ole sillimerkki?
[/quote]
Natsilli.
kukkahattutädit saisivat oikeasti hirttää itsensä ja tollaiset historiallliset ajattelutavat tukkia syvälle sillivaginaansa. Nykypäivänä tuskin ajatellaan millainen historia milläkin on, mutta jos muodissa ollaan.. NIIN.. tärkein se LOGO, ei se mitä se pitää takanaa!
Googlaatkaapa pohjois-korea suomeksi ja englanniksi ja lukemaa paneutuen ja useasta lähteestä maasta.. Ja jatkakaasitten jeesustelua Hitleristä ja natseista jos enää kehtaatte.
Tämä keskustelu vahvisti epäilyksiäni entisestään. Suurin osa av:laisista on jotain hemmetin teinejä.
"Siis mä niinqu käytän niit keldui mitä mä niinqu haluun, vittu iha sama, vaik ne onkin jonkun kukka hattu tädin (erikseen kaikki) lässytyst, mä en niinqu jaksa mitään kalkkiksii hei ketä kiinostaa niinqu mitä kledui tai vaatteit mä pidän päälläni kosk se on kato muotii niinqu!! XDXDXDXDDXXDXDDXDD!!!??? Mitä vitun natzei edes kukaan tiedä niist mitään paitsi kalkkikset eikä paljoo hei kato kiinnosta XDXDXDXDXD"
Voi jeesus...
Tuota...Valiohan ei kokonaisuudessaan ole Nestlen omistuksessa, vain valion jäätelöt. Näin sivuhuomautuksena.
Kun itse näin tuon logon aikoja sitten eräässä kuvassa Tumblr:ssa, niin ajattelin sen automaattisesti natsilogona ja pidin sen vaatekappaleen käyttäjää jonkin sortin uusnatsina tai sen ihannoijana. Myöhemmin vasta tajusin, että kyseessä on vaatemerkki ja ettei logon tarkoituksena ole edustaa natsismia, vaikka sen kopio onkin. Itse en näe enään merkkiä enään natseihin viittaavana, koska siitä on tullut yleinen muoti-ilmiö. Käytän itsekkin korua missä on risti, vaikka olenkin ateisti. Se vaan näyttää hienolta, joten en välitä, vaikka joku pitäisi minua uskovaisena.
Tiedän kuitenkin, että tässä maailmassa on ihmisiä, joille toi logo edustaa vain sitä yhtä asiaa ja itse en ainakaan haluaisi leimautua natsiksi, joten en kyseistä merkkiä tahdo käyttää. Tosin en käyttäisi sitä muutenkaan, koska en pidä merkeistä, jotka tunkevat logoaan isolla joka paikkaan, että varmasti kaikki tajuaa mitä merkkiä on päällä.
Kuten aiemmin sanoin, niin ei minua haittaa, vaikka joku kyseistä merkkiä käyttää, mutta tahtoisin henkilön kuitenkin tietävän mitä hän käyttää. Iso osa merkkiä käyttävistä ei sitä tiedä, mikä on mielestäni huolestuttavaa.
Huvittaa nämä "oikeutensa" tuntevat teinit, jotka ovat vallanneet tämän viestiketjun.
Se, että teillä on oikeus pitää ihan minkälaisia vaatteita tahansa, ei tarkoita sitä, etteikö moni ihminen reagoisi tuohon logoon väärällä tavalla. Joku voi jopa vetää turpaan, tai päinvastoin onnittelee siitä että nuoretkin ovat löytäneet wanhan kunnon natsiaatteen.
Eli, jos haluat, että sinua luullaan rasistiksi, niin pidä vaan noita kuteita, mutta muussa tapauksessa suosittelen kiertämään nuo kaukaa.
BOY! I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! viekää kirppareille myyntiin niin tulen ostamaan ;)
Miten joku ei voi yhdistää kotkalogoa natsi Saksaan vaa vasta tuota tekstiä lukiessaan tajuaa yhteyden :D
Tai että ostaisi tyttärelleen tunnistamatta logon shokeeraavaa kytköstä.
Outoa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:50"]
No joo. Itse en käytä Chanelia enkä Vuittonia, yms. mutta näiden boikotointi vuosikymmenien takaisten natsikytköksien takia tuntuu vähän hyödyttömältä. Esim. Coco Chanel itse vehtasi natsien kanssa, mutta kuoli jo kauan sitten, eikä nykypäivän Chanelissa ole Cocoa enää jäljellä kuin tikkilaukut, tweed-jakut, Chanel vitonen ja nimi. Ja Hugo Boss itse kuoli jo 40-luvulla, joten ei pääsyt kauan nauttimaan natsiyhteistyönsä hedelmistä.
Boy Londonissa ei käsittääkseni ole ongelmana mitkään historialliset natsikytkökset, vaan se, että merkki käyttää nykypäivänä natsisymbolia vaatteissaan. Kai tämä asia kiteytyy boikotin sijasta kysymykseen: millaiset ihmiset HALUAVAT tietoisesti pukeutua natsisymboleihin tänä päivänä?
Minä en haluaisi, enkä haluaisi lapsenikaan pukeutuvan.
(Muita syitä onkin sitten boikotoida ns. luksusmerkkejäkin, mutta ne eivät kuulu tähän ketjuun.)
[/quote]
Huoh.... Se ei alkujaan ole natsi symbooli. Kuten ei hakaristikaan riippuen kulmasta missä se on.
Nyky nuoret, itseni mukaan lukien (21) käytän Boyn vaatteita. Laadukkaita ja hyviä. En tuo sillä mitään kantaa esille. On vaan siisti merkki. Eikö vieläkään, Suomessa, maailman suvaitsevaisimmassa maassa suvaita ihmisten pukeutumista miten tahtovat? Ehkäpä ihmiset ottavat selvää Boyn vaatteiden takia, että mikäs kumma tuo on, ja huomaavat että nazit varasti tonkin logon, ja alun perin se on ihan siisti juttu. Se että joku idiootti leimaa ton logon pahaks 70v sit nii mitä sitten? Nykyään ku halutaan tietää kaikki ja olla aina oikeessa, ni voidaanpahan vaikka sit pätee et hei, ei tää mikään nazi paita oo, opettele historiaa, puutu sit vasta asioihin ku tiedät asioista jotain. Naurettavaa.