Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään Moccamaster kahvinkeitintä? Onko kahvi kuumaa?

Vierailija
03.09.2013 |

Meillä se ei ole kuumaa ja nyt mieteinkin, onko se moccamasterille tyypillistä vai ei. Välillä joutuu jopa mikrossa lämmitellä lisää. Eikä ole väliä kahvin määrällä, onko 2 vai 10 kuppia.

Kiitos, jos vastaat.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi oli kyllä kuumaa. Mutta muuten yliarvostettu keitin minusta. 

Nykyinen keitin on halpismalli ja kahvi on joskus kuumaa, joskus taas ei...

Vierailija
2/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin meillä on niin pirun kuumaa, ettei sitä hullukaan juo juuri kaadettuna mustana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä sitten on jotakin vikaa, näin olen kuullut, että kuumaa olisi. Tiedän vaan asiasta alkaa soittelemaan. Ap

Vierailija
4/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kuumaa varsinkaan jos keittää vain pari kuppia. mies ei usko ja sen mielestä moccamaster on huippu, mun mielestä yliarvostettu.

Vierailija
5/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla ekalla kahvinkeittokerralla kahvi ei ollut kovin kuumaa, mutta kyllä se muutaman käyttökerran jälkeen oli jo tarpeeksi kuumaa. Mistä lie johtunee..

Vierailija
6/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla ne molemmat namiskat päällä/niissä valo? Muuten on haaleeta jos vaan virtanappi päällä.

Vierailija
7/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molemmat päällä ja kokeiltu ilmankin.. Ap

Vierailija
8/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa on. Sehän se Moccamasterin idea juuri onkin, että kahvi todellakin on kuumaa. Tarvitaan tavallista vähemmän purujakin kun se vesi jotenkin saadaan kuumempana puruihin (en kyllä tajua miten, koska sama höyrystymisideahan kaikissa kahvinkeittimissä on). 

Mutta siis paljon kuumempaa on kuin muissa keittimissä.

Vierailija
9/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa on. Sehän se Moccamasterin idea juuri onkin, että kahvi todellakin on kuumaa. Tarvitaan tavallista vähemmän purujakin kun se vesi jotenkin saadaan kuumempana puruihin (en kyllä tajua miten, koska sama höyrystymisideahan kaikissa kahvinkeittimissä on). 

Mutta siis paljon kuumempaa on kuin muissa keittimissä.

Vierailija
10/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma ja nopea, parhaat ominaisuudet kahvikoneessa.

Vierailija
11/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuumaa ja tippuu todella nopsaan verrattuna halvempiin keittimiin. Kotiin en sitä kuitenkaan ostaisi, koska meillä juodaan sen verran vähän kahvia, että pienempikin keitin riittää. Työpaikalla Moccamaster on ehdoton. 

Vierailija
12/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla keittimillä sen kahvin pitää olla kuumaa. Jos ei ole, niin keitin on rikki. Ne kalliitkin kyllä voi sitten hajota. Mä en ymmärrä miksi jotkut ostelee noita kalliiita keittimiä itselleen. Niillä kun ei saa mitään etua halpoihin malleihin tai edes pelkkään kannun päälle laitettavaan suppiloon nähden. Kahvinkeitossa kun ratkaisee ne jauhot, välineiden puhtaus, veden lämpötila ja se että suppilossa on tarpeeksi paljon jauhoja. Toi viimenen siksi, että muuten vesi valuu liian nopeasti siitä läpi, jos sillä keittää liian vähän kahvia kerrallaan.

Vierailija
13/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se joku tyyppivika, kuumaa pitäisi tietenkin olla, mutta munkin keitti sellasta haaleeta. Kahvi oli varsinkin maidon kanssa mikrotettava, vaihtoon meni. Ostin halpiskeittimen ja vihdoin saan kahvini kuumana...

Vierailija
14/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit se on rikki. Meillä on kuumaa ainakin

Vierailija
15/48 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on ainakin aika haaleeta. Jos erehtyy pistämään yhtään liikaa maitoa, niin on kun kädenlämpöistä jois. Itse juovat yleensä mustana, niin ehkä ei haittaa.

Vierailija
16/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]Ostin eilen moccamasterin. Olen puhdistanut sen omalla puhdistusaineella joka tuli mukana ja laittanut pelkkää vettä läpi keittimen huuteluun. En ole tyytyväinen. Kuumaa kyllä tulee mutta kitkerää. Entisellä 40e tefal keittimellä sain parempaa kahvia. Kuinka monta moccamasterin omaa kulmikasta mittaa te laitatte täyteen pannulliseen? Kokeilin panna 6 ja oli pahaa.
[/quote]

Moccamaster jonka sain eilen on 10 kupin master. Laitoin 6 isoa masterin mittaa koko pannulliseen eli n 12 kartiomittaa. Ilmeisesti oli liian tuhtia. Pitää yrittää vähemmällä kahvilla. Pauligin kahvia.

Vierailija
17/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]

Ostin eilen moccamasterin. Olen puhdistanut sen omalla puhdistusaineella joka tuli mukana ja laittanut pelkkää vettä läpi keittimen huuteluun. En ole tyytyväinen. Kuumaa kyllä tulee mutta kitkerää. Entisellä 40e tefal keittimellä sain parempaa kahvia. Kuinka monta moccamasterin omaa kulmikasta mittaa te laitatte täyteen pannulliseen? Kokeilin panna 6 ja oli pahaa.

[/quote]

7 grammaa kupillista kohden on yleinen ohje kahvipaketeissa.

Meillä ollut sama MoccaMaster 15 vuotta eikä ole koskaan ollut kahvi kitkerää tai kylmää.

Vierailija
18/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]

Ostin eilen moccamasterin. Olen puhdistanut sen omalla puhdistusaineella joka tuli mukana ja laittanut pelkkää vettä läpi keittimen huuteluun. En ole tyytyväinen. Kuumaa kyllä tulee mutta kitkerää. Entisellä 40e tefal keittimellä sain parempaa kahvia. Kuinka monta moccamasterin omaa kulmikasta mittaa te laitatte täyteen pannulliseen? Kokeilin panna 6 ja oli pahaa.

[/quote]

Meillä ollut sama MoccaMaster 15 vuotta eikä ole koskaan ollut kahvi kitkerää tai kylmää.
[/quote]

Onko kartiomitta 7g?

Vierailija
19/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen huomannut, että moccamasterilla keitettäessä kahvia ei kannata juoda heti, vaan antaa sen seisoa 10-15 min. kannussaan. Siinä vaiheessa kahvi maistuu kuumalta ja aromikkaalta.  Monissa kahvinkeitto-ohjeissa kehotetaankin seisottamaan kahvia ennen sen tarjoamista. Arkisin, kun siihen ei ole aikaa, lämmitän kahvia muuten vähän mikrossa. 

Vierailija
20/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

Onko kartiomitta 7g?
[/quote]

No niin uus yritys. Tyhjensin moccamasterista veden ennen kahvinkeittoa ku jättää putkiin. Laitoin 5 vettä ja 2 kartio lusikkaa kahvia. Hieman laihaa. Selvästikki parempaa ku tuhti kahvi. Mutta ei voi sanoa että oltaisiin kultaisen kupin maussa vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä